Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#2070701
Euhm... Mijn kleine pupperd van 5 maanden heeft net het laatste stukje bullenpees in zn geheel ingeslikt. Het was nog ongeveer 10 cm lang en al wel zo goed als helemaal week gekouwd. Maar voor zo'n klein hondje vind ik dat nogal een stuk taaiigheid :-\
Verteert dit gemakkelijk?? Normaal knip ik de stukken witte dril er af en dan kunnen ze weer verder, tot ik het te klein vind worden en dan het laatste stukje weg pak en weg gooi. Maar ze was me dus net even voor dit keer ::) heb dus echt geen idee of ze het goed kan verteren of dat het over een x-aantal uur toch weer door de maag afgestoten en uitgekotst gaat worden zoals ik wel eens zie met te harde botrestjes van een maaltijd?? Kan ik haar dadelijk gewoon dr eten geven over een uurtje of beter niet?? Weet namelijk niet of het goed komt als het hele stuk door de darmen heen moet gaan :-X
Door charmed
#2070711
Is hier ook wel eens voorgekomen. Het kan zijn dat het verteerd of hij komt er weer uit bij braken. Wij geven geen bullepees meer, vond het altijd maar weer eng als ze het laatste stukje doorslikten.
Door Jojo
#2070723
Tja helaas is het dus vaak zo dat je door schade en schande wijs moet worden he :-[ ik koop ze dus ook niet meer in het vervolg!
Maar wat is nu verstandig ivm het voeren dadelijk? Gewoon doen of even wat later zodat het maagzuur ff flink zn werk kan doen nog op de pees?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door