Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ponneke
#2050444
Cathelijn schreef: Ja, dit klinkt niet als een gewoon-niks-aan-de-hand-talgbultje in welke vorm dan ook.
Beterschap Sammy  :-*

Lijkt op vocht ophoping....precies op haar zitknobbels.
Onlangs een hondje gezien...die ook vocht had op de zitknobbels.
Sinds die tijd...noemen we het voor de lol "zitters".

Soms zien we het bij  o.a. windhonden aan de ellebogen...dat we "leggers" noemen....zoals bij paarden.
Door massage en drukpunten op de meridianen...is het vocht weg gegaan.

De oorzaak is een TE harde ondergrond waar de hond zit of ligt.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2050756
Ponneke schreef:
Lijkt op vocht ophoping....precies op haar zitknobbels.
Onlangs een hondje gezien...die ook vocht had op de zitknobbels.
Sinds die tijd...noemen we het voor de lol "zitters".

Soms zien we het bij  o.a. windhonden aan de ellebogen...dat we "leggers" noemen....zoals bij paarden.
Door massage en drukpunten op de meridianen...is het vocht weg gegaan.

De oorzaak is een TE harde ondergrond waar de hond zit of ligt.
Zou ook kunnen, alleen de bulten zitten hoger.
Ze zit niet met haar rug op de grond.

Ga zo bellen voor een afspraak, heb gelukkig oppas kunnen regelen voor het kleine draakje.
Door henneke
#2050782
Sammy1980 schreef: Zou ook kunnen, alleen de bulten zitten hoger.
Ze zit niet met haar rug op de grond.

Ga zo bellen voor een afspraak, heb gelukkig oppas kunnen regelen voor het kleine draakje.
ik ben benieuwd naar de uitslag sterkte  :-*
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2051406
Vanmiddag bij de DA geweest.

Eerst even de anaalklieren nagekeken en daar kwam het niet van!
Bulten nagekeken en zelfs aangeprikt maar er kwam niets uit, geen vet, geen pus, helemaal niets  :-\
De DA denkt dat ze misschien met het wandelen ergens tegen aan gelopen is en daar een bult van heeft.
Dus nog even aankijken en als het niet verdwijnt dan maar weer even terug komen en misschien even foto´s maken.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2051410
Sammy1980 schreef: Vanmiddag bij de DA geweest.

Eerst even de anaalklieren nagekeken en daar kwam het niet van!
Bulten nagekeken en zelfs aangeprikt maar er kwam niets uit, geen vet, geen pus, helemaal niets  :-\
De DA denkt dat ze misschien met het wandelen ergens tegen aan gelopen is en daar een bult van heeft.
Dus nog even aankijken en als het niet verdwijnt dan maar weer even terug komen en misschien even foto´s maken.
heeft ze geen last van haar rug?
het zouden aangespannen spieren kunnen zijn...
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2051422
*Dorothea* schreef: heeft ze geen last van haar rug?
het zouden aangespannen spieren kunnen zijn...
Nou, ze geeft geen pijn aan als ik aan haar rug zit, dacht ik zelf namelijk ook aan.
Wel valt me op dat ze wat gespannen/stijfjes gaat liggen met haar achterkant, maar ja als ze inderdaad ergens tegen aan gerent is dan kan ze natuurlijk ook pijn hebben  :-\
Het is iig niet haar normale rugpijn.
henneke schreef: tandje van zusje lief ?  :biggrin2:
Neuh, geen tandjes van zus  ;D
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2051447
Sanyo schreef: Dus nu weet je in ieder geval wat het niet is, maar nog niet wat het wel is...
Vreemd dat ze het aan beide zijden heeft :-\
Neuh inderdaad, maar omdat Sammy dood en doodsbang is voor de DA kan een foto niet zonder roesje.
Mocht het dus inderdaad gewoon een zwelling zijn omdat ze ergens tegen aan is gerent dan zou het met een paar dagen minder/weg moeten zijn.
Is het volgende week nog niet weg of wordt het erger dan gaan we een foto maken.

DA vondt het inderdaad ook raar dat het aan beide kanten zit, hij had het iig nog niet eerder gezien  :-\
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2051857
Ben Sammy vanaf vanmorgen inderdaad traumeel aan het geven en hopelijk is het snel over.
Ze heeft nog wel wat last van haar rug, niet in de vorm van dat ze pijn aangeeft maar ze loopt wat stroef met haar achterhand en vanmiddag is ze heel lichtjes door haar achterpoten gezakt  :-\ :-X

Ik houdt haar goed in de gaten en als dit zo blijft of erger wordt dan ga ik deze week nog contact opnemen met de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door