Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2076866
Claudia N schreef: Na de da eerst nog boodschappen, honden uitlaten, koken en eten.
Maar goed, hier is het verslag =

Het kon een dikke darmontsteking zijn geweest of "gewoon" flinke jeuk.
Hij voelde geen verstopping meer (gelukkig). Anaalklieren waren leeg / niet ontstoken, prostaat ook goed.
Zn piep / bultje was geen ernstig iets, kapotte huid door bijten / likken met als oorzaak jeuk.
Temperatuur was goed, algehele check up en gewicht was goed.

Al dat gegrijp naar kont/staart is dus waarschijnlijk jeuk of dikke darm ontsteking (die al bijna over is).
Hij heeft een anti jeuk injectie gehad wat ook inzetbaar is tegen darm ontsteking dus wat het nu echt is maakt niet uit blijkbaar. De jeuk kan door allerlei allergieën komen = vlooien (hebben ze nooit) / eten / pollen ect.
Moest aLTIJD preventief pipet tegen vlooien doen want 1 beet (op straat door 1 enkele vlo zonder ze mee in huis te nemen) kan wel tot 2 weken jeuk geven?! Over voedsel en pollen hebben we het nog niet eens gehad gelukkig. We huidspray mee gekregen voor de smetplekken en wondjes.

De verschuiving van kvv naar barf lijkt mij de oorzaak van de jeuk (los van de verstopping die net over was), dus flink ontgiften is wat ik vermoed maar graag roepen als ik ernaast zit aub.
Ontgiften is misschien wel een goed idee ja. Ik zou daarvoor Drainage Compositum van de Groene Os gebruiken.
Verder nog ff met Freggel en Martine-Tom zitten brainstormen hoe / wat met overgang kvv naar barf.
Ik wil / moet over naar barf voor meer kwaliteit tov Rodi  kvv. De betere kvv's zijn helaas niet meer te betalen voor mij met 2 grote honden...

Ga in ieder geval proberen meer spier/pens/orgaan bij de Kiezebrink mixen te geven en om de dag 1 eendennek per hond. De andere dagen dat ze geen nek krijgen een gedroogd voetje.
Verder vermoeden we dat ze niet zonder groentemix kunnen dus dat ga ik voor het weekend regelen.
Waarom mixen geven? Dan weet je nog steeds niet welke kwaliteit je voert.
Elvis slaapt nu, heeft eind van de middag heel langzaam gegeten omdat ik een klein beetje carnibest eend door zn pens had gedaan(alles wel op) en doet nog wel gek met het grijpen naar zn kont en zitten maar de prik werkt pas over 24 uur. Geen drang tot poepen meer en geen stink scheten dus ik hoop dat het hiermee klaar is (de verstopping dan). De jeuk / smetplekken zullen niet zomaar weg zijn maar ik ga op BP nog wel op zoek naar tips  :)

Zal voor zn voorhuid ontsteking die S... D30 bestellen bij reformwinkel.

Als er nog tips / aanvullingen zijn hoor ik die graag!
Misschien dat je op die smetplekken eens Groene Leem Wondpasta van de Groene Os moet smeren. Ik zweer daarbij, bij dat spul.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2076871
Vandaar de smetplekken bek. Ze hebben het wel allebei en het is idd erger geworden nav barf.
Wel merk ik vooral bij elvis het uitzwaren van zn kop / drukpunt hoektand in de plooi meer is dan bij anouk.

Heb Calendula gel gekocht en kamille knopjes om door gekookt water te doen voor eerst de ogen en daarna flip te spoelen. Zal om de dag beginnen en dan zien we wel.

Groentes heb ik inmiddels in huis. Ik heb gekocht; andijvie, witlof, bietjes, bospeen, courgette, sperziebonen, komkommer en bloemkool. Scherpe smaken zoals knoflook wil ik mee wachten als ze weer springen om eten  ;)
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2076876
Ik voer mixen omdat ik het nog erg lastig vind met verhoudingen en ik heb maar 1 kleine vriezer (bovendeel van een koelkast) op dit moment. Ook zijn het echt mutsen die poedels van mij met botten. Anouk vooral veel te gulzig en Elvis vooral veel te lui... En als ze iets "denken" niet lekker te vinden dan hoeven ze het echt niet, al ging dat de laatste weken met sprongen vooruit. Van konijn tot vis, alles ging er vlot in.

Mbt ontgiften; ik heb nog (super fijne) groene leem poeder van Vertargil staan. Dit had ik ook al een keer als papje tussen zn voetzooltjes gesmeerd. Begin van het jaar heb ik ze hier voor het eerst mee ontgiftigd en dat ging goed.
Zal ik weer doen als ze weer beter eten allebei. Nu met lange tanden / soms wel op eten en soms niet.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2077252
Elvis heeft vanmorgen lekker gegeten maar helaas nog steeds niet gepoept.
Net met de middag wandeling wel vrolijk maar gras eten, weer niet poepen en zelfs niet eten.
Ligt al de hele tijd zielig onder de salontafel.
Heb net da assistente gebeld en zij zal overleggen met da en terugbellen.
Duimen maar...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door