Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#252049
wat een ellende: vanmiddag weer helemaal mis met Remi. In de gang een flinke plas diarree met aardig wat bloed. :o Hij maakt ook een zieke indruk, maar heeft geen koorts. Er was veel waterig geborrel in zijn buik te horen. Direct naar de da, die hem nu toch maar op de zwaardere ab gezet heeft. Hij is ook al een pond afgevallen, en dat voor een hondje van 81/2 kilo. Sneu hoor. Morgen maar wat uren van mijn werk vrij nemen zodat hij voldoende aandacht krijgt en voldoende naar buiten kan. Hij stinkt een uur in de wind met zijn lange haren, maar ik spoel alleen zijn broek af en toe af met lauw water.
En Ramses blijft als hollands welvaren ronddenderen. Die heeft (gelukkig) nergens meer last van.
En wat ziet Remi er dan kwetsbaar en klein uit :(
In elk geval toch maar probiotica blijven geven in het kleine beetje rijst dat hij mag hebben.
Door hamada
#255791
Bedankt voor de tip. Heb meteen Okugest gehaald en ben maar twee maal daags gaan geven.
Gelukkig gaat het nu een stuk beter met Remi. Zijn ontlasting is nu redelijk compact, zonder bloed en zonder buikkrampen. Hij heeft genoeg van de gekookte kip met witte rijst, dus nu al een paar dagen aan de CB eend/rijst.
Ramses vond het nodig om een heel bakje kaaskoekjes te pikken (!!!) maar kreeg daar gelukkig geen last van.
Dus: als het goed is hebben we het grootste lek gehad. De heren lopen nu weer vrolijk door het bos, alhoewel Remi's conditie wel minder is dan een paar weken geleden. Langzaam opbouwen maar. En in de hondenapotheek heb ik nu weer een nieuwe toevoeging: Okugest. Zo leer ik steeds meer. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door