Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2094345
net een hele tijd op een runderhuid kluif gekauwt, dat geeft lekker afleiding. Straks de kong nog eens vullen, en dan vanavond even naar het zoute water, gaf de dierenarts ook als tip. Zout ontsmet natuurlijk, en het is lekker fris voor hem.

spelen wil hij niet hoor, Joep snapt daar niks van  ???
Door hamada
#2094513
Ach wat zielig. Sam had afgelopen vakantie ook langs een berenklauw gelopen, en hij reageerde goed op het betten met zilverwater.
De jeuk en de rode uitslag verdwenen als snel en bleven de eerste keer zo'n 6 uur weg, na de tweede keer betten bleef de jeuk weg. Maar het was bij Sam minder heftig dan de reacties die ik op de foto's zie.

Sterkte toegewenst.
Door eelke
#2094651
tja hij is nog steeds niet helemaal lekker, maar net bij het water heeft ie wel heel leuk gespeeld.

zometeen weer lekker insmeren. voor we naar het water gingen nog even getempt, was 38,7 is wel goed begreep ik van internet?
nu natuurlijk weer kriebels van het zoute water, maar ja, is wel goed voor zijn huidje. zelfs de gevulde kong is nu niet genoeg aan afleiding.

hield Sam ook zo veel vocht vast?
Door hamada
#2094898
Sam zijn snuit begon helemaal op te zwellen binnen een kwartier, maar na het deppen trok dat wel weg.
Gelukkig was hij, neem ik aan, niet helemaal door de berenklauw gelopen, dus de blaarvorming was er (nog?) niet. Wel dus een helemaal opgezwollen en rode snuit, knalrode kin (alsof hij het daar geschaafd had) en veel jeuk bij kop en oren. Was ook heel erg aan het smakken en zijn bek aan het aflikken.
hoe gaat het nu met Gijs?

toen onze hartpatientjes net aan de plastabletten waren hadden ze de eerste week ook dat ze niet voelden wanneer ze  moesten. Tijdens het slapen lieten ze bijv. zo de urine lopen. Dat ging al snel beter, naagelang ze er aan wenden, maar zolang is hopelijk voor Gijs niet nodig.
Door eelke
#2094970
de blaren worden nu roder, maar ik denk (hoop) dat dit een genezingsproces is. de jeuk is wel echt al veeeeel minder.

plassen is een stuk minder, maar das ook niet zo gek aangezien het er nu in poepvorm uit komt. heb net kipfilet, boontjes en boulion gekookt, heeft hij van gesmuld. hopelijk wordt zijn buikje rustiger, ik denk dat hij daar nu niet lekker van is.

zijn toet is niet meer zo dik, maar echt happie voelt ie zich nog niet. en ik heb mijn vraagtekens bij de dierenartsassitente die ik aan de lijn had, die wist niet eens wat ORS is  :-X
Door eelke
#2095003
het jeukte, maar zag eruit als een brandwond/blaar, was ook wel pijnlijk. maar ik heb al meerdere goede dingen gehoord over tea-tree, en dat is een van die dingen die ik nog eens in huis wil halen voor het geval dat, maar er nooit aan denk... :-[ maar bedankt voor de tip!

5 mijn na het schrijven van mijn vorige bericht weer een sloot diarree over het parket.... zitten lezen op internet, zou het ook van de stress kunnen zijn, die diarree? hij is echt zichzelf niet, gespannen, wil steeds voor ons wegrennen...
Door cj
#2095015
Ach gossie wat zielig. Joepie zat helemaal onder de blaren, maar had na de medicatie echt geen last meer. Sterkte, Saskia
Gebruikersavatar
Door Dian
#2096663
wow, wat een reactie op berenklauw :o Hier staat het park er vol mee en Rakker loopt er gewoon doorheen :-[ hij heeft gelukkig nog nooit last gehad van die rotplant :-X

beterschap voor Gijs :-* :-* :-*
Door eelke
#2096666
is dat bereklauw of 'fluitekruid' ? lijkt nl heel erg op elkaar, en die laatste doet niks :)
de reactie was nog wel wat heftiger geworden dan dit, maar nu gaat het gelukkig weer goed met hem, hij is weer behoorlijk vervelend  :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door