Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#2060157
Ik vond gisteren na de wandeling druppeltjes bloed in de woonkamer (klinkt erger dan het is, was verdund door de regen dus vandaar druppels). Na inspectie van alle honden kwam ik erachter dat het van Kiera's poot kwam. Ik moest even goed kijken, want het leek net een nagel, maar ze heeft dus een bult op haar voetzool in de vorm van een nagel.
Zie foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben net naar de dierenarts geweest, en die had het eigenlijk nog nooit gezien. Ze denkt dat het een soort wrat is die naar buiten groeit. Haar advies was om het operatief te verwijderen. Nou ben ik misschien een muts, maar ik zie het dus niet zitten om een hond van 10 onder narcose te laten brengen. Daarnaast heeft Kiera er ook totaal geen last van. De dierenarts heeft er op mijn verzoek even goed aan getrokken (ik wou zeker weten dat het geen steentje of iets dergelijks was), en ze gaf geen kik. Het is gewoon doorbloed, dus wel een stuk huid. Als ze het gaan opereren, moeten ze een stuk van het voetzooltje weghalen (dus om de bult heen).
Ik zit er nu dus over na te denken en vraag me dus af of ik dan wel moet kiezen voor een operatie. Ze heeft nu nergens last van. Als we gaan opereren, is het risico (mijns inziens) dat ze minder goed loopt na de operatie, omdat er ook een stuk voetzool ernaast weggehaald moet worden. Daarnaast nog het risico van een operatie.
Nu denk ik misschien wel heel dom hoor, maar zou het geen optie zijn om haar met een schoentje te laten lopen? Volgens de dierenarts is operatie namelijk niet perse nodig (mits de plek niet groeit), omdat ze er geen last van heeft, maar omdat het open schuurt tijdens het wandelen, kan het gaat ontsteken, en dan is operatie weer wel beter. Met een schoentje voorkom je dat. Wat vinden jullie?
Door Martine-Tom
#2060304