Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#249552
We hebben weeral een loopsheid van Binno achter de rug, terug rust in huis. ;D
Maar als ik geen reuen zou hebben had ik waarschijnlijk niet eens geweten dat ze loops was. Alhoewel ik het wel verwachte natuurlijk want Binno is altijd mooi op tijd.
Deze keer heeft ze in al die dagen maar 1 of 2 drupjes lichtroze bloed verloren (heb ook een paar keer de test met het toiletpapier gedaan om zeker te zijn) en haar vulva is niet of nauwelijks opgezwollen geweest. Maar ze was dus wel aantrekkelijk voor andere reuen en ging ook een paar dagen 'staan' met haar staart opzij gedraaid. En flink uitdagen ook... ::)
Waarschijnlijk is dit dus wat ze bedoelen met een "stille loopsheid". Maar hoe komt dit? En wat kan of moet je hieraan doen (ik wil haar liever niet laten steriliseren/castreren) of kan het helemaal geen kwaad?
Laatst gewijzigd door Binno op vr 28 jan 2005, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#249562
ik heb geen idee,
volgens mij kan het geen kwaad. :D
essie heeft de eerste paar keren dat ze loops was maar 4 dagen achter elkaar gebloed.
en dan niet veel ook,
echt verder niets te vinden. ;)
laatste keer iets langer,
maar ook bijna geen bloed.
en essie is gewoon gedekt ;)
ik zou zeggen wel lekker makkelijk toch,
minder troep ;D
Door tessa
#249591
mijn boxerteef is maar drie keer loops geweest in haar leven (10 jaar), toch heeft ze gewoon een keer pups gekregen, dus ik zou zeggen dat het geen kwaad kan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#249680
Het kan geen kwaad hoor sommige teven vloeien gewoon erg weinig een stille loopsheid is eigenlijk dat je helemaal niets merkt. Maar met deze loopsheid is eigenlijk niets mis, ja ze vloeit niet zo veel nou ik zo zeggen das juist fijn ;D
Gebruikersavatar
Door Binno
#249703
Da's natuurlijk leuk zo weinig vloeien, maar ik heb het hier nog nooit meegemaakt. Niet bij Binno en niet bij mijn vorige teven.
Maar wat ik vooral heel raar vond is dat haar vulva ook niet gezwollen was! :o Daar zou je het dan toch moeten aan zien? :-\
Stel dat ik Binno zou laten dekken (wat niet zal gebeuren), geeft dat geen problemen met de dekking?
En als er helemaal geen symptomen van loopsheid zijn, dan bestaat de kans dat je zonder "verklikkerreu" in huis, het te laat of helemaal niet doorhebt dat ze loops is.
Ik heb het nu ook vrij laat gezien. Onze reu liep er wel zeer geïnteresseerd achter, ik ben alle dagen gaan controleren maar omdat ik geen verlies en geen zwelling zag dacht ik echt dat er nog niks aan de hand was. Wel dus. Pas toen ze zelf echt ging uitdagen en haar staart opzij draaide begon ik het heel verdacht te vinden.
Dat vind ik wel een beetje gevaarlijk met een intacte reu in huis. :-\ Volgende keer let ik wel driedubbel op, vanaf de eerste dag dat hij gaat snuffelen zet ik ze apart... ::)
Door ine
#250377
Binno schreef: Da's natuurlijk leuk zo weinig vloeien, maar ik heb het hier nog nooit meegemaakt. Niet bij Binno en niet bij mijn vorige teven.
Maar wat ik vooral heel raar vond is dat haar vulva ook niet gezwollen was! :o Daar zou je het dan toch moeten aan zien? :-\
Stel dat ik Binno zou laten dekken (wat niet zal gebeuren), geeft dat geen problemen met de dekking?
En als er helemaal geen symptomen van loopsheid zijn, dan bestaat de kans dat je zonder "verklikkerreu" in huis, het te laat of helemaal niet doorhebt dat ze loops is.
Ik heb het nu ook vrij laat gezien. Onze reu liep er wel zeer geïnteresseerd achter, ik ben alle dagen gaan controleren maar omdat ik geen verlies en geen zwelling zag dacht ik echt dat er nog niks aan de hand was. Wel dus. Pas toen ze zelf echt ging uitdagen en haar staart opzij draaide begon ik het heel verdacht te vinden.
Dat vind ik wel een beetje gevaarlijk met een intacte reu in huis. :-\ Volgende keer let ik wel driedubbel op, vanaf de eerste dag dat hij gaat snuffelen zet ik ze apart... ::)
Op dit moment heb ik volgens mij hetzelfde hier in huis!
Een teef, waaraan je niet ziet, dat ze loops is en een reu, die helemaal hoteldebotel is. Deze reu was altijd mijn verklikkerreu, zeg maar. Hij gaf altijd de goede dagen aan.
De tijd van haar loopsheid klopt helemaal, maar er is niets te zien, op een enkel drupje bloed, af en toe.
Nina is altijd normaal loops geweest, met alles erop en eraan!
Dit is voor mij dus ook heel nieuw :-\
Door Sjakie
#250412
Het lijkt me een zaligheid...........

Ik heb nu een loopse teef in huis maar ik had eerst het idee dat ik in een bloederige film van Hollywood zat :o

Maar volgens mij kan het weinig kwaad......
Gebruikersavatar
Door Binno
#250631
Dit heb ik over "stille loopsheid" (silent heat) van het internet geplukt, echt veel is er niet over te vinden...

--
Some dogs have very subtle signs of estrus, or the so-called "silent heat" in which the dog goes into estrus but doesn't show signs of it.
This is a variation that is considered to be normal. Male dogs are sometimes really good at detecting estrus periods that are not outwardly apparent, so paying attention to the male's behavior can be helpful.
--
Sometimes a female may go through what is known as a “silent heat.” This is when the usual physical signs of the heat cycle, the swelling and the bleeding, are not present. You may still see behavioral changes, including an increased interest from or with other dogs.
---
There is such a thing as a "silent heat". This occurs when the female has no visible signs of being in heat, but the dog can be receptive to the male.
---
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door