Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DewiSam
#2095465
Mijn duimen blijven ook draaien.

Bij Sam zat er toendertijd een stuk bot vast in het laatste stuk van de darm en dat hebben we er met laxeermiddel ook uit gekregen, niet heel gemakkelijk maar het is wel gelukt.
Even een positief verhaal ;)
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2095496
DewiSam schreef: Mijn duimen blijven ook draaien.

Bij Sam zat er toendertijd een stuk bot vast in het laatste stuk van de darm en dat hebben we er met laxeermiddel ook uit gekregen, niet heel gemakkelijk maar het is wel gelukt.
Even een positief verhaal ;)
thanx.

Ik pieker me rot wat er dan eventueel aan bot vast zou kunnen zitten.
Het enigste wat ik kan bedenken is de halve zalmkop die hij woensdag heeft gehad.
Woensdag is het hier visdag.
Dexter krijgt dan een halve zalmkop, de cavaliertjes stukjes zalmstaart.
Dexter eet buiten die halve kop op omdat ik hem daar rust mee wil gunnen .
Als ik de cavjes daar bij zou zetten dan begint hij te schrokken , dus die eet hij altijd apart van de rest.
Ik gooi dan een halve kop naar buiten en de rest eet in de keuken.
Terwijl de cavjes eten hou ik Dexter in de gaten met die halve kop en pas als hij daar mee klaar is mogen de cavjes naar buiten om eventuele kruimelrestjes op te likken.
Dexter neemt normaal dat stuk kop in zijn bek en dan zie je dat ding van links naar rechts gaan, wordt wel eens doormidden gebeten ,maar Dex kauwt zo'n halve kop altijd goed voordat hij die doorslikt.
Afgelopen woensdag , gooi ik die halve kop naar buiten, draai me om in de keuken om de cavjes hun bakjes voor te zetten, draai me daarna weer om , om door het raam Dex in de gaten te houden en
wat mij opviel was , dat die halve kop al weg was  :o.
Ik zeg nog .. zo heb je die nu al op?? zo snel doe je dat nooit,maar verder er niet meer bij nagedacht.
Nu ga je dus terug denken wat hij deze week allemaal heeft gehad en mocht hij deze klachten hebben door voedselresten dan kan ik me alleen maar die halve zalmkop bedenken.
Voor de rest heeft hij geen groot/hard vleesbot gehad.
Ik hoop dat hij zometeen een flinke grote boodschap gaat doen en zich weer snel lekkerder voelt.
Voor nu is het nog steeds een triestig hoopje hond  :-[.
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#2095503
Veerle-scrappyToo schreef: Ze blijven draaien hier de duimen.  Is er al meer duidelijkheid wat dat grote ding is dat ze verder nog zagen?
Was niet meer terug te vinden op de foto, enkel nog wat luchtbelletjes.
Dat stuk dikke darm wat gisteren helemaal donker was, was nu ook  vrij normaal
De Da belt me vanavond in ieder geval nog even op om te zien hoe de dag verder verlopen is.
Als we het nog steeds niet vertrouwen  zetten we meteen een afspraak voor morgen vroeg en dan wordt hij toch opgemaakt.
Ik hoop zo dat dit niet nodig hoeft te zijn :please:
Door Irene
#2095555
Wat heftig, ik hoop heel hard met iedereen mee dat Dexter vandaag uit zichzelf gaat poepen en een operatie niet nodig is!
Heel veel sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door