Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2198401
Alle NSAID's zijn niet geweldig voor de nieren, dus Carpodyl ook niet. Waarom moet je dat geven eigenlijk?

Hoe is het nu met je meis? Ik hoop dat de AB snel aanslaat. Dan gaat ze zich ook vast lekkerder voelen. Jeetje, wat een toestanden weer joh, nierinfectie! Hemel, hoe komt ze daar nou toch aan?
Door Cathelijn
#2198425
Lizzy schreef: Alle NSAID's zijn niet geweldig voor de nieren, dus Carpodyl ook niet. Waarom moet je dat geven eigenlijk?

Hoe is het nu met je meis? Ik hoop dat de AB snel aanslaat. Dan gaat ze zich ook vast lekkerder voelen. Jeetje, wat een toestanden weer joh, nierinfectie! Hemel, hoe komt ze daar nou toch aan?
Het schijnt erg pijnlijk te zijn, dus vandaar de pijnstilling. Maandag heb ik weer overleg met de da en dan zal ik het er eens over hebben.

Het gaat nu duidelijk beter dan twee dagen terug vind ik. Ik kan aan haar merken dat ze zich minder slecht voelt. Het eten gaat er makkelijker in.
Ik snij nu stoofvlees of paardenvlees in hapklare stukjes en voer haar dat meerdere keren per dag in kleine porties. Ze krijgt er nu nog even astronautenvoeding bij, maar dat is na dit weekend misschien ook niet meer nodig.

Ze heeft een rommelende talgbult op haar oor, dat zou de bron van de infectie kunnen zijn. In april was hij nog vrij klein toen ze aan andere bulten werd geopereerd en hebben we besloten er even niets aan te doen. De operatie zou al zwaar genoeg zijn en dat was hij ook, en dan moest het halve oor er ook nog af. Dus niet gedaan. Nu rond eind september vond ik dat het nu er toch wel af moest en toen begon ze begin oktober te kwakkelen en begon ook een talgbult op haar staart nog op te spelen. Daar kan dus alle ellende begonnen zijn.
Als ze hier goed van herstelt zal ze dus weer een keer onder het mes moeten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2199628
Ze werken wel ontstekingsremmend, die NSAID's. Daarom heeft ze ze gekregen, waarschijnlijk. Nou, als het goed gaat, gaat het goed. Laat het dan maar zo.
Het maakt niet uit of je Carprodyl of Metacam geeft, dat werkt ongeveer hetzelfde voor de nieren.
Andere pijnstillers, zoals Tramadol, werken wel pijnstillend en zijn niet zo schadelijk voor de nieren, maar die werken weer niet ontstekingsremmend. Dus dan heb je toch minder effect.
Lekker dat het beter gaat, zet hem op Floor!
Door Cathelijn
#2199731
De nierwaardes waren dus nog uitstekend, dus dan ga ik er maar vanuit dat ze wel een aantal dagen NSAID aankunnen.
Vanmorgen wilde ze niet zo eten, dus maar lekker laten slapen. Ze heeft de hele dag nog niet liggen rillen!
Vroeg in de middag heb ik lamspens voor haar gesneden. Dat ging er grif in! Een uurtje of twee geleden heeft ze nog een portie gehad, ze ging er gewoon gek van doen  :D Ze is vandaag ook veel meer aandacht en knuffels komen vragen. Ze gaat (gelukkig) elke dag nog vooruit.
Door Cathelijn
#2200174
Floor voelt zich duidelijk beter, maar ik werd vanmorgen gebeld door de da. Zij had dit weekend weer een cursusdag echografie gehad en Floor besproken. Er wordt nu toch verwacht dat er kanker in de nieren zit en dat de infectie daar buiten staat. Ze zou dan niet ziek zijn van de nieren. Ze is aardig wat gewicht kwijt, dus dat zou een symptoom kunnen zijn.
Morgen om 13.00 uur heb ik weer een afspraak voor een echo en dan wordt er een biopt genomen. En dan zien we maar weer verder...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door