Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sammetje2010
#2086049
Heb het lijstje hier eventjes niet bij de hand, maar er staat ook gemalen bot op. Ik zal het morgen even posten, want hij ligt nu bij mijn moeder. Die gaat met mijn lijstje morgen even naar de slager. Het gemalen bot regelt mijn DA tegen kostprijs. Het zag er allemaal erg goed uit, dus denk dat het wel goed zit, maar zal voor de zekerheid morgen ook hier even mijn lijstje plaatsen.
Door sammetje2010
#2086092
Heb mijn moeder gebeld en die heeft het even opgelezen. Dit is het weekmenu voor deze week:

Maandag (was vandaag dus):
200 gram rundergehakt
200 gram runderlapjes
50 gram groentemix

Dinsdag:
200 gram runderhart
200 gram rundergehakt
50 gram groentemix

Woensdag:
300 gram gemalen vleesbot
100 gram runderlapjes
50 gram groentemix

Donderdag:
300 gram gemalen vleesbot
100 gram runderhart
50 gram groentemix

Vrijdag:
300 gram gemalen vleesbot
100 gram rundergehakt
50 gram groentemix

Zaterdag:
250 gram gemalen vleesbot
150 gram vis (staat niet bij wat voor vis, dus daar moet ik nog even over bellen ofzo)
50 gram groentemix

Zondag:
250 gram gemalen vleesbot
75 gram runderlapjes
75 gram runderhart
50 gram groentemix

Verder heeft ie er nog bijgeschreven welke groentes er eventueel allemaal in de groentenmix zouden kunnen en welke groenten je niet teveel moet geven. Ook staan er groenten die absoluut niet gegeven mogen worden. Mijn moeder had geen zin om al de groenten op te gaan lezen, dus dit weet ik morgen pas. Vandaag heeft hij in ieder geval bloemkool, broccoli en wortel op.

Er staat ook nog bij dat ik 1 keer per week een eitje moet geven. Of ik dat rauw of gekookt doe moet ik zelf weten.

De eerste twee dagen van het menu zijn dus niet met botten zag ik en dat is puur en alleen omdat ik ze niet in huis heb en niet weet waar ik het moet gaan halen.
Door sammetje2010
#2086097
Het gemalen bot gebruikt de DA zelf voor zijn eigen honden (hij heeft er 3). Zoals ik het begreep maalt hij die dingen zelf ofzo. Maar ik kan het anders nog wel eens een keertje goed navragen. Inderdaad een goede tip dat wel na te vragen.

Ik ben inderdaad gestopt met straffen en probeer hem nu dan ook zoveel mogelijk af te leiden. Af en toe moeilijk, want hij blijft mijn broekspijpen en Sam erg leuke doelwitten vinden (leuker als zijn speelgoed). De agressie lijkt wel wat afgenomen te zijn. Hij laat zijn tanden niet meer zien en hij gromt op een andere (misschien speelse?) manier. Ik ga nu een beetje in de gaten proberen te houden of het meer afneemt. Zo niet, dan schakel ik een gedragstherapeut in.
Door irmaa
#2086220
Ik zou zeker nu ook  naar buiten gaan met de pup, waarom wachten tot zijn 2e enting? Wij nemen de pups al op 6 weken naar buiten, beetje uitkijken dat je niet op hondenuitlaatplaatsen  terecht komt, maar voor de rest..  komen  ze al overal.
Door huisman
#2086731
hallo, ik zit sinds kort op t forum, maar lees je verhaal nu net over je pup. Ik schrok ervan, wat n rotsituatie. Ben wel benieuwd hoe het nu gaat. Heb je al duidelijkheid?
gr cathy
Door sammetje2010
#2087721
Max doet het nog steeds heel goed. Kan iemand mij vertellen of ze dit een goed dieet vinden? Als het goed is krijgt hij vrijdag weer het dieet voor de volgende week. Agressie van de pup neemt ook flink af. Nu hij wat meer energie heeft en niet meteen half dood neervalt na wat inspanning, laten we hem ook langer uit de bench.

Hij is nu ook goed gewend geraakt aan onze andere hond en die twee laten elkaar over het algemeen met rust. Spelen lijkt onze Sam sowieso niet aan te durven met Max, dus dat doet ie eigenlijk ook niet. Max gaat nu zelf goed op zijn kleedje liggen als hij moe is en doet dat zo goed dat hij bijna niet meer in de bench hoeft (alleen 's nachts nu). In het begin putte hij zichzelf zo enorm uit dat het bijna onmogelijk was hem niet in die bench te doen.

Hij is van de week voor het eerst aan zijn riempje geweest en dat vond hij de eerste keer helemaal niets. Vandaag ging het al een stuk beter. We blijven wel netjes op het trottoir en gaan niet naar stukken waar mensen hun honden uitlaten hier in de buurt. Dat gaat opzich goed. We zijn nog geen andere honden tegengekomen, maar mijn vraag was of hij kennis kan gaan maken met de hond van mijn ouders? (of dat de hond van mijn ouders hier komt) Het is een bullmastiff van 1 jaar oud, hele lieve hond, die goed is met pups, kinderen en katten. Het leek mij wel een goed idee om Max aan andere honden te laten wennen, maar weet niet of het goed is als hij zijn enting nog steeds niet gehad heeft?

Als alles zo vooruit blijft gaan gaat de DA hem volgende week onderzoeken en kijken of het allemaal weg is. Hij krijgt als de uitslag goed is dan ook meteen zijn enting.
Door Lizzy
#2089328
Ik denk niet dat het erg zinvol is om commentaar te geven op dit menu en dat je beter weer even kunt plaatsen wat je nu van deze DA moet geven.
Door MarijeJoanne
#2090680
Hoe gaat het nu met Max?
Hij krijgt geen medicijnen meer voor het een of ander toch?
Wat voor supplementen heeft hij gekregen/welke krijgt hij nog?
Voor de weerstand, de darmflora?

Dat is zeer belangrijk bij een pup die op zeer jonge leeftijd AB heeft gekregen dat hij daarin ondersteund wordt.
Bij iedere hond, maar zeker bij een pup.
Het is beter daar direct mee te beginnen, maar beter nu alsnog dan helemaal niet.

Mijn hond heeft als pup AB gehad en waarschijnlijk merk ik daar nu 11 jaar later nog steeds flink de nadelen van.
Dat wil ik graag iedere hondeneigenaar besparen, dus vandaar mijn advies om hem daar zeker in te ondersteunen.
Dit kan zowel op reguliere basis (vraag de DA maar eens) als (en eigenlijk vooral 'en') op alternatieve basis (zoek een kruiden/natuurwinkeltje in je buurt op en vraag daar advies alsook hier op het forum).

Het is ieders eigen keus, maar ik vind de socillisatie van een pup (8-12 weken) heel erg belangrijk, dat legt een basis voor zijn of haar verdere leven.
Als de pup iig zijn 1e enting heeft gehad (en niet meer ziek is) zou ik er dus zeker mee op uit trekken, andere honden ontmoeten, andere dieren, andere plaatsen. Eens meenemen met de auto en daar wat leuks aan verbinden, eens een keer naar de dierenarts zonder dat het nodig is, zonder dat de dierenarts hem onderzoekt, maar gewoon een aai en wat lekkers geeft, zodat hij daar niet direct vervelende ervaringen aan verbindt.

Succes met je pupsel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door