Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2090497
Doerak heeft een tijdje terug een teek bij zijn piemel gehad, hij had hem er zelf af gebeten :-X en het koppie van de teek zat er dus nog in. T was door het bijten echt een wondje geworden, ik heb het steeds schoon gehouden met zilverwater. Hierdoor bleef het rustig, het heeft wel 2 weken geduurd voordat het helemaal weg was, ik heb niet goed kunnen beoordelen of het koppie er nou uit is of niet maar ga daar wel vanuit. Het lichaam ruimt dit zelf wel op! Als het mega ontstoken lijkt, vooral zo vlakbij zn oog zou ik ook even langs DA gaan!
#2090718
M@rina schreef: prednison onderdrukt toch ontstekingen? Misschien dat het daar door niet uit  "ettert".

Zou zelf niet gaan zitten frutten er aan, even langs de DA morgen.
Dat was ook mijn idee.
Er zit een klein gaatje in, ik ga wel proberen om hem eruit te krijgen, anders ga ik alsnog naar de DA.
#2090720
DJ en Doerak schreef: Doerak heeft een tijdje terug een teek bij zijn piemel gehad, hij had hem er zelf af gebeten :-X en het koppie van de teek zat er dus nog in. T was door het bijten echt een wondje geworden, ik heb het steeds schoon gehouden met zilverwater. Hierdoor bleef het rustig, het heeft wel 2 weken geduurd voordat het helemaal weg was, ik heb niet goed kunnen beoordelen of het koppie er nou uit is of niet maar ga daar wel vanuit. Het lichaam ruimt dit zelf wel op! Als het mega ontstoken lijkt, vooral zo vlakbij zn oog zou ik ook even langs DA gaan!
Het is niet onstoken en is gewoon een bult.
Denk dat de prednison dat tegenhoudt.
#2091807
BubbaBling schreef: Het is niet onstoken en is gewoon een bult.
Denk dat de prednison dat tegenhoudt.
Misschien zit de "onsteking" opgesloten. ik zou het openmaken of open laten maken om te draineren en om te zien of er vocht inzit of dat het iets anders is.
#2092058
De bult wordt steeds kleiner nu ik het met dutimon jodium insmeer, het is nu nog een bultje.
Vanavond ga ik hem wassen en dan ga ik er eens goed naar kijken.
Voor zover vind ik het niet meer iets echt verontrustends aangezien het aardig afzakt.
Wel hou ik het in de gaten en als hij ophoudt met krimpen ga ik alsnog naar de DA.
Maar er is zeker verbetering  :biggrin2:
#2092432
Dat was bij Doerak ook zo, ik kon zo het bloed eruit knijpen, hopend dat het koppie ook mee zou komen... Bij Doerak was het ook niet ontstoken, althans dat zag je niet aan de buitenkant maar het kan inderdaad ook onderhuids ontstoken zijn, maar als voorzorg depte ik het wondje met zilverwater.

Hoop dat het gauw helemaal weg is!
#2094693
DJ en Doerak schreef: Dat was bij Doerak ook zo, ik kon zo het bloed eruit knijpen, hopend dat het koppie ook mee zou komen... Bij Doerak was het ook niet ontstoken, althans dat zag je niet aan de buitenkant maar het kan inderdaad ook onderhuids ontstoken zijn, maar als voorzorg depte ik het wondje met zilverwater.

Hoop dat het gauw helemaal weg is!
Hoe is het uiteindelijk over gegaan?


Ik heb besloten toch naar de DA te gaan.
Het bultje is een stuk gekrompen maar blijft nu toch op een zelfde grote.
:'(
#2094764
Ik heb toch geprobeerd om te kijken of ik t open kreeg en dat is ook een beetje gelukt.
Ik zie het kopje dus wel zitten!!!
Op de foto zie je t een mini beetje.
Ik krijg m te pakken met t puntje van mn pincet, maar dan wil t niet mee en schiet t los  :-[
Iemand nog enige idee hoe t eruit kan, anders morgen DA....

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door