Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#256416
Ik baal echt als een stekker, nu is Bunny natuurlijk op medische indicatie gecastreerd maar ik zie nu al de effecten ervan.
De vacht is al iets minder goed te plukken maar ziet er nog goed uit, maar hoewel ze nog net zo zwaar is als voorheen heeft ze een ander model gekregen, een beetje opgeblazen lijkt het wel en ze heeft ook zoals je wel vaker bij oudere gecastreerde teven ziet een grote bult gekregen in haar flank (net voor de heup)
Ik baal er echt van, het is dat er geen andere optie was maar dit bevestigd alleen maar weer mijn idee dat castreren niet iets is wat zo maar gedaan zou moeten worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#256435
Maar sterkt me wel weer in mijn beslissing tot uitstel van castratie tot dat het echt niet anders kan.
Ik was van plan om Groovy te laten doen omdat loops zijn bij haar veel stress mee brengt en stress weer een aanvalletje kan opleveren, maar op de een of andere manier "vergeet" ik telkens om 3 maanden na de loopsheid een afspraak te maken. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#256437
Angelique schreef: Maar sterkt me wel weer in mijn beslissing tot uitstel van castratie tot dat het echt niet anders kan.
Ik was van plan om Groovy te laten doen omdat loops zijn bij haar veel stress mee brengt en stress weer een aanvalletje kan opleveren, maar op de een of andere manier "vergeet" ik telkens om 3 maanden na de loopsheid een afspraak te maken. :-\
Ik zou dat zo lang mogelijk blijven vergeten dan, het is echt schokkend om de snelheid van de verandering te zien :-\
Door Helen
#256438
Angelique schreef: Maar sterkt me wel weer in mijn beslissing tot uitstel van castratie tot dat het echt niet anders kan.
Ik was van plan om Groovy te laten doen omdat loops zijn bij haar veel stress mee brengt en stress weer een aanvalletje kan opleveren, maar op de een of andere manier "vergeet" ik telkens om 3 maanden na de loopsheid een afspraak te maken. :-\
Weet je eigenlijk waar de aanvallen van Groovy vandaan komen? Erfelijk of heeft ze en ongeluk gehad?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#256441
Helen schreef: Weet je eigenlijk waar de aanvallen van Groovy vandaan komen? Erfelijk of heeft ze en ongeluk gehad?
Daarvoor heb ik 2 mogelijkheden aangezien ze de eerste drie weken na haar eerste aanval ziek is geweest.

1) wat de Da vermoedde en dat was dat ze een harde klap op haar hoofd heeft gehad. Dus tegen een boom of deur gelopen en een flinke hersenschudding heeft opgelopen. In haar gedrag leek ze ook hoofdpijn te hebben en tegen een boom lopen is wel wat voor Groovy. Littekenweefsel zou voor de continuering van de aanvallen kunnen zorgen.

2) Het weekend voorafgaande aan de eerste aanval heeft ze 3 dagen brokken gegeten. Een soort die ze nooit eerder had gehad. De kans is niet onreeel dat ik haar zelf met die brokken vergiftigt heb.

Lichamelijk is alles via bloedonderzoek/thoraxfoto e.d. uitgesloten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#256442
sylvia schreef: Ik zou dat zo lang mogelijk blijven vergeten dan, het is echt schokkend om de snelheid van de verandering te zien :-\
Ja en dan is Bunny al op leeftijd, maar Groovy dus nog niet. Hoewel ik me om vachtveranderingen geen zorgen hoef te maken, die zijn bij de bob niet zo schokkend te noemen.
Door Lupa
#256443
sylvia schreef: Ik baal echt als een stekker, nu is Bunny natuurlijk op medische indicatie gecastreerd maar ik zie nu al de effecten ervan.
De vacht is al iets minder goed te plukken maar ziet er nog goed uit, maar hoewel ze nog net zo zwaar is als voorheen heeft ze een ander model gekregen, een beetje opgeblazen lijkt het wel en ze heeft ook zoals je wel vaker bij oudere gecastreerde teven ziet een grote bult gekregen in haar flank (net voor de heup)
Ik baal er echt van, het is dat er geen andere optie was maar dit bevestigd alleen maar weer mijn idee dat castreren niet iets is wat zo maar gedaan zou moeten worden.
als je wist hoeveel ik er van baal dat ik Lupa heb laten sterelizzeren :'(
Gebruikersavatar
Door chooky
#256444
Lupa schreef: als je wist hoeveel ik er van baal dat ik Lupa heb laten sterelizzeren :'(
En ikke van Chooky :'(
Hier wordt niet meer onnodig het mes in een hond (of kat) gezet!
Door Helen
#256446
Angelique schreef: Daarvoor heb ik 2 mogelijkheden aangezien ze de eerste drie weken na haar eerste aanval ziek is geweest.

1) wat de Da vermoedde en dat was dat ze een harde klap op haar hoofd heeft gehad. Dus tegen een boom of deur gelopen en een flinke hersenschudding heeft opgelopen. In haar gedrag leek ze ook hoofdpijn te hebben en tegen een boom lopen is wel wat voor Groovy. Littekenweefsel zou voor de continuering van de aanvallen kunnen zorgen.

2) Het weekend voorafgaande aan de eerste aanval heeft ze 3 dagen brokken gegeten. Een soort die ze nooit eerder had gehad. De kans is niet onreeel dat ik haar zelf met die brokken vergiftigt heb.

Lichamelijk is alles via bloedonderzoek/thoraxfoto e.d. uitgesloten.
Jeetje zeg. Was het de bedoeling om met haar te fokken?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#256454
Angelique schreef: Ja en dan is Bunny al op leeftijd, maar Groovy dus nog niet. Hoewel ik me om vachtveranderingen geen zorgen hoef te maken, die zijn bij de bob niet zo schokkend te noemen.
Bij spaniels is castratie dus desastreus voor de vacht, Bunny had altijd de makkelijkst te plukken vacht van allemaal en nu krijg ik er dus al de helft minder uit en het valt ook raar :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#256469
sylvia schreef: Bij spaniels is castratie dus desastreus voor de vacht, Bunny had altijd de makkelijkst te plukken vacht van allemaal en nu krijg ik er dus al de helft minder uit en het valt ook raar :-\
Herkenbaar, er lopen hier 2 rode cockers in de trimsalon die om de 8 weken over hun haar struikelen en waarvan de kleur ook helemaal vertrokken is. Plukken kun je die allang niet meer en deze mensen zeiden ook als ze dit geweten hadden ze het nooit gedaan hadden.

Moet er voor de eerlijkheid van het topic wel bijvertellen dat onze chica die vrij jong gecastreerd is omdat ze vloeide en bleef vloeien maar dus helemaal nergens noppes nada last van heeft.
Een vorige hond van mij, een bouvier werd een half jaar na de castratie incontinent, ze was toen net 6 jaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door