Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2786651
eelke schreef: Ja dat is het volgende twijfelpunt....ik heb dat in het begin van mijn eliminatie dieet wel gevoerd...maar eigenlijk is hij pas echt hersteld sinds hij geen groente meer krijgt...
Dus ik zit te dubben over de meerwaarde ervan. Want voor je een mooie groentemix geëlimineerd hebt, ben je heel wat weken (maanden) verder natuurlijk. En eerlijk is eerlijk, we zijn het geelimineer best beu, want het is overal en altijd goed opletten (zelf niet knoeien, heel de tuin en omgeving afspeuren naar gevallen brood van vogels, opletten dat mensen geen koekje geven, opletten bij mijn moeder die brokjes voert etc etc).
Groentemix is gewoon een heel erg groot project, en hij doet het nu beter zonder dan dat hij het met deed. Vooral dat laatste weegt het zwaarst mee.
Ik snap het helemaal. Ik zou zeggen: niet meer aan beginnen dan.
Door eelke
#2786991
miik schreef: Wat super zeg dat het zo goed gaat !

Ik denk dat ik in plaats van groente eerder zou kiezen voor pens of boekmaag.
Maar ik zou dat dan wel weer halen van steeds dezelfde leverancier, of bv natuurgrazers...
En anders als je echt twijfelt over genoeg vitamine misschien een vitamine poeder erbij van een goed merk...
Maar ik geloof echt dat je nu al een super goed menu hebt voor hem !
Pens krijgt ie, geiten pens.
Xerox schreef: Hoera voor Joep, gefeliciteerd! Mooi menu zo  :)

Ik zie de meerwaarde van groente naast pens/boekmaag heel erg in. De ontlasting is er hier van allebei de honden zo veel beter van geworden. Bij Xerox ben ik gewoon begonnen met 1 soort groente en heb dat uitgebouwd naar 4. Hij krijgt dus geen mix, maar 4 verschillende groentes. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om nog meer te elimineren, maar misschien toch het proberen waard?
Ja, kweet t. Het is dan nog geen uitgemaakte zaak...maar goed, Joep is nog geen 4, dus we hebben nog best een tijd te gaan! Nu eerst maar weer even rust, en daarna zien we weer verder. Wellicht dat het er toch nog van komt...
Lizzy schreef: Ik snap het helemaal. Ik zou zeggen: niet meer aan beginnen dan.
Nou, ik ben er nog niet aan uit hoor  :biggrin2:

Maar sowieso snap ik heel weinig van zijn allergieën. Lotgering ging niet goed, toen is het begonnen. Toen een hele tijd op tinlo eend, dat ging ook niet goed. Toen een tijdje van alles door elkaar barf, dat werkte ook niet. Toen alleen barfen konijn, en hij knapte op. Haas erbij, prima. Alleen de hert viel toen niet goed. Uiteindelijk ook gestopt met de groente mix, en vanaf toen gaat het echt prima. Alles wat ik daarna heb toegevoegd kan hij tegen.
Alleen toen hij van de zomer een aantal keer zelf wat gesnackt had (een gevallen frietje, stukje brood op de bbq dat soort dingen, we waren toen niet aan het elimineren) kreeg hij weer meer jeuk.

Dus waar het hem nu in wringt?
Door eelke
#2807573
Wat we over een paar weken nog wel gaan toevoegen is een eitje...kijken hoe dat gaat! Lijkt me ook een fijne toevoeging :)
Door eelke
#2877148
Zo af en toe krijgt hij een eitje, en dat gaat ook goed :)

Ik vraag me soms ook wel af of hij wel ergens allergisch voor is, want als we niet iets elimineren krijgt hij ook wel eens iets van ons, of er valt wat wat hij dan pakt, maar nooit meer een reactie ergens op.

Maar ja, om dat nu zo te gaan testen is ook weer zo wat, die plekken zijn gewoon niet tof...
Door eelke
#3025053
Nou inmiddels al weer een tijd geleden dat ik wat postte, maar vind het toch leuk weer eens een update te geven!


Joep kreeg ten tijde van de laatste post;
Konijn (wild en tam)
Haas
Paard
Geit
Haring
Kip
Kippenei
Gans

En daar hebben we nu wilde eend en zalm aan toegevoegd :) zitten we al weer op 9 diersoorten. En heel af en toe snackt ie wat groente uit Gijs zijn bak ;) (da mag nie Floep!)


Nog steeds een blij, vrolijk en gezond Joepie, geen plekjes meer te zien. Zó blij dat het goed met hem gaat he! Als ik terug denk hoe hij drie jaar geleden was, hij was zo ongelukkig. Niet spelen met Gijs (en hij viel uit naar hem), niet knuffelen met ons. En nu is hij gewoon weer mijn lief, vrolijk, blij ei. :smitten:

Niet normaal hoe hij soms uit elkaar barst van energie en blijheid! Ik zou het eigenlijk eens moeten filmen!

Afbeelding

Oke, niet altijd  ::) :biggrin2:

Afbeelding
Door keetje
#3025419
Zo, jij liet me even schrikken!
Zie dat Joep's topic omhoog gehaald is en ik dacht meteen, nee toch??

Maar alleen een goed bericht! Toppie!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door