Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2075598
HOi,
Hoewel op zich van geen belang ;-) ben ik toch benieuwd of ik met een supplement / voeding iets kan doen.

De vacht van mijn bluemerle sheltie begint, zeker in de ondervacht, steeds meer roestkleur te vertonen. Hij krijgt kvv, voornamelijk smuldier vleescompleet en carnibest, afgewisseldn met een barfhapje. Soms ook Lotgering.

Geen supplementen afgezien van een enkel schapenvetblokje, zo'n 2 x per week.

De vacht is ook wat stugger daar waar die roestbruin is.

Hondje is prima gezond ;-) maar stel dat hij ooit nog s naar een show "moet" (ahum) dan zou het leuk zijn als hij niet die roest-tint had.
WAt ik zeg.. echt belangrijk is het niet...

Suzanne
Gebruikersavatar
Door choopy
#2075603
Is het de boven- of ondervacht wat bruin is?
Hier hebben de borders ook zo nu en dan "bruine" plekken in hun vacht, vaak is dat dood haar.
Meestal met kammen krijg ik het er wel uit.

Djody had op een plek waar ze vaak de vlooiendruppels kreeg een bruine plek. Dit is uiteindelijk blijvend geworden.
Door miik
#2075712
Ik denk dat dit anders is dan de bruine oude vacht bij "onze" honden. Ik had het er toevallig van de week over met een collie fokker die het ook had bij haar merle reu. Volgens haar kwam het uit bepaalde bloedlijnen, en werd het afhankelijk van de rui soms erger of minder. Het ziet eruit of de "tan " op verkeerde plaatsen terug komt.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2078328
Het komt in de zomer vaker voor dan in de winter. Er zijn mensen die zeggen dat de sable voorouders hier invloed op hebben. Maar bewezen is dat niet. Anderen beweren dat de zon hier invloed op heeft. Ik denk dat het altijd een raadsel zal blijven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door