Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#2054133
De hond van mijn vriend heeft sinds een week last van het uitvallen van zijn blaasfunctie.
Hij kan niet zelf plassen of heel erg weinig.
We zijn deze week 3 keer bij de DA geweest; hij is helemaal binnenste buiten gekeerd. Maar ze kunnen niets vinden.
Geen vergroot prostaat, geen gruis, geen rare bloedwaardes; noem maar op niks afwijkends. Ook geen verlamming van de blaas oid.
Voor de DA is het momenteel ook een raadsel.

We hebben een katheter meegekregen om hem 2-3 maal daags te helpen bij het ontdoen van zijn urine.
Vanmorgen zat niet alleen zijn blaas tjok vol, maar ook zijn darmen zaten helemaal vol. Er lijkt een vicieuze cirkel te ontstaan.
Vanmorgen leek zijn lever vergroot, maar dat schijnt bij het voorgaande beeld te horen.
We moeten dit weekend dus katheteriseren, hij heeft een ABkuur en een middel tegen postraatproblemen (ypozane).
Het zou ook nog een auto-immuunziekte kunnen zijn, waarbij langzaamaan bepaalde organen ermee ophouden... :(

Als het niet over is na het weekend, dan hebben we dus een groot probleem. We vrezen echt voor zijn gezondheid  :(

Het betreft een hollandse herder reu, intact, 7 jaren oud.
Het is een diensthond, dus hij heeft een druk leven en is de hele dag in touw.
Hij krijgt eukenuba sensitive joints te eten (hopelijk maakt dat voor jullie nu even niet uit).

Bloedwaardes van dinsdag jl:
GLU 5.11 mmol/L
UREA 6.1 mmol/L
CREA 130 umol/L
BUN/CREA 11
TP 69 g/L
ALB 32g/L
GLOB 37 g/L
ALB/GLOB 0.9
ALT < 10 U/L
ALKP 40 U/L

Via een reikimaster hebben we het advies gekregen om Chanca Piedra thee te gebruiken; dit zou zijn nieren en lever weer op gang helpen.
Kent iemand dit?

Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken; er zit hier op BP zoveel expertise en daar wil ik graag gebruik van maken!
Laatst gewijzigd door tigger op vr 08 jul 2011, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#2054263
Wat in mij opkomt,
Heeft hij zijn ruggemerg niet ergens beklemd? Als dat ergens bekneld zit dan krijg je dwarsleasie achtige verschijnselen. Dan zou dus bijv. de darmfunctie/blaasfunctie uit kunnen vallen. Weet dat Duitse herders hier veel last van hebben. Maar zijn rug wordt natuurlijk zwaar belast door het dienstwerk. Een chiropractor kan dit voelen (of de wervels scheef staan) en anders foto's laten maken.
Succes
Door tigger
#2054499
suzanne 1 schreef: Wat in mij opkomt,
Heeft hij zijn ruggemerg niet ergens beklemd? Als dat ergens bekneld zit dan krijg je dwarsleasie achtige verschijnselen. Dan zou dus bijv. de darmfunctie/blaasfunctie uit kunnen vallen. Weet dat Duitse herders hier veel last van hebben. Maar zijn rug wordt natuurlijk zwaar belast door het dienstwerk. Een chiropractor kan dit voelen (of de wervels scheef staan) en anders foto's laten maken.
Succes
Hij is van onder tot boven op de foto gezet; ook daarop is helemaal niks afwijkends te bekennen. Want ik dacht in eerste instantie ook aan de rug. Maar helaas.
Gelukkig laat hij het toe dat wij hem zelf katheteriseren; dat scheelt weer een bezoek aan de DA.
Maar hij is echt niet lekker...dat straalt hij uit. En ik merk het aan Ginger. Ze heeft normaal nooit iets in te brengen, maar ze loopt hem nu te bazen en te koeioneren, echt niet normaal. Ze voelt het feilloos aan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2054538
Ik ben druk aan het nadenken, maar hadden ze jullie niet beter door kunnen sturen naar de universiteitskliniek met zo'n probleem?
Ik denk dat je in zo'n geval beter een MRI kan maken dan rontgenfoto's.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door