Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marlies
#2109275
Hallo Allemaal,

Even een vraagje betreffende diarree. Kaya heeft aanhoudend aldoor wat last van diarree. Iemand hier heeft me een tijdje terug gewaarschuwd dat er iemand in de wijk is die haar honden giardia hebben, dus dat is wellicht een mogelijkheid, ze is alleen absoluut niet misselijk.

Ook is het niet aanhoudend. Soms is het weer even goed maar dan komt het toch weer terug. Ze reageert gevoelig op orgaanvlees. Als ik haar probiotica & okugest geef gaat het beter, maar het lijkt me ook niet dat het nodig zou moeten zijn om dit altijd maar te geven.. Ze heeft wel ook net een antibiotica afgerond voor een hotspot maar het probleem was daarvoor ook al aanwezig.

Kan ze gewoon gevoelige darmen hebben? Of moet ik het even laten controleren?
Door Lizzy
#2109279
Een AB kuur is wel iets om de darmflora van je hond helemaal om zeep te helpen dus ik zou sowieso langdurig goede probiotica gaan geven. Ontgiften met Cat's Claw kan ook heel heilzaam werken.

Hoe ziet de diarree eruit? Is het waterdun? Vla-dun? Anders dun? Wat voor kleur heeft het? Zitten er harde onverteerde stukken in, of niet? Stinkt het?

Zou je 1 week op kunnen schrijven wat je exact te eten geeft en op welke dagen je diarree ziet? Mogelijk zien we een verband.
Door Marlies
#2109286
Hoi Lizzy,

Bedankt voor je reactie, het is inderdaad wel een goed idee om even een voedingsdagboek bij te gaan houden om te kijken of er een direct verband is te ontdekken. Zal ik vandaag/vanavond gelijk mee beginnen.

Ze krijgt nu dus de probiotica die jij eerder al eens had aangeraden, daar krijgt ze er nu standaard twee per dag van, maar het probleem was er dus al voordat ze de AB kuur kreeg. Ik zal ook eens kijken naar dat Cat's Claw wat je noemt.

Hoe de diarree eruit ziet verschilt eigenlijk ook een beetje. Het stinkt meestal, maar niet altijd even erg. Soms ruikt het gewoon naar standaard dunne poep, andere keren is het echt zo'n rioollucht die je meters verderop nog ruikt. Ik heb er nog geen harde onverteerde stukken ingezien. Kleur is meestal gewoon bruin, soms wat groenig (na pens bijvoorbeeld). Soms is het echt een vlaai, andere keren meer vladun. Waterdun heb ik ook al gezien, maar dat eigenlijk alleen als er eerst al wat normale ontlasting uit is gekomen.

Als ze een dag echt heel veel bot krijgt heeft ze vaak wel normale ontlasting qua vorm (alleen wat wit van kleur dan) en ook geen moeite om het kwijt te raken, maar dat wil ik ook niet standaard doen aangezien het dan bijna niet anders kan dan dat ze tekorten oploopt omdat ze te weinig spiervlees/orgaan binnen krijgt.
Door Marlies
#2109304
Dankje :biggrin2:

Nee, ze had voor Joep er ook al last van, maar ik ging er toen vanuit dat het gewoon kwam van het overzetten op barf. Ze kreeg bij de vorige eigenaar Royal Canin en vond het niet ongewoon dat ze wat diarree en onregelmatige ontlasting kreeg bij het overzetten op barf omdat het natuurlijk heel verschil is.
Door nienk
#2109319
ok, ik dacht dat het misschien door de spanning van een nieuw roedellid zou kunnen komen, vandaar.

behalve het langdurig probiotica geven en iets om te ontgiften kan ik eigenlijk niets bedenken. je zou misschien Darm Clear van de Groene Os kunnen proberen? dat is een beetje probiotica, een beetje ontgiften èn de diaree aanpakken allemaal tegelijk. maar als ze verder niet ziek is, kan je inderdaad misschien beter even een dagboekje bijhouden en kijken of je ergens een link vindt.

succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door