Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#246964
Eerst had die teef ook een dip qua vacht, die was ook niet meer optimaal, maar nu tijdens en na de loopsheid is ze weer mooi vol en glanzend. Dus toen waren ze met z'n beiden met een niet al te beste vacht. Maar bij die reu valt het haar rond de kale pllakken zomaar uit, je hoeft er niet eens aan te trekken. Pff...... hoop alleen dat ie niet kaal wordt en blijft. Ik heb nog nooit een hond gehad met dit euvel.
Laatst gewijzigd door casangio op ma 24 jan 2005, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#246965
CaSanGio schreef: Multivitamines ben ik ook pas vorige week mee begonnen. Ze hadden ze voor het eerst bij de Tuinen speciaal voor hond en kat. en alfalfa enz., dus wat hierboven wordt opgesomd, krijgen ze bij mij ook allemaal per dag.
Mijn vorige reactie was als reactie op Angelique (ik denk dat er niet per definitie een noodzaak is tot het geven van multivitamine/mineralen). Maar ik denk dat je er prima aan doet om multivitamines/mineralen toe te dienen om te kijken of dat wat doet.

Overigens is Dr Vroom (Oisterwijk) een hele goede dermatoloog. Volgens mij alleen niet echt bekend met rauwe (gezonde) voeding.
Door casangio
#246978
Lizzy schreef:
Overigens is Dr Vroom (Oisterwijk) een hele goede dermatoloog. Volgens mij alleen niet echt bekend met rauwe (gezonde) voeding.
Ja dat is hem nu juist ook het punt als je zegt dat je barft, gaan ze het ook daarin zoeken en krijg je discussies er over. De da waar ik nu ben geweest heeft het gelukkig niet over voeding gehad, dus ook geen discussies ;D ;D ;D Zoals Angelique al aangaf ik wacht het nog even af met die multi vit. en vitamine B extra, helpt dat niet dan zal ik naar die Mw. Vroom moeten gaan. Een kale hond is ook een verschrikking, vind ik. Ik kan nautuurlijk ook altijd zeggen dat het een duitse naakthond is i.p.v. chinese ;) ;) ;) ;) 't Is ook wel zo dat hij zich krabt maar niet de ganse dag, zit ook te denken aan allergie.....maar dat wordt dan, denk ik, een gebed zonder einde. Of zou ik het beter hiervoor naar een holistische arts gaan . Zouden daar meer en betere resultaten te behalen zijn, wat denken jullie.
Laatst gewijzigd door casangio op ma 24 jan 2005, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#247167
mijn honden hebben ook ieder onder op hun buik bijna geen vacht
, maar dat schijnt bij dobers wel vaker voor te komem
sommige hebbn het op hun oren ,
ik voer ze c.b ze glimmen als spiegels en mankeren nooit wat .
ik heb ook wel eens yslands zeewier toegevoegd , maar had niet de indruk dat dat verbetering gaf .
dus ik zorg dat ze niet al te veel afkoelen op club ,
dmv kortere pauzes verder hebben ze er volgens mij geen last van , maar wanneer ze jeuk hadden gehad liet ik het ook maar ff nakijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door