Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lekker kort
#256639
De fokker van een hond van een klant van mij (kunnen jullie het nog volgen) heeft toen die teef gesteriliseerd werd en naderhand een lelijke vacht kreeg (een ierse sletter) dat ze hem een halve antiloopsheid prik moest laten geven, en dat de vacht dan weer goed zou worden, het is echter nooit gebeurd (da wilde niet) dus ik weet niet of het ook echt zal werken
Gebruikersavatar
Door Angelique
#256650
Fritz schreef: De fokker van een hond van een klant van mij (kunnen jullie het nog volgen) heeft toen die teef gesteriliseerd werd en naderhand een lelijke vacht kreeg (een ierse sletter) dat ze hem een halve antiloopsheid prik moest laten geven, en dat de vacht dan weer goed zou worden, het is echter nooit gebeurd (da wilde niet) dus ik weet niet of het ook echt zal werken
Tis wel de meest originele "oplossing"die ik ooit gehoord heb ???
Door oebaya
#256868
Angelique schreef: Tis wel de meest originele "oplossing"die ik ooit gehoord heb ???
En het paard achter de wagen spannen. Steriliseren wordt gedaan, omdat mensen zich laten overtuigen, dat het beter is om kanker te voorkomen en dan spuit je er hormonen in die op zich ook kanker kunnen veroorzaken. :-\
Door java
#256905
onze Belle is enorm opgeknapt na het laten "helpen" ze heeft nog nooit zo'n mooie vacht gehad..het is niet altijd negatief..
Voor de castratie was het een ellende met constant vloeien...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#257052
java schreef: onze Belle is enorm opgeknapt na het laten "helpen" ze heeft nog nooit zo'n mooie vacht gehad..het is niet altijd negatief..
Voor de castratie was het een ellende met constant vloeien...
Wat voor ras heb jij ???
Door java
#257725
Wij hebben een border collie ( BELLE)..deze is gecastereerd wegens 8 mnd. vloeien en is enorm opgeknapt. Is nu 2 jaar. En wij hebben een aussie (JAVA) deze is nu 10 mnd. en ik denk er niet aan om een gezonde teef te laten "helpen"
In 30 jaar honden was Belle de eerste teef die we hebben laten "helpen" ik ben hier in principe ook tegen maar als het niet anders kan....je wilt niet weten hoe enorm ziek deze hond is geweest toen ze maar bleef vloeien....Ik moet wel zeggen dat Belle een hond is die nog steeds gauw van streek is met voeding maar over het geheel doet ze het reuze goed op duck en ik maak regelmatig zelf iets klaar. Na de casteratie kwam ze op gewicht..ze was echt broodmager...kreeg ze vacht....het heeft nog mnd. geduurt voor ze van de bloedarmoede en schurft af was.
Ik wil alleen maar zeggen...het lijkt erop dat het soms niet anders kan......en wij hebben toen gekozen voor de gezondheid van de hond want wij zagen wel in dat dit echt niet zo door kon gaan. Wij zagen dat Belle op het randje ballanceerde....
En nu is ze er weer, doet met veel plezier dogfrisbee en behendigheid..

gr. Will en haar doggy's
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door