Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2118091
Zoals in de bar te lezen is, is Oscar vanmiddag gegrepen door een andere herder.

Door het zich schrap zetten is 1 nagel tot ruim in het leven afgesleten/gebroken. Het bloedde aardig vanmiddag. Ik heb zelf het idee dat het vrij snel uit zal harden en genezen, maar denk check hier toch even ervaringen. Moet ik er iets aan doen of rekening mee houden? Morgen maar even met de auto naar de behendigheid ipv met de fiets (is 3 km)?

Tweede is gaatjes in zijn oor. Ja, hij kan bijna oorbellen in, het is net niet helemaal door. Het heeft redelijk gebloed en ik heb het alleen met een natte doek even schoongeveegd. Enige wat we in huis hebben is dettol (lijkt me veel te veel prikken) en jodiumzalf (dat prikt verder niet, gebruik ik altijd op risicowondjes). Zou ik er een van die twee dingen op moeten doen, of gewoon zo laten en afwachten?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2118179
Zou je wel gaan behendigen met die nagel, voor je het weet is ie weer open vooral op de raakvlakken.

Ik doe zelf meestal niks op wondjes gemaakt door andere honden. Maar ik hou het wel goed in de gaten dat het schoon blijft en niet gaat ontsteken.
#2118205
waterstofperoxide erop spuiten, beide plekken en dan honingzalf.
wel opletten dat niet in zn oor loopt met spuiten even zo liggen dat dat niet kan en/of watje papier even in gehoorgang doen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2118217
Ik zal zo gelijk even honingzalf gaan halen, de drogist zit om de hoek. De nagel zie je amper nog wat van, alleen dat ie veel te kort is. Zijn oor zie je de plekjes wel heel goed.

Ik denk dat ik vanavond met de auto naar behendigheid ga en dan de raakvlaktoestellen voor de zekerheid over sla, goede tip. Ik vind nu verder wel de sociale ervaring daar wel heel belangrijk. Niet in het minst voor mezelf, want ik ben echt heel erg geschrokken en wil daar niet in blijven hangen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2119007
Oor gaat de goede kant op. We hebben de haren ook weggeknipt, dat we het beter schoon kunnen houden. Nagel ontziet hij soms een beetje, maar je moet het weten om het te zien.

Ben gister naar training geweest. Twee keer een heel eenvoudig recht lijntje met lage sprongen gelopen en verder gewoon erbij gestaan. Hij liet behoorlijk stress zien, dus gewoon erbij staan was al een hele klus op zich. Maar ik kon hem wel steeds weer rustig krijgen, dus het komt wel weer goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door