Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2140017
*Yvje* schreef: Ik ben vandaag met Tara naar de DA geweest ivm haar incontinentie.
Ze vonden haar ook wat te dun, ik ook. Toen ze vroeg wat ik haar te eten gaf
keek ze meteen minder blij. Wat blijkt, er zijn al een aantal honden, 5 zei ze
bij de Utrechtse faculteit geweest die ernstige schildklierproblemen hebben gekregen
door een teveel aan schildklierhormoon in verse voeding. Er zijn zelf honden die
hier door het loodje gelegt hebben. Ze raden het ten strengste af om vers te voeren.
Honden beginnen overactief te worden en vallen af..

Ze zijn zelf bezig verse voeding van de markt af proberen te halen hierdoor..

Ik wil hier zeer graag meer over weten !! Als dit zo blijkt te zijn weet ik niet of ik mijn hond nog wel op vlees wil hebben namelijk.
Ik ben compleet in de war, ik dacht dat ik juist het beste voor mijn hond deed door haar vers te voeren en
de katten hetzelfde maar als ik een dierenarts er zo over hoor praten weet ik het niet meer !
Ik ben eerlijk gezegd nogal kwaad, over de lelijke verdachtmakingen van deze dierenarts ten opzichte van verse/rauwe voeding >:(. Ik houd er niet zo van wanneer mensen liegen. En zeker niet als ze daarmee ook nog eens instituten erbij halen, om hun valse ideeen kracht bij te zetten. Die instituten zitten er waarschijnlijk ook niet op te wachten hierbij gesleept worden. 

Voor je eigen gemoedsrust kun je natuurlijk bedenken dat Barfplaats al 8,5 jaar bestaat en de meeste van ons 10 tot 20 jaar rauwe/verse voeding aan onze honden en katten voeren (en dan gaat het om duizenden en duizenden honden en katten! En het aantal groeit. Per dag. Daar zal deze DA wel van balen, aangezien ze zelf waarschijnlijk tot aan d'r nek bij de brokkenmaffia betrokken is - ze duwt zelf zeker graag allerlei dieet brokkies?). En zouden ze met bosjes dood neervallen, zou je dat A)hier zien en B)zou je denken dat wij dan nog rauw/vers zouden voeren? Dit even tegen je dierenarts, maar denkt ze dat wij een soort van achterlijk zijn ofzo? Ze mag overigens gratis en voor niks lid worden van dit forum. En deze discussie met ons aan gaan. Wij zijn heel benieuwd naar enige onderbouwen van haar onzin. Want nogmaals, dit is onzin, dit is zelfs een keihard leugen.

Ja, honden worden in de regel in eerste instantie op verse/rauwe voeding dunner. Dat komt omdat je ze niet meer volpropt met de uiterst kankerverwekkende hoeveelheid koolhydraat (granen) die er in brokken zit. Het metabolisme van de hond moet dus wennen aan weinig koolhydraat en veel eiwit. Waar ie op en voor gebouwd is, zeg maar. Als ie daar eenmaal aan gewend is, komt alles vanzelf goed. Gewoon wat meer gaan voeren dan wat je nu doet.

Misschien moet je voor je eigen gemoedsrust ook maar eens kijken naar het groeiende lijstje pro-vers dierenartsen in de Barfplaats Bieb :)
#2140232
Wauw ! Dank jullie voor jullie reacties !! Ik ben al zeer gerust gesteld hoor,
eigenlijk had ik meteen moeten luisteren en dat heb ik in feite ook gedaan naar mijn
eigen gevoel en dat zegt niet dat er iets fout is met vers en met Tara samen.
Ik heb haar uitgelegt waarom ik pro vers ben maar ze herhaalde het steeds weer
en ik ben te onzeker en te snel van mijn aprepo om dan weer met een argument te komen.
Heb net al Tinlo besteld dus Lg wordt het niet meer, maandag wat Bibi erbij en
proppen maar ! En duimen dat ze binnen een week of 3 minimaal 2 kg erbij heeft zitten.
Gaat dat lukken denken jullie ?
#2140235
*Yvje* schreef: Wauw ! Dank jullie voor jullie reacties !! Ik ben al zeer gerust gesteld hoor,
eigenlijk had ik meteen moeten luisteren en dat heb ik in feite ook gedaan naar mijn
eigen gevoel en dat zegt niet dat er iets fout is met vers en met Tara samen.
Ik heb haar uitgelegt waarom ik pro vers ben maar ze herhaalde het steeds weer
en ik ben te onzeker en te snel van mijn aprepo om dan weer met een argument te komen.
Heb net al Tinlo besteld dus Lg wordt het niet meer, maandag wat Bibi erbij en
proppen maar ! En duimen dat ze binnen een week of 3 minimaal 2 kg erbij heeft zitten.
Gaat dat lukken denken jullie ?
Je moet haar ook niet te snel willen aan laten komen, je hebt geen haast, ondanks wat die mafkees beweerd! Maar lukken gaat het je wel hoor, om haar aan te laten komen, zeker weten!
#2140238
Nou, k heb dus helaas wel haast. Mijn vader betaalt namelijk Tara's voer omdat ze ook nog van hem is en
andere medische onkosten. Hij was erbij toen de DA met deze argumenten kwam en hij
gelooft liever een DA dan mij. Ik heb nu 3 weken om te kijken of ze dikker te krijgen is want
hij denkt dus dat het van het verse vlees komt, en als ze niet aankomt moet ze weer terug naar brok !
Dus ik hoop dat het wel een beetje snel gaat dus ..
#2140243
*Yvje* schreef: Nou, k heb dus helaas wel haast. Mijn vader betaalt namelijk Tara's voer omdat ze ook nog van hem is en
andere medische onkosten. Hij was erbij toen de DA met deze argumenten kwam en hij
gelooft liever een DA dan mij. Ik heb nu 3 weken om te kijken of ze dikker te krijgen is want
hij denkt dus dat het van het verse vlees komt, en als ze niet aankomt moet ze weer terug naar brok !
Dus ik hoop dat het wel een beetje snel gaat dus ..
Aha. Op die fiets. Tja.....
#2140252
Ja, doe ik ! Normaal gesproken fiets ik iedere dag een half uur met haar,
ik ga dat nu maar om de dag doen en misschien iets minder lang, ze moet
iig wel haar energie kwijt kunnen maar het is geen moeilijk hondje als je
een paar dagen wat minder met haar doet dus dat moet goed komen denk ik !
Door Martine-Tom
#2140274
Maar als ze in die 3 weken kerngezond blijft en bij wijze van spreken 1 kilo aankomt...dan is het toch ook goed?
Of wil je vader zien dat het in 3 weken helemaal opgelost is (het gewicht)? Want volgens mij is dat zelfs op brok niet echt een goed plan dus is het niet eerlijk om die tijdslijn te zetten...
Ik zou denk ik iets minder bewegen (alles op 0 lijkt me ook niet eerlijk  ;)) en iets meer voeren, en dan 1+1 moet er dus gewicht bij komen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door