Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2095234
Zie ook topic berenklauw.

Vanmorgen dus de dierenarts gebeld, omdat Gijs ook diarree had. Ze gaven aan het aan te kijken, maar als hij 39 of hoger zou hebben, de spoedlijn te bellen.
Om 17.00 getempt, 38,9. Vond ik genoeg om toch te bellen, en na mijn verhaal mochten we komen.

Eenmaal daar had hij wel 39 graden, kwamen we erachter dat hij nog meer plekken heeft, ook op zijn poten (dit was eerst echt nog niet zo) en dat het ook een beetje pusserig was. Niet goed dus.

Heb nu pilletjes tegen de diarree gehad, en een injectie tegen de ontsteking. Antibiotica meegeven durfde ze niet omdat hij al diarree heeft.
Gijs lag ook erg te hijgen daar, en was wel heeeeel tam (dierenarts had hem al eerder gezien) donderdagavond moesten we hem nog met 5 in bedwang houden, nu bleef ie maar gewoon liggen.

Mijn arme gup... eenmaal thuis komen ook weer neergeploft.
Advies gegeven kip met rijst te geven, maar die rijst is niet echt je van het he?

Maak me behoorlijke zorgen, helemaal omdat de plekken lijken uit te breiden...
Zie de foto's...hij is zo rustig dat hij uitzich zelf maar bleef liggen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en wat ik heeeeeeeel vreemd vind, Gijs had vanmorgen diarree in de tuin, en is er met 1 pootje doorheen gelopen. Nadat we het hebben weggespoten, bleef er dit over:
Plek met spetters waar hij gepoept heeft:
Afbeelding
Plek met spetters en pootjes erachter
Afbeelding

net verf.....
#2095251
dank jullie wel! ik vind het maar eng, dit zijn mijn eerste honden.

en dan nu al zo balen dat ik morgen slaapdienst heb en van 18.30 tot 10.00 de andere dag van huis ben... (mijn vriend is er dan wel hoor, maar toch...)

ik vind die poepvlekken ook zo raar...gaat niet meer van de tegels af!
#2095268
eelke schreef: Tja, maar dan moet hij wel vleesbot krijgen...en hij krijgt kvv, smuldier...
Nee, dan kan het dat niet zijn. Raar...

Ik denk haast dat het toch met de berenklauw te maken moet hebben:

"Hevig braken en diarree, huidletsels na contact met sap uit de plant, vooral na blootstelling aan UV-straling (zonlicht): blaasjes, zwelling, roodheid, grote blaren, brandwond-achtige laesies"
#2095272
ja die had ik ook al gegoogle'ed... rotplant. en ik heb hem niet eens gezien! en altijd geleerd om er op te letten, ik kwam eerder op de naam dan de dierenarts, die had het over hubertusblad (hubertusblad - hubertesklauw - berenklauw leek mij dus de link, achteraf gedacht, hubertusblad bestaat niet eens) aan haar omschrijving wist ik het al.

maar gisteren en vandaag alleen maar aan het poep-plas ruimen en zorgen geweest, dus nog niet bij het desbetreffende bosje geweest... zit er behoorlijk doorheen nu, na 2 gebroken nachten en zo veel zorgen...
#2095274
Een aantal maanden geleden, volgens mij was mijn hond zo'n 6-7 maanden oud, is hij ook in aanraking gekomen met berenklauw. Hij heeft wat sap op zijn neus gekregen, die binnen nog geen uur dik werd. Een paar uren later lag zijn neusje open. Deze plek werd diezelfde dag alleen maar groter en groter, hij bloedde o.a. doordat mijn hond er erge jeuk aan had. De dag erna zijn we naar de da gegaan omdat de plek niet alleen bloedde, maar ook pussig was geworden. De da vond het er heftig uitzien en zei dat er een flinke ontsteking zat en gaf me vlg mij een ab kuur mee. De plek breidde zich die dag echter niet meer uit en ook de jeuk was die 2e dag al wat minder. Ik ben niet begonnen met de kuur. Vanaf de 3e dag werd het rustiger. Hij heeft nu echter nog steeds littekens op zijn neusje.

Mijn hond is toen verder niet ziek geweest, heeft geen verhoging gehad of diarree, maar nogmaals hij had het alleen op zijn neus.
#2095277
ja echt een rotplant he?

gijs heeft het op zijn borst, buik en alle 4 zijn poten...

zelf heb ik regelmatig een allergische reactie op een muggenbult, wat ook groot en dik wordt, en als ik dan nagaan hoe akelig ik wordt van de jeuk... en dan is het bij Gijs zijn halve lijf!  :'(
#2095280
eelke schreef: ja echt een rotplant he?
ja, en ze staan overal. Ik kende de plant helemaal niet en had mijn hond er zelfs een paar keer doorheen gestuurd om te apporteren. Hoe dom kan je zijn?? Wanneer hij het spul in zijn ogen had gekregen had hij nu blind kunnen zijn.
#2095404
zooo, dat ziet er heftig uit.
kan me goed voorstellen, dat hij er niet lekker onder is,
maar wat zei de DA er nu verder over.
moet het snel verminderen nu?
en hoe is het nu met de verhoging? nog koorts?
heb verder geen tips voor je, wel dit :bigarmhug:
#2095499
Amaai, het is idd wel nog veel verergerd.  Ik kan je ook niet verder helpen alleen wat meedenken.  Zou er geen zalf zijn ( die bvb bij brandvlekken gebruikt wordt) die je plaatselijk wat kan smeren?  En die natuurlijk geen kwaad kan mocht hij gaan likken?  En probiotica? En nu hij zomaar blijft liggen, kan je geen coldpack tegen zijn buikje aanleggen om toch een beetje te verkoelen?
#2095504
vanmorgen had hij 38,3 jippie!!!!

verder een rustige nacht gehad, en sinds gistereavond geen diarree meer. Gijs is weer wat fitter, kwam bij ons kijken, heeft even gespeeld zelfs en goed gegeten. hij is wel veeeel afgevallen op korte tijd, is erg snel gegaan.

gisteren avond heb ik nog betadine op de plekken gedaan, en die zagen er vanmorgen schoon uit, wel nog erg rood.

ik weet niet hoe snel het over moet gaan, de diarree zou wel snel moeten stoppen, (en dan moet hij dus wel normaal gaan poepen) maar van die plekken weten ze het zelf ook niet, het moet niet erger worden in iedergeval, dan moeten we gelijk terug.

Gijs begint wel zijn 'eigen kop' terug te krijgen, kijkt je aan met zijn ogen weer helemaal open, en ziet er helderder uit. ik heb hoop :D

hij voelt zich duidelijk een stuk beter.

@veerle, hij heeft vetaderm, daar zit hydrocortisone in, wat we 2 a 3 maal daags mogen smeren. koelen wilde hij toen niet, hij wilde alleen met rust gelaten worden (hadden natte handdoeken in de vriezer gelegd) als ik aan kwam lopen rende hij steeds weg, dus hem ook maar echt met rust gelaten. probiotica heb ik niet in huis :) ben niet zo thuis in die dingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door