Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2062388
@ Edit nog even Liz....zoveel honden uit 1 bloedlijn die terug te voeren zijn naar een bepaalde tak is te toevallig om niet te spreken over een erfelijke factor.

De uitslagen van de gezondheidsenquête wordt eerdaags ook gepubliceerd en in de geënquêteerde honden komt maar 1 hond voor met een torsie....(onze honden vielen buiten de jaren in de enquête). Het verschil is tussen opzienbarend.
#2062417
Erna schreef: Welk aantal bedoel je?
Sorry, ik bedoel hoeveel honden uit die lijn hebben een maagtorsie gehad? En hoeveel Dalmaten die niet uit die lijn komen? Ik verwacht niet dat je dat laatste weet, of een percentage misschien? Dan kun je het vergelijken.
#2062445
Erna schreef: Van de 750 verzonden formulieren zijn er 346 teruggekomen en daar zat 1 torsie bij. Uit de bloedlijn met problemen weet ik er op dit moment 8.
Jammer dat slechts de helft van de formulieren teruggekomen is.  :-\ Ben wel reuze benieuwd naar de uitslag.
#2062519
*Dorothea* schreef: Jammer dat slechts de helft van de formulieren teruggekomen is.  :-\ Ben wel reuze benieuwd naar de uitslag.
Dat zijn normale aantallen hoor, vergelijkbaar met alle andere rassen. Tsja...geduld is een schone zaak natuurlijk. Het zal niet zo lang meer duren denk ik.
#2062712
Ik lees het nu pas.

Gelukkig waren jullie er snel bij en heeft hij de operatie goed doorstaan!
Hopen dat zijn lichaam geen flinke optetter heeft gehad hiervan.

Erfelijkheid word inderdaad vaker aangekaart als oorzaak, ik geloof zeker dat het een erfelijke factor kan zijn.

Heel veel sterkte en beterschap voor Chess!
#2063405
Even een korte update:

We hebben hier te maken met een hond die minstens 105 jaar oud gaat worden denk ik.  Wat een taaie!
Als je niet beter weet dan zie je alleen een hond die de zware operatie er even tussendoor heeft gedaan. Zo van: ach ik had wel zin in een verzetje.

Zijn herstel is verbazend. En honger heeft ie ...enorme honger...maar we doen nog even rustig aan. Tenminste, dat valt ook wel mee want hij zit nu alweer op 600 gram duck per dag verdeeld over 3 keer.
#2063516
Erna schreef: Even een korte update:

We hebben hier te maken met een hond die minstens 105 jaar oud gaat worden denk ik.  Wat een taaie!
Als je niet beter weet dan zie je alleen een hond die de zware operatie er even tussendoor heeft gedaan. Zo van: ach ik had wel zin in een verzetje.

Zijn herstel is verbazend. En honger heeft ie ...enorme honger...maar we doen nog even rustig aan. Tenminste, dat valt ook wel mee want hij zit nu alweer op 600 gram duck per dag verdeeld over 3 keer.
Kanonne :o! Dat is een sterk typ zeg :o. Nou, fijn :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door