Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#2055135
Hai, vanmorgen met wandelen kwam Biche uit de struiken in ene met een jankgil. Daarna liep ze weer verder, Ik dacht zelf mss in een distel of zo getrapt. Later het rondje verdween ze weer eens uit zicht en kwamen we haar verderop weer tegen rennend door het gras. Ze kwam naar ons toe en bleef bij ons. Ik dacht die heeft het wel gehad nu met die warmte en heeft dorst. Maar bij de auto aangekomen wilde ze niet eens echt drinken. Ze lag steeds plat op haar buik. Thuisgekomen zocht ze een hoekje op en lag ze te trillen. Traumeel gegeven. Uurtje later nog steeds zo, nu eten gegeven en ook diazepam met weer traumeel gegeven. Ik heb wel rimadyl en tolfedine in huis, maar durf het niet te geven. Stel, het is echt mis, dan matcht rimadyl niet met cortico's, maar hoe zit dat met tolfedine? Ze ligt nu rustig te slapen in de bench. Ze heeft dus wel een harde buik, dus ze is echt niet goed. Hopelijk is Dorit niet op vakantie, als ze morgenochtend nog zo is, probeer ik morgen een afspraak te krijgen.
Ze heeft 3 jaar geleden een licht verschoven bekken gehad door een trauma, dit beeld lijkt er precies op nl.
Gr. Ingrid
Door vagebond
#2055163
Zou zo maar kunnen, ze struint overal doorheen en in. Maar dan zou ze toch plekken/bulten moeten hebben, ze ligt nog steeds plat op d'r buik, pff straks kijken, ze wil er nl. ook niet uit. Gr. Ingrid
Door Parelridder
#2055189
Maartje is afgelopen juni een paar keer in een wespennest gelopen. De eerste keer was kei duidelijk, want ze sloeg met haar pootjes langs haar gezicht, de wepsen volgden haar nog een poosje en ze was vlak naast haar oog gestoken, wat gedurende een uur een (flinke) bult gaf. Andere bulten heb ik niet gezien, maar ze moet echt wel op mer plekken 'te grazen genomen' zijn. Ze was er even stilletjes van. De andere keren heb ik gezien omdat ik er nu op bedacht was en omdat de bosjes niet zo dicht waren dat ik haar gedrag niet kon zien. Bulten heb ik toen niet gezien.
Ik heb eens een Flatcoated van een kennis in een wespennest zien lopen. Die was volledig van slag, had duidelijk veel last: rillen, heel stilletjes.. Ze heeft toen allemaal wespen tussen zijn vacht uit getrokken, terwijl de hond dat apatisch lag te ondergaan.
Beterschap!
Door vagebond
#2055294
Ze heeft net gegeten, kwam gewoon de  bench uit, na het eten ging ze direkt weer plat op haar buik liggen. Daarna wilde ze alleen nog de bench in, ze voelde toen alweer verkrampt. Heb nu rimadyl gegeven. Voor het eten lag ze op haar zij in de bench te kwispelen. Zodra ze beweegt, gaat het mis dus. Gr. Ingrid
Door vagebond
#2055348
Na een half uur al behoorlijke verbetering! Ik hoorde er eentje (van de 5) zich uitschudden, dat moet zij geweest zijn, want de rest zag ik voor pampus liggen. Dat is een goed teken in ieder geval. Ze wilde nu wel uit de bench, even eruit gelaten, ze bleef ook kwispelen. Voorlopig maar benchrust en even aanzien. Ik vind het ook zo raar dat ze eerst een gil geeft en uit die struiken komt, daarna gaat ze nog een 10 minuten fanatiek wroeten en dan loopt ze weer zoals altijd meters vooruit om vervolgens uit zicht te verdwijnen. Zij gaat nooit ver weg, loopt wat te struinen in de bosjes, vindt altijd de weg terug, makkelijk. Alleen als ze al pijn in de rug had, lijkt me toch niet dat ze dat allemaal nog zou doen toch?? Heb al zoveel vreemde dingen meegemaakt in die ruim 30 jaar teckels, dit kan er ook nog wel bij, groetjes Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door