Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cizsel
#2090789
Ik heb okugest gehaald net. Is nu misschien niet meer zo nodig, maar is wel handig om in huis te hebben.
Wat voor dosering raden jullie aan voor een hond van 17kg?
Door Cizsel
#2091422
:'(

Hij kreeg net een spuitpoep aanval, gaf een kwartier later over. Z'n kots was kerrie-geel, zegmaar.
Maak me nu best wel zorgen, ga morgen direct naar de DA.

Hij heeft vandaag wel een paar Okugest tabletten gehad maar helaas nog zonder effect, dus.
Ik vraag me echt af of er een verband is met de Silicea... allergische reactie ofzo?
Door Cizsel
#2092220
Vanmorgen gaf Storm weer over en hij wou niet eten.

We zijn naar de DA geweest, en hij heeft een spuitje tegen de misselijkheid gekregen. Ze zei maag-darm infectie. Verder moet hij de komende dagen diarreeremmers (als z'n ontlasting weer goed is, stoppen), antibiotica en vanaf morgen ook nog braakremmers. Verder toch even een paar keer rijst met kip. Daar heb ik zo m'n twijfels bij (vanwege de rijst), hebben jullie andere tips wat dat betreft?

Ben erg blij dat het direct goed aangepakt wordt. Ik heb een erg slecht verleden met honden die plots overlijden of plots ziek worden en overlijden, dus maak me nogal snel erg zorgen. Kiep er dan liever medicijnen in dan te gaan klooien met alternatieve middeltjes en dat het maar aanmoddert  :-[
Gebruikersavatar
Door choopy
#2092223
Sterkte met Storm.
Kip kun je wel geven, dat is licht verteerbaar, maar dus wel rauw. Rijst zou ik lekker laten staan.
Sowieso even licht verteerbaar spul geven, even geen botwerk of andere dingen die zwaar op de maag kunnen liggen.
En dan meerdere keren per dag kleine beetjes aanbieden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2092224
ach gos arme storm..
rijst kan je achterwege laten, lekker een kipbouillon maken voor hem( en dan ook de kip geven natuurlijk..)
iedere keer een klein beetje geven
Door nienk
#2092362
oei, naar dat storm nog steeds ziek is! heb met Reus de nodige maag-darm virussen door gemaakt, rijst met kip heb ik na een paar keer ingeruild voor, jawel, fijn gemalen vuile pens en daar knapte hij altijd enorm van op. ik moet zeggen dat de rijst met kip er wel beter in bleef zitten dan ander eten, maar van pens had ik het idee dat hij er echt sneller beter van werd. wellicht is Reus daar wel een uitzondering mee.

beterschap voor Storm!
Door Lil
#2092382
Nee hoor Nienk, met die pens ben je niet alleen. Boris had in zijn brokkentijd 4 tot 5 maal per jaarr maagdarmklachten en dan echt van een slokje water projectielbraken en hele sloten bloed bij de dunne slijmerige ontlasting. Ik was toen nog blond en rijst met kip hielp nooit (achter logisch, allergisch voor rijst). Toen werd gezegd vuile pens. Ik haalde toen altijd smuldier en dat hielp super goed. Ook de kipvariant en zo uiteindelijk ontdekt dat rijst boosdoener was en zo gaan barfen ;) dus pens helpt vaker goed.
Door Lizzy
#2092418
Waar geef je die Silicea eigenlijk voor? Daar zou ik dan mee stoppen, als je daar onzeker over bent.
Door nienk
#2092541
Lil schreef: Nee hoor Nienk, met die pens ben je niet alleen. Boris had in zijn brokkentijd 4 tot 5 maal per jaarr maagdarmklachten en dan echt van een slokje water projectielbraken en hele sloten bloed bij de dunne slijmerige ontlasting. Ik was toen nog blond en rijst met kip hielp nooit (achter logisch, allergisch voor rijst). Toen werd gezegd vuile pens. Ik haalde toen altijd smuldier en dat hielp super goed. Ook de kipvariant en zo uiteindelijk ontdekt dat rijst boosdoener was en zo gaan barfen ;) dus pens helpt vaker goed.
ow ok, ja weet nu dat de rijst hier ook een jeuk veroorzaker is, dus het zal hem toen in zijn geheel fysiek ook niet goed gedaan hebben. sommige mensen zeggen dat pens nogal zwaar is op de maag, en dat het daarom afgeraden wordt bij een hond met dergelijke klachten. als dat zo is, dat het moeilijk te verteren is voor de hondenmaag, zou het dan zo zijn dat de samenstelling van pens de maag op de juister manier activeert? dat de spijsvertering even op nieuw opgestart wordt, zegmaar. ik bedoel, die hond heeft diaree omdat hij ziek is, maar misschien is dat virus al lang al wel over, maar omdat zijn maag&darmen niet het juiste te doen hebben, blijven ze maar half werken en zodoende blijft de hond diaree houden.
Door Cizsel
#2092747
Lizzy schreef: Waar geef je die Silicea eigenlijk voor? Daar zou ik dan mee stoppen, als je daar onzeker over bent.
Voor z'n puspiemel, een aantal van jullie waren daar erg goed over te spreken, dus ik dacht baadt 't niet dan schaadt 't niet.
Ik heb met de dierenarts afgesproken dat ik er inderdaad gedurende dat ik medicijnen geef ermee stop. Als hij weer beter is mag ik het nog een keer proberen. Komen de problemen terug dan is het wel erg waarschijnlijk dat het met elkaar te maken heeft, bijv. allergisch, zo niet kan ik rustig doorgaan met de Silicea.
Door bloemetje
#2092778
Danny heeft het dit weekend ook gehad. Waterdun was 't  :-X. Maar hij heeft niet gespuugd.
Hij had gelukkig geen verhoging dus ook geen ab gehad dacht ik.
Ik voerde hem gewoon CB maar die maak ik een beetje gaar omdat ik ivm verminderde weerstand weer angstig ben voor bacterien ed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door