Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#247180
Hoi,

Nou Missy is weer helemaal de oude hoor! Haar ontlasting is nog niet helemaal vast maar ze eet weer gewoon (Vandaag even alleen vlees) Maar morgen gaan we weer kippennekjes proberen.
Alhoewel....ze heeft vanavond de kat al weer een kuiken afhandig gemaakt en dat was hap-slik-weg. Dus ze is echt weer helemaal ''back to normal''

Sally is nog niet helemaal OK maar ook zij heeft vanavond al weer een klein beetje vlees gegeten + een stukje lasagna. Dus die zal morgen ook wel weer opgeknapt zijn.

Toen ik dan ook hoorde dat het mogelijk een virus was ben ik met Sally niet meer naar de Da geweest. Ik heb gisteren geprobeerd om haar een kwart tabletje van Missy te geven -maar als je ziet wat ze normaal inslikken- nu gooide ik dat kleine stukje achterin haar bek en ze wist het er toch weer uit te krijgen dus heb ik haar maar met rust gelaten.

Maar wat had ik met die meiden te doen zeg... Ze lagen daar maar en dan die trieste blikken....

En wat dat drinken betreft; de eerste dag hebben ze beiden ook helemaal niet gedronken (nog geprobeerd met een pipetje maar dan ging er een theelepel in en er kwam een beker uit dus dat werkte niet . De tweede dag gingen ze allebei best veel drinken maar dat is nu ook weer bijna normaal.

Nou, in ieder geval ook beterschap voor de zieke hondjes bij jullie

Wil
Door Audrina
#247289
Het heerst trouwens wel heel erg (i.i.g. hier in de regio, omgeving Delft) en het is ook erg besmettelijk. Gister bij de DA lagen er 2 hondjes aan het infuus die ook dit virusje hadden en die mensen hadden te lang gewacht met naar de DA gaan, met als gevolg dat de hondjes uitgedroogd waren. En in de wachtkamer zat nog een hond met dezelfde symptomen als mijn oudste teefje.
Vooral pups, oude honden en honden met een lagere weerstand zijn erg vatbaar, maar een gezonde volwassen hond kan het ook krijgen.
Bij m'n oudste teef is het nog lang niet wat het wezen moet. Ze is nog steeds zielig en hangerig. Maar het spugen is gelukkig opgehouden en ze drinkt weer, dat is het belangrijkst. En nu moet ze zelf de rest doen. ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#247313
:o Ik wist niet dat het zo'n heftig virusje was. Want Gitte is eigenlijk maar 1 dag echt héél ziek geweest en daarna ging het heel snel weer goed.
Maar wat je zegt over jonge, oude en zwakkere dieren daar had ik nog niet zo bij stil gestaan :-[.
Gelukkig gaat het nu weer beter met jouw hond. Ik hoop dat ze zich weer snel de oude voelt :).

En Wil, fijn dat jouw honden weer in orde zijn :).
Door Lizzy
#247315
Audrina schreef: Het heerst trouwens wel heel erg (i.i.g. hier in de regio, omgeving Delft) en het is ook erg besmettelijk. Gister bij de DA lagen er 2 hondjes aan het infuus die ook dit virusje hadden en die mensen hadden te lang gewacht met naar de DA gaan, met als gevolg dat de hondjes uitgedroogd waren. En in de wachtkamer zat nog een hond met dezelfde symptomen als mijn oudste teefje.
Vooral pups, oude honden en honden met een lagere weerstand zijn erg vatbaar, maar een gezonde volwassen hond kan het ook krijgen.
Bij m'n oudste teef is het nog lang niet wat het wezen moet. Ze is nog steeds zielig en hangerig. Maar het spugen is gelukkig opgehouden en ze drinkt weer, dat is het belangrijkst. En nu moet ze zelf de rest doen. ;)
Maar als mensen dus 'op tijd' naar de dierenarts gaan, wat is het dan dat de dierenarts doet om de honden te helpen? Krijgen ze medicijnen? Zo ja, wat voor medicijnen?
Door Peet
#247328
Uit wat ik begrijp uit Audrina's verhaal, geeft de DA vocht (eventueel dmv infuus) en van die electrolyten-poeder (wordt ook aan mensen met uitdrogingsverschijnselen gegeven).

En verder een prikje tegen de misselijkheid, zodat ze weer gaan eten & drinken....
Door Audrina
#247329
De DA kan je hond in ieder geval iets geven waarvan het spugen & de diarree ophoudt. Dan houdt de hond het eten en drinken langer binnen, waardoor het beter wordt opgenomen en je hond niet zo snel uit zal drogen. Tegen het virus zelf is niks te doen, alhoewel menig DA zal proberen om je daarvoor een AB kuurtje aan te smeren. Mijn DA wilde ook iets geven tegen de koorts, maar omdat mijn hond alleen wat verhoging had (39,2) en niet echt hoge koorst heb ik het geweigerd. Koorts is toch ook een soort afweermiddel.

Mijn hond heeft gister een injectie gekregen (ben de naam van dat middel even kwijt, maar ik wil vanmiddag thuis evt. wel op de bon van de DA kijken) die de maag tot rust bracht en tabletjes (metocloperamide of zoiets) voor als ze weer misselijk wordt. En zakjes met 1 of ander poeder, electrolyte ofzo, dat je kan mengen met water en wat er voor zorgt dat je hond niet zo snel uitdroogt.
Mijn DA zei er ook bij dat dit een virus was dat mogelijk een dodelijke afloop zou kunnen hebben als je niks zou ondernemen als je hond blijft spugen en / of aan de diarree blijft, zelfs als ie gewoon blijft eten en drinken, omdat ze dan toch uitdrogen. :o
Door Wil
#247598
Goh ik had ook geen idee dat het zo heftig was.

En het was bij die weekend Da ook niet bekend waarschijnlijk want anders zou zij er wel rekening mee hebben gehouden. Alhoewel ik haar natuurlijk wel op het verkeerde spoor heb gezet door er van uit te gaan dat het door die bevroren kuikens en/of kipkluifjes kwam. :-[

Als ik het zo hoor mag ik blij zijn dat het hier zo goed is afgelopen en ook nog bijna zonder medicijnen, behalve dan die Primperid injectie + een paar tabletjes die ik niet eens opgemaakt heb.

Wil
Door Audrina
#249386
Mijn oudste teef is ook eindelijk weer zo goed als genezen. :) Ze is alleen flink afgevallen en moet nu minstens 3 kilo bijkomen.
Door K@rin
#249563
Romy heeft net haar eten van vanmorgen in de woonkamer gedeponeerd .............. ::) ::) ::)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#250188
Karin & Pyrs schreef: Romy heeft net haar eten van vanmorgen in de woonkamer gedeponeerd .............. ::) ::) ::)
Ach jee, arme Romy, hopelijk blijft het bij jou tot 1 hond beperkt. Hoe gaat het nu met haar?
Door K@rin
#250289
Nitus schreef: Ach jee, arme Romy, hopelijk blijft het bij jou tot 1 hond beperkt. Hoe gaat het nu met haar?
Niks geen last meer, gelukkig !!!
Ze heeft 's avonds gewoon haar CB gegeten.
De anderen hebben ook nog geen last.
Door Audrina
#250292
Oh mooi, zo te horen gaat het virusje dan aan jouw huis voorbij. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door