Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2123895
Bioresonantie heb ik deels al bij Kaatje gedaan, rapport staat in het begin van dit topic.
Maar mogelijk ga ik hier wel mee verder.

Inmiddels is de Puur Pollen binnen, maar ik ben een beetje dom mensen..  :-[
Ik snap de dosering namelijk niet, er staat:
Gedurende de eerste drie weken 1x een dosis per 5 dagen, daarna iedere drie weken één dosis tot het einde van het pollenseizoen.

Ik heb Kaatje gister druppels gegeven, betekend dat ze de volgende dosis dan donderdag krijgt en dan weer 5 dagen verder tellen voor de volgende en dat gedurende de eerste drie weken doen?

Ook zijn we vandaag naar het strand gegaan (zie bar-plaats voor foto's :)) en ze heeft wel wat gejeukt op het strand, maar ik denk meer dat dat ongeduld/oversprong was. Ze deed het als wij stonden en niet snel genoeg een frisbee of wat gooide.
Eenmaal weer thuis vind ik haar huid wel echt een stuk rustiger ogen, dus we gaan vaker naar het strand!!
#2127712
[quote="Dian"]
dag 1 wel, dan 4 dagen niet, dan weer wel, dan weer 4 dagen niet............

heb het bij Rakker ook een paar jaar gebruikt, maar ben op een gegeven moment niet naar die 1x per 3 weken gegaan, dat werkte niet.......
[/quote]

Oh dus ik had het eigenlijk woensdag moeten doen ipv gister..?
Dus na de gegeven dag, 4 dagen niet en dan weer wel.. ok..
#2152670
Eventjes een update.
Ik heb het idee dat Kaatje iets minder jeuk heeft, huid is ook wat rustiger.
Heb besloten om niet te kiezen voor hyposensibilieren, maar voorlopig door te gaan met de Puur Pollen en Chinese kruiden.
Daarnaast is het streven om 1-2x per week naar het strand te gaan dat ze kan zwemmen in zout water omdat dit haar huid goed lijkt te doen.
Als het niet lukt om naar het strand te gaan spoel ik haar af met zout water.
Om het stressniveau zo laag mogelijk te krijgen heb ik een DAP halsband en verdamper gekocht en Strezz van Phytonics (gebruik ik nu zelf ook  :-[)

Echter heeft ze nu sinds een tijdje een flinke wond op haar voorpootje. Heb het een tijdje aangekeken of het vanzelf weg zou gaan door genezen, maar dat doet het niet. Ze likt er ook wel aan. Het is ook behoorlijk dik.
Hopelijk geven de foto's wat helderheid. Wat kan ik hier het beste aan doen?

Afbeelding

Afbeelding
Dikte

Afbeelding
Vergeleken met ander pootje.
Laatst gewijzigd door Irish op wo 02 nov 2011, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2152785
[quote="Irish"]
Eventjes een update.
Ik heb het idee dat Kaatje iets minder jeuk heeft, huid is ook wat rustiger.
Heb besloten om niet te kiezen voor hyposensibilieren, maar voorlopig door te gaan met de Puur Pollen en Chinese kruiden.
Daarnaast is het streven om 1-2x per week naar het strand te gaan dat ze kan zwemmen in zout water omdat dit haar huid goed lijkt te doen.
Als het niet lukt om naar het strand de gaan spoel ik haar af met zout water.
Om het stressniveau zo laag mogelijk te krijgen heb ik een DAP halsband en verdamper gekocht en Strezz van Phytonics (gebruik ik nu zelf ook  :-[)

Echter heeft ze nu sinds een tijdje een flinke wond op haar voorpootje. Heb het een tijdje aangekeken of het vanzelf weg zou gaan door genezen, maar dat doet het niet. Ze likt er ook wel aan. Het is ook behoorlijk dik.
Hopelijk geven de foto's wat helderheid. Wat kan ik hier het beste aan doen?

Afbeelding

Afbeelding
Dikte

Afbeelding
Vergeleken met ander pootje.
[/quote]

Dat ziet er uit als een likgranuloom, een wond die ontstaat door veelvuldig likken. In jullie geval zou het door de jeuk kunnen komen,  onze RR had twee van zulke plekken a.g.v. pijn elders in het lichaam. Het kan ook door stress komen.  Helaas is hier de ervaring dat smeren niet helpt als de oorzaak van het likken niet aangepakt wordt.
Lastig hoor, zeker omdat je zelf het idee hebt dat het de goede kant op gaat. Dan is zo'n plek niet fijn, want het geeft (mijns inziens) wel aan dat er iets nog niet helemaal goed gaat.

Heel veel sterkte gewenst, ik zou zo 123 ook niet kunnen zeggen wat wijsheid is. Maar zo'n plek zit er niet zomaar, en is ook niet zomaar weer weg. Ik zou toch nog even verder doorzoeken naar een aanvullende/andere behandeling.  :bigarmhug:


Edit: typfout
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op wo 02 nov 2011, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#2152844
Bedankt voor jullie reacties.
Ga voor de zekerheid honingzalf scoren.
Goede kant op is een groot woord.. Voor mijn gevoel heeft ze iets minder jeuk.
Ik denk dat je wel gelijk hebt, ze likt namelijk wel veel aan haar voetzooltjes etc.
Word er wel een beetje moedeloos van, omdat ik voor mijn gevoel veel uitprobeer en koop om haar mee te ondersteunen, maar het lijkt het 'm elke keer niet te zijn...
Had ik net voor mezelf min of meer de knoop doorgehakt niet te hyposensibiliseren, ga ik daar nu toch weer aan twijfelen..

Edit: dan toch maar naar een homeopaat, osteopaat, iets in die richting?
Laatst gewijzigd door Irish op wo 02 nov 2011, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2152854
Mja, al vraag ik me af of het ECHT zo is, of dat ik hoop dat het zo is.
Al is haar huid echt wel rustiger. Als je naar haar buikje kijkt op deze foto en de foto's in de beginpost zie ik in ieder geval wel verschil.
Wat is een goede homeopaat die een beetje in de buurt van Hoofddorp zit en met draken van honden overweg kan?
Is Anneke Schellingerhout naast holistisch dierenarts ook homeopaat? Met haar heb ik al wat ervaring.
#2152855
Je moet ook een beetje geduld hebben. Dat gaat niet in een paar weken over.
Ik zou inderdaad iets van honingzalf er op doen en rustig afwachten. Het gaat al iets beter, dus er gebeurt wel wat. En je bent pas met de DAP begonnen, dus geef het ook even tijd om effect te krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door