Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2098267
Bijzonder dat er meer honden zijn die toch op de een of andere manier daar 'iets' hebben. Bij de saarlozen kan dat van de wolf komen. Vossen, wolven, wasbeerhonden etc hebben een goed werkende klier aldus de verhalen. Vreemd dat er zo weinig over te vinden is. Het ding facineert me steeds meer.   De stugere haren het zwarte teken was me wel bekend maar een werkende klier daar had ik bij honden nooit van gehoord en het ook niet eerder ( bewust) gezien. Ga er ook eens op letten bij andere honden op de hondenschool. En Nicole Wilde er eens over mailen, amerikaanse wolfhybride trainster. Ik ben ook benieuwd wat er uit het utrechts onderzoek is gekomen. Ook daar ga ik een lijntje uitgooien. Meer info is welkom. Op de engelse termen ga ik de komende dagen eens googlen.

Vragen: En voor de mensen die een 'werkende klier' herkennen bij hun hond, weet je ook wanneer die klier ging werken.. Een paar mensen zeggen bij teven rond de loopsheid is het anders.. dus begon de werking dan ook toen de hond sexueel volwassen werd? Rond de 9 mnd a 1,5 jr of pas later? Eerder?? Weet je dat zeker of is het je niet eerder opgevallen. Bij Duzi viel het me nu pas op maar ik ben niet zo'n kammert  :-[ dus wie weet was deze plek al wat eerder actief. Duzi is geen hond die snel ruzie heeft, ook andere honden benaderen duzi eigenlijk nooit agressief? Kan die vioolklier daar een rol in spelen....

Dus concreet ben ik benieuwd naar:
wat voor soort hond heb je
hoe oud
reu / teef/ intact
wanneer merkte je een actieve klier op wat merk je dan? kaalheid, uitscheiding, vettigheid, stank, etc??
is dat continue of in bepaalde periodes
hoe is het gedrag van je hond naar andere honden
en van andere honden naar jou hond.

met name die uitscheiding, geur interesseert me.
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op wo 31 aug 2011, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#2291136
[quote="yvette_van_alert"]
Bijzonder dat er meer honden zijn die toch op de een of andere manier daar 'iets' hebben. Bij de saarlozen kan dat van de wolf komen. Vossen, wolven, wasbeerhonden etc hebben een goed werkende klier aldus de verhalen. Vreemd dat er zo weinig over te vinden is. Het ding facineert me steeds meer.  De stugere haren het zwarte teken was me wel bekend maar een werkende klier daar had ik bij honden nooit van gehoord en het ook niet eerder ( bewust) gezien. Ga er ook eens op letten bij andere honden op de hondenschool. En Nicole Wilde er eens over mailen, amerikaanse wolfhybride trainster. Ik ben ook benieuwd wat er uit het utrechts onderzoek is gekomen. Ook daar ga ik een lijntje uitgooien. Meer info is welkom. Op de engelse termen ga ik de komende dagen eens googlen.

Vragen: En voor de mensen die een 'werkende klier' herkennen bij hun hond, weet je ook wanneer die klier ging werken.. Een paar mensen zeggen bij teven rond de loopsheid is het anders.. dus begon de werking dan ook toen de hond sexueel volwassen werd? Rond de 9 mnd a 1,5 jr of pas later? Eerder?? Weet je dat zeker of is het je niet eerder opgevallen. Bij Duzi viel het me nu pas op maar ik ben niet zo'n kammert  :-[ dus wie weet was deze plek al wat eerder actief. Duzi is geen hond die snel ruzie heeft, ook andere honden benaderen duzi eigenlijk nooit agressief? Kan die vioolklier daar een rol in spelen....

Dus concreet ben ik benieuwd naar:
wat voor soort hond heb je
hoe oud
reu / teef/ intact
wanneer merkte je een actieve klier op wat merk je dan? kaalheid, uitscheiding, vettigheid, stank, etc??
is dat continue of in bepaalde periodes
hoe is het gedrag van je hond naar andere honden
en van andere honden naar jou hond.

met name die uitscheiding, geur interesseert me.
[/quote]

FF dit topic naar boven geschopt omdat Anouk een "kater of kattenstaart" blijkt te hebben  ???

wat voor soort hond heb je Witte koningspoedel
hoe oud 2,5 jaar
reu / teef/ intact teef / intact
wanneer merkte je een actieve klier op wat merk je dan? kaalheid, uitscheiding, vettigheid, stank, etc?? Nu een half jaar en het begon met een klein plekje voor de laatste loopsheid, alsof er een bultje zat wat ze kapot gebeten had.
is dat continue of in bepaalde periodes Het lijkt blijvend en wordt alleen maar groter / erger...
hoe is het gedrag van je hond naar andere honden Naar andere honden is haar gedrag niet erg veranderd, hooguit iets feller als het haar niet zint.
Sinds die tijd (nu een half jaar) is ze steeds meer gaan "lopen" tijdens het plassen en tilt ze af en toe een poot op tijdens het plassen

en van andere honden naar jou hond. Geloof dat ze wel lekkerder ruikt voor andere honden

met name die uitscheiding, geur interesseert me.
Geloof niet dat het echt stinkt, het is een beetje een "acne" huid, bobbelig / roze / zwarte puntjes zoals mee-eters die je uit kan knijpen (dit deed da voor en adviseerde dit niet te doen ivm activeren huid op nog meer talg productie). Haar poriën op die plek blijken grover dan gemiddeld en de da vermoed dat het nooit helemaal weg zal gaan. Probleem was de jeuk toen de plek leek uit te drogen / weg te trekken een dag of 10 geleden. Toen heeft ze de hele boel tot bloedens toe (voor het eerst) kapot gebeten. Dus hopelijk wordt dit geen vicieuze cirkel...

Als je foto's wilt dan moet je me maar een pb sturen.
Als aanvulling; Anouk is vaker loops dan gemiddeld, iedere 5 maanden ongeveer.
#2291420
yvette, er is zat over te vinden, zoek onder supracaudal gland dan vindt je wel wat, er zijn genoeg omschrijvingen van honden die de klier hebben, en dat het ook inderdaad kan ontsteken, maar meestal zie je dat er een ander soort haar is en vettige substantie, als je foto's zoek vindt je heelwat van ontstoke "staarten" die ontstoke supracaudal gland kunnen zijn, vraag is alleen of het zo gediagnoseerd wordt of alleen toegeschreven wordt aan ... vlooien, huid allergie of zo iets ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door