Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2344854
Er zit nog steeds schot in de zaak. Ik heb de afgelopen dagen een lijst met vragen over het onderzoek beantwoord zodat de persoon na deze week (tentamens) direct weer verder kan.
Ook komt ze volgende week weer naar de praktijk voor door te spreken en om gegevens van de centrifuge enz. Te noteren waarmee het bloed is afgedraaid.
#2387632
Up date:

Het onderzoeksrapport is bijna.... klaar. Ik heb het gelezen en nog een paar notities toegevoegd. De persoon moet nog wat dingen "verdedigen" voor een aantal leraren en dan is het afgerond.
Aangezien Marjolein nog steeds er mee bezig is om haar schooljaar af te ronden wacht ik totdat dit definitief is.
#2594603
Fido schreef: Up date:

Het onderzoeksrapport is bijna.... klaar. Ik heb het gelezen en nog een paar notities toegevoegd. De persoon moet nog wat dingen "verdedigen" voor een aantal leraren en dan is het afgerond.
Aangezien Marjolein nog steeds er mee bezig is om haar schooljaar af te ronden wacht ik totdat dit definitief is.

Hijs!  :) 


Hoe is het inmiddels met het grote bloedonderzoek? Moyra heeft meegedaan en ik ben nu wel heel nieuwsgierig.  :)
#2595380
-Annemarie- schreef: Hijs!  :) 


Hoe is het inmiddels met het grote bloedonderzoek? Moyra heeft meegedaan en ik ben nu wel heel nieuwsgierig.  :)
Slecht  :-[ Ik heb niets meer gehoord, ook na een aantal mails van mijn kant van de dame die op de hogeschool ermee bezig is. Ze heeft de presentatie gehad en er waren wat opmerkingen van de leraren. Ze heeft het verslag naar mij gemaild en ik kon me wel in de opmerkingen van haar leraren vinden. Ze moest dus een gedeelte overdoen en wat aanvullen. Ik heb al een aantal keren aangegeven dat als ze hulp nodig heeft dat ze dat kan krijgen. Alle informatie ligt bij haar. Ik ben er van uit gegaan dat ze het zou afmaken zeker gezien het meetelt voor haar school. Ik wil er dan weer niet te veel druk opzetten en meestal gaat het wel goed. Dit keer dus niet, het ligt niet alleen aan haar ik moet er meer bovenop gaan zitten en dat ging door gezondheidsredenen van mijn kant in 2012 niet.
Ik zal haar, we zitten ondertussen alweer in een nieuw jaar, mailen en bellen hoe het ermee staat en wat ik kan doen om het af te ronden. Het is echt bijna klaar, zo zonde om net voor de finish om te draaien.
#2595702
Fido schreef: Slecht  :-[ Ik heb niets meer gehoord, ook na een aantal mails van mijn kant van de dame die op de hogeschool ermee bezig is. Ze heeft de presentatie gehad en er waren wat opmerkingen van de leraren. Ze heeft het verslag naar mij gemaild en ik kon me wel in de opmerkingen van haar leraren vinden. Ze moest dus een gedeelte overdoen en wat aanvullen. Ik heb al een aantal keren aangegeven dat als ze hulp nodig heeft dat ze dat kan krijgen. Alle informatie ligt bij haar. Ik ben er van uit gegaan dat ze het zou afmaken zeker gezien het meetelt voor haar school. Ik wil er dan weer niet te veel druk opzetten en meestal gaat het wel goed. Dit keer dus niet, het ligt niet alleen aan haar ik moet er meer bovenop gaan zitten en dat ging door gezondheidsredenen van mijn kant in 2012 niet.
Ik zal haar, we zitten ondertussen alweer in een nieuw jaar, mailen en bellen hoe het ermee staat en wat ik kan doen om het af te ronden. Het is echt bijna klaar, zo zonde om net voor de finish om te draaien.
Bedankt voor je antwoord!  ;) :)
#2680717
Oké .... het gaat totaal niet volgens planning maar ik bijt me er nog steeds in vast en blijf volhouden.
Het onderzoek is weer van de "plank af getrokken" om motiverende redenen en ik hoop nu ECHT dat er een einde aan gedraaid kan worden  :angel2:

Vandaag antwoord gehad hoe het ermee is en de vragen heb ik al beantwoord en maandag is alles en iedereen weer telefonisch bereikbaar.
Hieronder de mail (ik heb namen weggehaald)

Hoi Edith,

Bedankt voor je mailtje!

Momenteel ben ik bezig met afstuderen en heb ik net vorige week mijn afstudeerstage (bij .....) afgerond, nu nog mijn scriptie afronden en inderdaad, het verslag over het bloedonderzoek moet ik nog aangepast inleveren, het liefst half juni.

Ik had jullie het verslag gestuurd, maar deze was door de opleiding nog niet volledig goed gekeurd. (Als bijlage de meeste recente versie, waarin dus nog punten aangepast moeten worden.)
Ze willen heel precies zien hoe het lab per referentiewaarde het bloed het onderzocht heeft van de waardes die nu gebruikt worden, precies op welke manier, hoe bepaald is hoeveel de waardes mogen afwijken en met welke apparaten het onderzocht is. Zolang dat niet duidelijk is, en zo lang dat niet op dezelfde wijze is gedaan als met de bloedwaardes van de rauwgevoerde groep, mag ik volgens hen niet zeggen dat er aangetoond is dat er een significant verschil is tussen de bloedwaardes van de twee groepen.

Dat gaat heel lastig worden ben ik bang. Maar om het te kunnen inleveren moet ik dus sowieso eerst achterhalen hoe het lab de huidige referenties bepaald heeft, per referentiewaarde en hoe ze tot de breedte zijn gekomen in hoeverre de waardes mogen afwijken om nog ‘gezond’ genoemd te worden.

Kan ik daarvoor het beste contact opnemen met het lab zelf? 

Dan zou ik vervolgens in het hoofdstuk discussie het e.a. nog kunnen proberen te onderbouwen. Maar ik weet inmiddels ook wel dat ze het liefst gewoon horen dat dat met dit onderzoek niet aangetoond kan worden.

Mijn excuses dat het allemaal wat langer duurt dan dat we van te voren gepland hadden. Ik had niet voorzien dat de opleiding zo veel moeite zou hebben met dit onderwerp.

Ik ga nog steeds mijn best doen om zo goed mogelijk verslaglegging te doen van dit onderzoek!



Waar het dus eigenlijk ook een beetje op neerkomt is dat de school erg tegenwerkt  :-\ Ik heb al eerder haar verslag met de vragen beantwoord en wat ik al eerder schreef in een aantal kritische punten kon ik me vinden. Maar het lijkt wel of ze iedere keer een andere vraag verzinnen om het maar niet goed te keuren.
Ze wil en moet het nu wel afronden om af te studeren. Zo jammer weer dat een school zo muurvast in dat ene hokjes geest zit en niet de flexibiliteit dat wat iedereen nu doet en vanuit gaat dat DAT wel eens anders kan zijn  :-\

We willen niks bewijzen, we willen alleen weten OF rauw gevoerde honden andere waarden hebben dan niet rauw gevoerde honden.
Hier mijn antwoord en onderbouwing We willen niets aantonen met dit onderzoek we willen alleen weten OF de waardes van rauw gevoerde honden gelijk zijn of afwijkend PUNT. Als ze gelijk zijn dan is er weinig aan de hand dan kan iedereen gewoon op de zelfde voet doorgaan. Maar stel dat de waardes wel afwijken dan ontstaan er de volgende vragen: 1 de rauw gevoerde honden wijken af in gezondheid 2 de referentiekaders zijn gebaseerd op niet rauw gevoerde honden wijken die dan af?  3 welke "groep" is dan gezond cq ongezond?

Deze laatste drie vragen zijn nu dus absoluut niet aan de orde. Dat zou een eventueel volgend onderzoek dan moeten gaan uitwijzen maar de kans is klein dat wij dat gaan doen ;-) Wat wij wel willen weten met dit onderzoek is OF er een afwijking is? Als dat zo is dan zouden we daar rekening mee moeten houden in de praktijk. Het zou dan immers kunnen gebeuren dat er een verkeerde conclusie door de beoordelaar/dierenarts getrokken kunnen worden wat de hond onnodig schaadt.


Ik houd jullie op de hoogt over de vorderingen.
#2692433
Er is een sprong voorwaarts genomen. Op dit moment gaan alle berekeningen over en worden op dezelfde methode berekend als de controle groep van het lab. Er is nauw contact met het lab. die de bloedwaardes heeft gecontroleerd.

Waarschijnlijk is het onderzoek aankomend weekend afgerond maar zijn Erwin en ik op vakantie en houdt dat dan wel een beetje de boel weer op  :-\
Wordt vervolgt.......
#2720060
Up-date:

De dame is niet afgestudeerd afgelopen maand bleek dat ik de berekeningen in mijn vorige versie van het rapport niet goed gedaan had. Daar ging zo veel tijd in zitten dat ik het niet meer ging redden om in juli te kunnen afstuderen De berekeningen waren niet goed uitgevoerd en bijna alles moet over.
Ze studeert nu in het 2e semester af en dat is november.
Dat is niet leuk maar hoort bij een HBO opleiding  :-\

Erwin gaat haar de aankomende tijd meer begeleiden, dit was al aangeboden maar te weinig gebruik van gemaakt. Wij willen natuurlijk ook dat ze dit jaar gewoon slaagt  :)
#2788368
YEAHH we zijn er bijna!

Vandaag is de onderzoek studente bij Erwin geweest voor het doornemen van het hele bloedonderzoek. Het resultaat is verrassend, ook voor ons, en nu achteraf kunnen we zeggen dat het goed is geweest dat het langer heeft geduurd. Uitleg volgt nog  ;)

De verwerking van het onderzoek is nu heel goed uitgevoerd. Er moet nog wat toegevoegd worden aan de discussie en dan is er nog een laatste overleg met Erwin. Dan moet ze het onderzoek gaan verdedigen voor de leraren en Erwin heeft aangeboden om mee te gaan als ze dat fijn vind.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door