Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2262737
De Geijsjes schreef: :D dat is wel een mooie score toch? Wat is eigenlijk een normale score?
De normale waarden voor de bloedsuikerspiegel liggen tussen 3,4 en 5,7 mmol/dL voor katten en 3,9 en 5,5 voor honden. Let wel, dit zijn waarden voor dieren zónder diabetes. De nierdrempel, de bss-waarde waarboven de nieren suiker beginnen door te laten naar de urine, is voor katten ongeveer 14 mmol/L en voor honden 10 mmol/L.

Dus dit is wel te laag voor de begrippen  ;)
Het blijft moeizaam allemaal en ik ben heel erg voorzichtig met haar en lig er vaak wakker van, mijn vader had ook diabetes en heeft waarschijnlijk door te lage bloedsuiker zijn hartstilstand gehad in combinatie met een hypo, hij wilde niet zelf bloedprikken etc dus dit ging op aandringen van mijn moeder allemaal spaarzaam en mondjesmaat en op de dag van zijn hartstilstand was hij al niet lekker en nam nog maar een suikertje zonder te testen tot het een paar uur verder te laat was :'( verleden week vertelde ze dit voor het eerst...het was zo'n traumatische ervaring voor haar toen hij in elkaar zakte en 2 dagen later overleed dat ze dit nu pas vertelde.
Onze vorige Lenberger Kobus had ook diabetes en hij had dus een hypo met een waarde die niet meer te meten was....het was een vreselijke aanval die ik nog steeds voor me zie  :'( Dus ik meet nu zelf en bij twijfel kan ik dit op ieder tijdstip doen.
#2269868
De Geijsjes schreef: Hoe gaat het nu met haar?
Nog steeds goed maar nog steeds met schommelingen, eergisteren weer 3,2 net als een paar dagen eerder....gisteren ineens 9,3..... vandaag heb ik geen bloed geprikt, meestal prik ik nu om de dag.
Ze loopt nog lekker mee en gisteren en vandaag iets langer gewandeld omdat ze dit zelf aangeeft.
Ze rent stukken en is nog steeds vrolijk....  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door