Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kaszi
#2079678
Kreeg vandaag deze mail van een pupeigenaar.

Ik kom weer bij je met een vraag.
Ik heb ondertussen best een giga probleem met de honden.
Ons Kyra en ons Macy hebben al zeker 5 a 6 maanden lintwormen.
Ze krijgen van de dierenarts om de 3 weken een wormkuur, maar de wormen blijven komen.
Het is zeker net zolang als dat ze aan het vlees zitten.
Maar daar kan het volgens mij niet van komen, want eigenlijk dat ik gestart ben met het vlees, zag ik ook wormen.
En die moeten toch eerst een tijdje groeien in de darmen.
Het is de 1e keer, ze hebben voorheen nooit wormen gehad.
De dierenarts wilde ze uiteindelijk een spuit in de bloedbaan zetten, maar deze is in Nederland uit de handel genomen.
Het lijkt me ook niet gezond voor de honden als het zo lang duurt, maar ik heb al gehoord dat als ze eenmaal lintwormen hebben, ze bijna niet weg te krijgen zijn.


Wat adviseren jullie?
Door miik
#2079685
Inderdaad heel grondig alle vlooien bestrijden, want de vlooien brengen ze over.
Daarnaast elke 2 weken ontwormen met iets dat ook tegen lintworm werkt (en dus niet alleen spoelworm)  totdat alles weg is.
Daarna ook goed vlooien blijven bestrijden...
Door kaszi
#2079707
Vlooien hebben ze niet hoor, dus daar kan het niet van komen.
Wormen kunnen ook komen van eitjes die op het gras voorkomen (via uitwerpselen runderen etc)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2079725
Er zijn meerdere lintwormsoorten die de hond kunnen infecteren. Elke lintwormsoort heeft een eigen tussengastheer nodig. Een tussengastheer is een ander diertje waar de lintworm zich verder in kan ontwikkelen. Zonder de ontwikkelingsfase in de tussengastheer kan de lintworm niet volwassen worden. De eindgastheer van de lintworm, de hond, infecteert zich door de tussengastheer op te eten. Dipylidium caninum de meest voorkomende lintworm heeft de vlo als tussengastheer heeft, terwijl de Taenia en Echinococcus lintwormen kleine knaagdieren (muis, rat, eekhoorn), konijnen of grote zoogdieren als schaap en rund als tussengastheer gebruiken.
Bron:http://www.wormbestrijding.nl/hond_worm2.html


 
Door Lizzy
#2079731
[quote="kaszi"]
Vlooien hebben ze niet hoor, dus daar kan het niet van komen.
Wormen kunnen ook komen van eitjes die op het gras voorkomen (via uitwerpselen runderen etc)

[/quote]

http://www.wormbestrijding.nl/hond_worm2.html

Verder kun je dit homeopathische middel proberen:

Cuprum Oxydatum Nigrum D4, 3 keer per dag 1 dosis gedurende 6 tot 8 weken. Dit middel is het routine middel voor een steeds terugkerende lintwormbesmetting die met reguliere middelen niet afdoende te bestrijden is.

Bron Atjo Westerhuis, homeopathisch dierenarts.

Verder zou ik probiotica geven en propolis tinctuur geven.
Door kaszi
#2081023
Geen idee over welke lintworm het gaat, heb al de informatie doorgestuurd naar de eigenaars, hopen dat ze hier wat mee kunnen.
Dank jullie allemaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door