Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2053273
Zoals in een ander topic van mij te lezen is heeft Loesje 2 dagen bij de dierenarts aan het infuus gelegen. Ze heeft een week lang hevige diarree en braken gehad. Ze heeft die hele week ook niet noemenswaardig gegeten. Nu heeft ze vanochtend bij de dierenarts blikvoer van het Royale Konijn gehad en opgegeten. Nu wil de dierenarts dat ik dat zelf ook minimaal 3 weken ga geven in verband met haar slijmvliezen in de darmen. En als ik de blikjes niet wil dan op z'n minst de brokjes  :-X Normaal gesproken barft Loesje gewoon zonder enige problemen. Als het echt nodig is wil ik best een aantal dagen die pate geven maar moet dat echt 3 weken? En daarna eerst kvv en daarna lichtverteerbaar barf? En wat is dan lichtverteerbaar?

Ik heb dit nog nooit bij de hand gehad, sinds ze barft is ze eigenlijk nooit ziek  ;) Wie kan mij wat advies geven?
#2053286
Wat fijn dat ze weer zover is hersteld!

Ik heb dat een aantal jaren geleden gehad bij mijn vorige hond. Van de internist moest ze inderdaad op het speciale blikvoer, wat ze daar in de kliniek ook had gegeten. Op zich kon ik mij daar wel in vinden om dat dat heel licht verteerbaar is. Eenmaal thuis vertikte ze echter omdat te eten. Toen ik haar Smuldier voorzette, vrat ze zo ongeveer de bodem uit de bak.....tja, als de hond dan zelf beslist....ze heeft er geen problemen van ondervonden.

Ik zou nog niet direct gaan barfen, maar ongeveer een week kvv geven, meerder maaltijden per dag. Als dat dan helemaal goed gaat, weer voorzichtig beginnen met barfen, de eerste weken alleen zacht botwerk.

Verder de darmen ondersteunen met probiotica, aangezien de darmflora nu compleet van de rit is.
#2053301
Toen Reus ook vaak ziek was (buikvirusjes en een keer chocolade vergiftiging) kreeg ik ook altijd die blikjes mee, met het advies om het minstens 2 weken ofzo te voeren. maar ik vond het zo achterlijk duur! heb het de eerste paar keer wel gedaan, maar daarna eigenlijk na ziek zijn, een week pens. daar knapte Reus sneller van op dan die blikjes.

probiotica inderdaad. en misschien is een kuur van iets weerstandsverhogends als Immuboost van Phytonics ook een goed idee?

fijn dat ze weer naar huis mag!!
#2053451
Het gaat me er niet zo zeer om dat het duur is, al is het dat wel hoor, maar als het moet dan moet het  ;) Maar net kreeg Pluto pens en zij dus een beetje van zo'n kuipje.....Ze probeerde toch bij zijn eten te komen. Vanmiddag hadden ze haar bij de dierenarts brokjes gegeven, die heeft ze niet op gegeten, ze is best slim  :P

Maar ze krijgt een dag of 2 van dat blik en dan ga ik er wat kvv bij mengen en dat een weekje en dan naar wat licht barf. Ik kan altijd weer een stapje terug doen als het te snel gaat.
#2053531
Ik zou zelf inderdaad een dag of 1 a 2 wat blik geven (of zelf gekookte fijngesneden voer) en dan langzaam wat KVV erbij gaan mengen. Als je weer helemaal over bent op KVV, dan kun je altijd weer zien hoe je overschakelt op BARF. Maar ik zou zeggen : rustig aan! En ik zou zeker geen brokjes gaan voeren. Ik zie niet in waarom. Maar, kijk gewoon vooral even naar je hond. Als je blik geeft, doe daar dan eerst 1 eetlepel rauw bij en kijk hoe het gaat.
#2053548
ashley schreef: Dank je voor het advies Lizzy. Zo gaan we het ook aanpakken, de brokjes lust ze niet dus dat probleem was al snel de wereld uit.
Oh kijk, dat is makkelijk dan. Wat voor blikvoer heb je nu meegekregen eigenlijk? En is er nog onderzoek gedaan naar de werking van de pancreas? Want als die niet goed werkt, zou je er wel goed aan doen om of een specifiek KVV te geven (Carnibest heeft volgens mij een speciaal voer voor honden met alvleesklierproblemen) of wat verse runderpancreas te gaan geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door