Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2048676
In 2008 schreef ik dit voor/over Linga:
Linga is 5 weken geleden loops geweest. Gisterenavond vond ik dat zij, na het plassen, een wat plakkerige doos had. Dus ik heb haar 1 dosis Puur Utero gegeven. Vanmorgen.... Ja hoor, weer een druppel pus aan haar muts Sad

Tja. De vraag is nu:

Is de pus opgewekt door de Puur Utero? Ik dacht dat Pulsatilla in lage potenties wel vaginitis kan veroorzaken?

Dit schrijft Atjo Westerhuis over Pulsatilla:

belangrijk te vermelden is, dat in de praktijk gebleken is, dat bij grote rassen vaak een overgevoeligheid van Pulsatilla is vastgesteld. Van Pulsatilla in een D6 potentie kan men in die gevallen een verergering van klachten verwachten. Het is niet uitgesloten, dat men dan juist een vaginitis, endometritis of pyometra veroorzaakt in plaats van voorkomt of geneest.

Heeft ze een baarmoederontsteking? Ik dacht dat 3 weken na de loopsheid de baarmoeder gesloten was? Hoe kan er dan toch rommel uit komen?

Heeft ze een vagina-ontsteking?

En ja, wat te doen? Dierenarts bellen? Afwachten tot na het weekend? (ze is niet ziek, niet sloom, drinkt niet meer, heeft geen verhoging), anti biotica geven? Puur Utero blijven geven of juist niet?

Ahhhgrrrr, ik word er niet goed van! Hellup!
Het is nu 4 dagen na de loopsheid van Biscuit. En omdat ze nogal heftig vloeide, heb ik haar Puur Utero gegeven. En twee keer raden ::), ze heeft sinds maandag iedere ochtend een druppel pus aan haar muts hangen.

En nu vind ik het niet leuk meer :'(

Wat is dat toch, met die loopsheid en pus aan muts hier? Waarom eerst Linga en nu ook Biscuit? Komt het door Puur Utero/Utero Vetsem, met name door de Pulsatilla die er in lage potenties in zit? Pulsatilla zit er in met een potentie D6.

Zal ik er maar mee stoppen? Of juist niet, juist doorgaan? Ik word er echt gek van.... En ik ben natuurlijk (as always) bang voor een baarmoederontsteking (niet in de laatste plaats omdat het smurfje over 1,5 jaar gedekt zal gaan worden).
#2048787
Oh nee :(, ik snap dat je nu onmiddelijk twijfelt aan de Puur Utero.
Zou het kunnen zijn dat het misschien wel zorgt voor de pus maar juist op een goede manier, dwz het lichaam voert onder invloed van PU de aanwezige troep af?

Zoals ik het lees op dursydog kun je Puur Utero ook inzetten juist áls je denkt dat de baarmoeder niet helemaal schoon is (dus ik had dit ook voor Alba kunnen gebruiken toen ik twijfelde):
'Druppels voor grote en kleine huisdieren met problemen rondom de loopsheid zoals een bloeding die te heftig is of te lang duurt. Bij teven die zich niet willen laten dekken. Bij problemen rondom de bevalling zoals, weeënzwakte, te lang navloeien of een lichte baarmoederontsteking. Puur Utero normaliseert de geslachtsfunctie en ondersteunt bij het opschonen van de baarmoeder.'

Ook staat er:
'In een enkel geval kan in het begin van het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende verergering van de klachten voorkomen. Dit geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Indien deze verergering hinderlijk is, dient u de geadviseerde dosis voor uw dier te halveren of een keer een dosis over te slaan.'

Ik voel helemaal met je mee, ik heb echt doodsangsten uitgestaan met Alba de afgelopen weken! Inmiddels is die zichzelf weer, ze was gewoon echt schijndrachtig, maar voor de volgende loopsheid weet ik wel dat ik weer heel erg consequent ga zijn met het geven van Puur Utero en Puur Schijnzwanger.
#2048860
Alba schreef: Oh nee :(, ik snap dat je nu onmiddelijk twijfelt aan de Puur Utero.
Zou het kunnen zijn dat het misschien wel zorgt voor de pus maar juist op een goede manier, dwz het lichaam voert onder invloed van PU de aanwezige troep af?

Zoals ik het lees op dursydog kun je Puur Utero ook inzetten juist áls je denkt dat de baarmoeder niet helemaal schoon is (dus ik had dit ook voor Alba kunnen gebruiken toen ik twijfelde):
'Druppels voor grote en kleine huisdieren met problemen rondom de loopsheid zoals een bloeding die te heftig is of te lang duurt. Bij teven die zich niet willen laten dekken. Bij problemen rondom de bevalling zoals, weeënzwakte, te lang navloeien of een lichte baarmoederontsteking. Puur Utero normaliseert de geslachtsfunctie en ondersteunt bij het opschonen van de baarmoeder.'

Ook staat er:
'In een enkel geval kan in het begin van het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende verergering van de klachten voorkomen. Dit geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Indien deze verergering hinderlijk is, dient u de geadviseerde dosis voor uw dier te halveren of een keer een dosis over te slaan.'

Ik voel helemaal met je mee, ik heb echt doodsangsten uitgestaan met Alba de afgelopen weken! Inmiddels is die zichzelf weer, ze was gewoon echt schijndrachtig, maar voor de volgende loopsheid weet ik wel dat ik weer heel erg consequent ga zijn met het geven van Puur Utero en Puur Schijnzwanger.
Aggrrr, herkenbaar he.....! Ik zou wat dat betreft blij zijn als ze haar eerste nest achter de rug heeft. Nooit leuk, BMO, maar nu ik zo graag een nestje met haar wil, is het helemaal :nerves:. Heb jij dat nou ook?

Ik sla in ieder geval vandaag een dosis over.
#2048882
Lizzy schreef: Aggrrr, herkenbaar he.....! Ik zou wat dat betreft blij zijn als ze haar eerste nest achter de rug heeft. Nooit leuk, BMO, maar nu ik zo graag een nestje met haar wil, is het helemaal :nerves:. Heb jij dat nou ook?

Ik sla in ieder geval vandaag een dosis over.
Ik ben net als jij áltijd wel 'bang' voor baarmoederproblemen en ik zou er hoe dan ook wel bovenop zitten. Maar hoe hypocriet ook, ik vind het idd nóg enger als je plannen met een teefje hebt. Voor mij hoeft ook een teefje waar ik niet mee zou fokken niet gecastreerd te worden, maar hoe zuur als je plannen door zoiets in de war gegooid zouden worden!
Ik ken meerdere mensen waarbij het gebeurd is, dikke baarmoederontsteking nog voor een eerste nestje dus dag plannen. Natuurlijk gaat mijn hond altijd voor, zelfde geld als er wel een nest komt: ik kies altijd voor de teef boven de puppen als er nood aan de man is, maar het is zo zonde.

Hopelijk helpt het overslaan van een dosis! Voelt Biscuit zich ook anders?
#2048968
Waarschijnlijk zijn jullie niet de enige, die bezorgd zijn voor een baarmoederontsteking.
Even diep adem halen en de vagina met het één of ander uitspoelen. Helemaal niest doen, kan ook, dan zal ze het zelf wel schoon likken, of anders doet iemand anders dat wel.
Ik zou er van uitgaan, dat een teef, die lang vloeit gezond is. Dat zal wel bij haar horen. Dan hoef je toch geen puur utero te geven
Iedere ochtend één druppel, lijkt me toch iets om rustig bij te blijven.
Is er een andere reden, dat je denkt aan een ontsteking. voorzover ik weet, komt dat toch niet zo snel op een loopsheidperiode.
Manlief  hier zou zeggen: "Meid, kalmte alleen kan je redden". Dat is ook zo, Lizzy.
Hier ging het  niet goed met de pupjes en ik sloeg even op tilt en dan is bovenstaande raad goed. Rustig nadenken en jezelf niet gek maken.

Succes,
Hanny
#2048991
MarijeEnBoomer schreef: Boomer vloeit ook echt 21 dagen dus dat vind ik niet 'bijzonder'
Maar wat $@%&&(*%R(%$#$$#&^% dat ze pus heeft!!
Ik heb geen advies alleen mn duimpjes die draaien voor de spikkel!!!
OK. Linga vloeide echt veel korter dus vandaar dat ik dacht "best heftig". Geef jij wel eens Puur Utero, preventief?
#2049005
Het lijkt wel een betje of alleen het puntje van de vulva ontstoken is, of komt het echt van binnenuit?
Ik vind Puur Utero niet zo geweldig om tijdens de loopsheid te geven. Ik heb het idee dat de secale nog wel eens de loopsheid erger zou kunnen maken. En ik vind 21 dagen eigenlijk wel normaal. Korter is handig maar 21 dagen kan prima. Bovendien zegt de langte van de loospheid niets over een eventuele baarmoederontsteking.
En aan het einde van de loopsheid iets bruinige uitvloeiing vind ik ook nog niet zo heel erg. De baarmoederontsteking die twee maanden na de loopsheid de kop opsteekt is veel gevaarlijker.
Ik doe helemaal niets standaard bij onze teven. Ik laat ze gewoon lekker hun gang gaan.
#2049006
Hitam schreef: Het lijkt wel een betje of alleen het puntje van de vulva ontstoken is, of komt het echt van binnenuit?
Ik vind Puur Utero niet zo geweldig om tijdens de loopsheid te geven. Ik heb het idee dat de secale nog wel eens de loopsheid erger zou kunnen maken. En ik vind 21 dagen eigenlijk wel normaal. Korter is handig maar 21 dagen kan prima. Bovendien zegt de langte van de loospheid niets over een eventuele baarmoederontsteking.
En aan het einde van de loopsheid iets bruinige uitvloeiing vind ik ook nog niet zo heel erg. De baarmoederontsteking die twee maanden na de loopsheid de kop opsteekt is veel gevaarlijker.
Ik doe helemaal niets standaard bij onze teven. Ik laat ze gewoon lekker hun gang gaan.
Nee, het komt echt wel van binnen uit. En 's morgens hangt er echt wel een dikkere druppel aan.

Ik ben Puur Utero na de loopsheid gaan geven, dus na 21 dagen zeg maar.

En ik weet niet wat ik nu zal doen..... Juist door gaan nu of stoppen..... :-\. Wat is wijsheid?
#2049018
Ik zou stoppen.
Sowieso niet te snel geven als er maar iets een beetje "afwijkt". Het kan best zijn dat ze juist de symptomen krijgt (prooving) van het middel, waardoor je het juist erger maakt.
21 dagen is zoals gezegd overigens prima en ik zou me ook niet teveel zorgen maken over de druppels pus. Wel alles eventjes in de gaten houden natuurlijk, maar niet in paniek raken ;) al snap ik overigens wel dat je je zorgen kunt maken om zoiets.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door