Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2070856
Sinds kort lekken alllebei mijn honden urine, de Jongste is passief incontinent (4 jaar) en de oudste is 10 en heeft rugproblemen (achterhand) sinds een week begonnen met Propalin bij de jongste, nadat het van de Incurin vele malen erger werd. Nu verliest ze plasjes op haar plaats meestal ter grote van een 2 euro munt. Niet veel meer. De oudste verliest nu hele plassen en dit loopt ook langs haar achterkant weg, dus ze likt veel en druppelt in behoorlijke hoeveelheden door het hele huis. Sinds gisteren is zij ook aan de Propalin. Maar ik ben zo bang dat het niet werkt of weer erger word net als met de Incurin. Ik was een beetje rond aan het kijken op het www en kwam dit volgende tegen: http://www.huisdierendokter.nl/inincontinentie.html. Iemand hier ervaring mee? Wanneer ik de klantreacties mag geloven is het overwegend possitief. Dus minder of geen verlies van urine meer ook bij oudere honden. Wat is jullie idee bij dit wondermiddel? Proberen of niet? Het is natuurlijk dus dat is mooi. Of heft iemand nog een beter natuurlijk alternatief? Alvast bedankt voor de reacties!
#2071266
Lizzy schreef: Je kunt alles proberen natuurlijk! Kwaad kan het niet. Maar waarom zou Propalin niet werken? Ik gebruik al jaren Propalin voor 2 verschillende honden en dat werkt prima.
Geen idee waarom de Propalin niet zou werken, maar omdat de incontinentie op de Incurin erger werd...............ben ik wat scheptisch en voorzichtig.....Ik begrijp dat de Propalin andere werkzame stoffen heeft en het meest milde middel is.......maar toch........erger worden van het urineverlies is voor mij heel lastig i.v.m mijn lichamelijke beperking. Ik ga het niet redden om steed de vloer te dweilen en de honden droog te maken, de plaatsen te verschonen etc.
#2071275
Parelridder schreef: Hoe is het drinkgedrag van je oudste? En zie je tekenen van pijn? (hijgen bijvoorbeeld)
Als de oorzaak zit in pijn (gestegen cortisolspiegel hierdoor) dan zou pijnbestrijding de oplossing zijn.
Bij de oudste hond is het inderdaad pijn, we zijn onder behandeling met haar bij Den Hoek een holistische dierenarts, ze krijgt ook acupunctuur.
Ik moest proberen de Previcox af te bouwen en toen was het weer helemaal mis, hijgen doet ze niet meer dan anders, likken wel, ook omdat de urine langs haar lijf naar beneden druppelt, ze verliest dan ook veel haar (Stress/Pijn). Ben onmiddelijk weer met de Previcox begonnen en nu doet ze het weer veel beter. Over een dag of 10 geen we rontgenfoto's maken om te zien of er spondylose in haar rug zit. 4 jaar geleden was er niets te zien.......in september weer een afspraak voor acupunctuur maar ik hou het niet vol wanneer ze zulke hoeveelheden urine blijven verliezen. Ze heeft ook spieratrofie links achter, daar begon ze ook mank te lopen, wanneer ze behandeld is met de acupunctuur verliest ze ook tijdelijk meer urine.
#2071434
Dit is trouwens de samenstelling van dat incontinentiestopmiddel:

Siliciumdioxide, Curcubita en pompoen.

Twee keer raden wat curcubita is. Pompoen. Dus er zit 2 keer pompoen in. Dus als je het mij vraagt? Is de kans dat dit gaat werken niet zo heel erg groot en zou ik eerder voor een middel als Verikan + Quertilla + een klein beetje propalin kiezen. Als ze droog is, kun je de propalin afbouwen tot nul. En dan Quertilla stoppen. En daarna de dosering Verikan verminderen. Als dat kan he, want het is niet gezegd dat je dit kan verminderen....
#2071561
Lizzy schreef: Dit is trouwens de samenstelling van dat incontinentiestopmiddel:

Siliciumdioxide, Curcubita en pompoen.

Twee keer raden wat curcubita is. Pompoen. Dus er zit 2 keer pompoen in. Dus als je het mij vraagt? Is de kans dat dit gaat werken niet zo heel erg groot en zou ik eerder voor een middel als Verikan + Quertilla + een klein beetje propalin kiezen. Als ze droog is, kun je de propalin afbouwen tot nul. En dan Quertilla stoppen. En daarna de dosering Verikan verminderen. Als dat kan he, want het is niet gezegd dat je dit kan verminderen....
Mmm wel vreemd hoor want bijna alle klanten die het middel gebruiken zijn positief. Maar goed de middelen die jij noemt Lizzy, zijn dat homeopatische middelen? Waar zijn ze te verkrijgen? Gek genoeg geven ze hierin niet zo heel veel info en hulp bij Den Hoek. Ik zal ook even het www onveilig maken. Bedankt voor je reactie en hulp zover! Ga ermee aan de slag!
#2071585
@ Lizzy: Ik ben een beetje aan het zoeken, kom ik jou topic m.b.t Pinkel tegen van 2008. Wat herkenbaar zeg! De jongste is een herplaatshond en ook zo hyper de pieper. Wat je daar aangeeft dat ervaar ik met haar ook, misschien in iets mindere mate maar toch voor mij heftig, maar wat ben ik gek met haar en op haar. Ik dacht dat Propalin die nare bijwerkingen niet had.......Nou ja ik heb de namen genoteerd van die andere middelen en ik neem aan dat ze bij de drogist wel te krijgen zijn. De honden zijn 23 en 24 kg dus dan houd ik de dossiering van Pinkel maar aan he? En inderdaad er word heel makkelijk gedaan, maar volgens mij komt incontinentie als gevolg van de sterillisatie best veel voor! Ook over medicatie word er makkelijk gedaan vind ik. Ik moest na een maand stoppen met de incurin, nou toen was het verliezen nog veel erger.......Dit had ik dus niet verwacht, niemand die hier iets over verteld of zegt (van te voren). Nou ja ik ben niet de enige dat helpt het leed wat te verzachten.........................
#2071601
mysmoothcollies schreef: Bij de oudste hond is het inderdaad pijn, we zijn onder behandeling met haar bij Den Hoek een holistische dierenarts, ze krijgt ook acupunctuur.
Ik moest proberen de Previcox af te bouwen en toen was het weer helemaal mis, hijgen doet ze niet meer dan anders, likken wel, ook omdat de urine langs haar lijf naar beneden druppelt, ze verliest dan ook veel haar (Stress/Pijn). Ben onmiddelijk weer met de Previcox begonnen en nu doet ze het weer veel beter. Over een dag of 10 geen we rontgenfoto's maken om te zien of er spondylose in haar rug zit. 4 jaar geleden was er niets te zien.......in september weer een afspraak voor acupunctuur maar ik hou het niet vol wanneer ze zulke hoeveelheden urine blijven verliezen. Ze heeft ook spieratrofie links achter, daar begon ze ook mank te lopen, wanneer ze behandeld is met de acupunctuur verliest ze ook tijdelijk meer urine.
Dit komt mij bekend voor, bij mijn hond exact hetzelfde verhaal, wanneer ik stop met de previcox dan gaat ze meer drinken en loopt de urine echt de spuigaten uit.
Heb dit inmiddels al vaker vernomen van previcox gebruikers.
#2071608
mysmoothcollies schreef: Mmm wel vreemd hoor want bijna alle klanten die het middel gebruiken zijn positief. Maar goed de middelen die jij noemt Lizzy, zijn dat homeopatische middelen? Waar zijn ze te verkrijgen? Gek genoeg geven ze hierin niet zo heel veel info en hulp bij Den Hoek. Ik zal ook even het www onveilig maken. Bedankt voor je reactie en hulp zover! Ga ermee aan de slag!
Tja, hoe betrouwbaar zijn de recensies? Je kunt het altijd proberen natuurlijk, dat spul! Het bevat niks dat ik denk "naaah, dat zou ik niet durven geven".

Quertilla van Bloem is fytotherapeutisch. Verikan zijn eerder supplementen.

Qua dosering kun je inderdaad die van Pinkel aan houden hoor. Ik vond propalin trouwens minder bijwerkingen bij Pinkel hebben dan Enurace. Dat was echt dramatisch!
#2071943
Ik zou me graag even willen mengen in deze vraag met mijn eigen vraag.
Ik heb een 7 jarige mechelse herder die ik jaren geleden helaas genoodzaakt was om te sterriliseren ivm een zware baarmoeder ontsteking.
Ik heb hier nog nooit iets over gelezen en nu wil ik wel heel graag weten welke middelen, wat doen.
Na het wandelen, als ze thuis komt, als ze gaat zitten dan verliest ze urine. Af en toe is het behoorlijk veel!!
#2072908
De Propalin lijkt zijn werk goed te doen nu, beide honden zijn nu droog, daar ben ik erg blij mee. @ Lizzy: de Enurance werd mij ook ernstig afgeraden voor Canna omdat ze snel nog hieperder word dan ze al is. Dus als de Propalin niet goed meer zou werken dan zijn er volgens mij geen andere reguliere medicijnen meer of wel? Het gebruik van luiers is voor mij niet goed haalbaar en de oudste heeft al last van haar rug dus leuk vind ze geklooi daar ook niet. Ik ga de Verikan enzo zeker proberen! Waar is het makkelijk online te krijgen?

Nu krijgen ze beide 0,5 ml 3x daags, de jongste ruim 1 week, de oudste slechts een paar dagen, maar het gaat goed dus nu. Zouden jullie (Dorothea, Lizzy) afbouwen en/of stoppen? Met de incurin ben ik na een maand gestopt en toen begonnen de problemen........pas echt. Daarna weer gestart, maar toen hielp het helemaal niet meer.......en hadden we ernstige lek i.p.v druppels bij de jongste.
#2072924
Ik heb het bij Linga afgebouwd en geef haar nu ruim 1 jaar 0,3 ml per dag, 1 maal. En daar blijft ze droog op. Ik stop ook niet. Ik weet dat dit op de gebruiksaanwijzing staat maar ik heb daar slechte ervaring mee. Ik geef liever elke dag een hele kleine dosis. Maar, ik ben geen DA dus ik zou zeggen "wacht even op het advies van Dorothea".
#2073084
Ik stop ook niet. Ik heb dat in het verleden wel gedaan, maar dan was ze 1 dag droog en daarna begon de ellende weer.
Het medicijn zou na 3 weken nog door moeten werken, maar bij Sita gebeurt dat dus niet.
Bij Sita is het sowieso raar die kan de ene dag watervallen verliezen en de volgende dag droog zijn. Gisteren druppelde er gewoon continu urine, ze werd er kierewiet van, steeds likken. Ik heb toen haar luier aangedaan, dat geeft haar rust dan kan ze het lekker laten lopen.
Vandaag is ze dan weer in ene kurkdroog, ligt zwaar te dromen en verliest geen druppel.  :-\
#2073539
Okay dan.....zou je nu al minderen of eerst 3 weken 3x 0,5 ml geven en daarna afbouwen en kijken waar ze droog op blijven? Ik zou wel graag naar 2x daags willen omdat dat net wat handiger is met de voermomenten enzo. Maar al dat niet kan dan kan het niet natuurlijk. Mijn eigen dierenarts heeft geen ervaring met Propalin dus......Het verbaasd mij dat het bij de oudste van 10 jaar zo goed werkt al na een halve week helemaal droog. Echt fijn. Niet in de laatste plaats voor haarzelf. Ze slaapt ook weer veel beter en dieper.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door