Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lillebill
#2070068
@vanaalst
Dankuwel :) ja want denk ergens ook dat t gewoon is van krijg ik niks lekkerders als ik t niet opeet..
Want mijn opvangkittens krijgen voornamelijk brokjes(moet helaas vanuit t asiel)  en die probeert ze met man en macht te stelen..

@ lizzy en barf ja het hoeft niks met elkaar te maken te hebben.. Andere KVV eet ze ook niet momenteel..
En ja barf wil ik uiteindelijk wel.. Maar daar moet ik me eerst verder in verdiepen.. Wil t namelijk wel goed doen..
Door Lillebill
#2070073
Lizzy schreef: Als ze geen (mediterane) ziekte heeft, geloof ik dat ik haar eens een lekkere reinigingskuur liet ondergaan. Geef je verder visolie? En misschien moet je ook eens een andere KVV proberen. Of (nog beter) BARF.
Ja ik gaf zalm olie en ze krijgen hier ook gewoon 1x in de week vette vis..
Ik heb een reinigingskuur besteld van groene Oss.. En aks het inderdaad geen mediterane ziekte is zal ik die haar zeker geven..
Door Borke
#2070093
Met buitenlandse honden en 'rare kwaaltjes'. Is het altijd goed op Mediterane ziektes te testen.
De verschijnselen daarvan kunnen zo divers zijn, dat alleen een goed bloedonderzoek je meer leert.
Zorg dat je een print mee krijgt van het bloedonderzoek.
Heeft jouw DA honden in de praktijk die aan Mediterane ziektes lijden?
Ik vraag dat omdat de kennis nogal verschilt per DA en dat maakt veelnuit voor de behandeling.
Ik hoop natuurlijk voor jou dat dit iets anders is, maar weet dat de incubatietijd van die ziektes tot 7 jaar kan zijn, dus blijf er op controleren als je zoals nu iets vreemds ziet!
Door Lillebill
#2070100
Borke schreef: Met buitenlandse honden en 'rare kwaaltjes'. Is het altijd goed op Mediterane ziektes te testen.
De verschijnselen daarvan kunnen zo divers zijn, dat alleen een goed bloedonderzoek je meer leert.
Zorg dat je een print mee krijgt van het bloedonderzoek.
Heeft jouw DA honden in de praktijk die aan Mediterane ziektes lijden?
Ik vraag dat omdat de kennis nogal verschilt per DA en dat maakt veelnuit voor de behandeling.
Ik hoop natuurlijk voor jou dat dit iets anders is, maar weet dat de incubatietijd van die ziektes tot 7 jaar kan zijn, dus blijf er op controleren als je zoals nu iets vreemds ziet!
Dat weet ik eigenlijk niet of ze honden heeft in de praktijk die dat hebben.. Ik woon hier pas en ken de da verder amper.. Ik zal het haar vragen..
Ja dat heb ik inderdaad gelezen en ook van de stichting door gekregen dat t zeven jaar kan duren voor t eruit komt.. Vandaar ook dat ik aangedrongen heb op een bloedtest..
Hoop dat t niks ernstigs is.. Een week duurt lang..Ze is gelukkig super fit.. Dus dat stelt me wel een beetje gerust.. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door