Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2065971
Afgelopen woensdag was het zo ver, Keet kon niet meer uit de benen. Ze liep al een tijd erg slecht maar de laatste week was ze niet meer vooruit te branden en hijgde onophoudelijk.
We zijn naar de DA gegaan en die kwam tot de conclusie dat ze nu toch echt aan de pijnstillers moest. We hebben het voor ons uit kunnen schuiven maar het kon niet meer langer zo.
Ook begon ze soms wat incontinent te worden, vooral 's nachts en maar een paar druppels maar toch ook daar moest iets aan gedaan worden.

Goed, we kwamen naar buiten met Previcox 227 mg, waar ze nu 1 week lang 1 tab. per dag van moet hebben en daarna 3/4 tab. per dag.
tegen de (beginnende incontinentie heeft ze nu Propalin 2xdaags 0,75 ml per dag.

Haar nieren zijn al een paar jaar kwakkelend dus ik ben niet blij met de bijwerkingen van de Previcox.
En de verhoogde kans op maagbloedingen..... 2 honden waarvan ik vandaag hoorde die door de Previcox maagbloedingen hadden gekregen.

We hebben gekozen voor kwaliteit ipv kwantiteit. maar toch,....
Ze is nu ruim 12 1/2 jaar oud en, volgens onze DA in de late herfst van haar leven, Dus de paar maanden die ze misschien nog heeft willen we haar zo veel mogelijk pijnloos houden, hoewel dat mogelijk nadelig is voor haar nieren en haar maag. Ik weet anders ook niet wat te doen.

Ze krijgt al groenlipmossel waarvan ik denk te weten dat het de maagwand enigszins beschermt en ze krijgt duivelsklauw wat ook ontstekingsremmend is.

Wat kan ik verder nog doen, eventueel minder Previcox en daarbij pijncompositum?
of een andere combinatie of zelfs helemaal geen Previcox meer maar iets anders, meer natuurlijk?

Ik hoor het graag van jullie,... :)


Ze is trouwens opzienbarend vooruit gegaan de afgelopen 3 dagen. Ze kwispelt weer, loopt een stuk kwieker en hijgt een stuk minder, Dus de medicijnen lijken haar zichtbaar goed te doen.
Laatst gewijzigd door keetje op vr 22 jul 2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fynn
#2065986
Hier een hond van 4 jaar die al 2 jaar aan de pijnstillers zit,eerst previcox en daarna Trocoxil en nu weer terug op de previcox .
Dit omdat het toch beter werkt bij hem .
De bijwerkingen heb ik ook gelezen maar die neem ik voor lief want leven met pijn is ook niet alles.
Jou Keet is 12,5 jaar en als zij nou nog de tijd die ze er is een leuk hondeleven dan is dat toch mooi.
Fijn dat je al zo snel verbetering ziet.

Groetjes Rian
Door kathy
#2065992
Onze hond slikt nu al zo'n twee jaar Previcox, het enige middel wat nog helpt bij hem. Wel in combinatie met een maagbeschermer.
Vorige maand nog een groot bloedonderzoek laten doen, maar alle waarden blijven binnen de normen. 
Door *wendy*
#2065996
Ik ga met Rian mee. Wel zou ik na een paar weekjes proberen of ze met nog wat minder afkan.
Zie je snel genoeg. Hoe minder, hoe beter en hoe meer ruimte je nog hebt om haar nog langer plezier te geven.  ;)
Gandor was een hele jonge hond en daar ben ik ook mee gaan proberen.
Ik heb hem uiteindelijk heel lang op 2 dagen een halve en 1 dag pijncompositum kunnen houden.
(overigens verdeelde ik op eigen gelegenheid de previcox over 2x...'s ochtends en einde middag)

Maar ik vind dus ook...als ze met nog een leuk leven heeft waarom niet.
Leven met constante pijn is helemaal niets.
Door ellenned
#2066000
Ook hier een hond ( van 5) die al een meer als een jaar op Previcox leeft omdat hij anders geen leven heeft.....ik heb heus geprobeerd te minderen maar ik ga het niet meer proberen, hij heeft dan te veel pijn.
Ik hoop dat ie nog heel lang hierop meegaat, maar je weet het gewoon niet.

Ik hoop dat jouw Keetje met de Previcox nog een pijnvrij leventje heeft.
Door Urs
#2066073
Catootje krijgt ook previcox, daarvoor kreeg ze piroxicam en daarvan kreeg ze een maagzweer, bloederige diarree en veel kotsen. Met de previcox gaat het goed, ik vind wel dat ze niet goed in d'r vel zit maar dat zal wel door het gezwel komen.
Ze heeft geen pijn, en dat is even het belangrijkste .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door