Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#2048316
Doerak heeft met enige regelmaat echt spuitpoep, hij laat dan weten dat hij écht naar buiten moet en rent de tuin in (waar 'ie anders nooit zou poepen) om ergens in een hoekje heel druk heen en weer te draaien en te poepen. Echt heel dun. Soms eet hij eerst van te voren veel gras. Dat gras eten kan ik nog relateren aan de vastendagen die we hadden, die heb ik geschrapt en nu heb ik dat nog niet weer in die mate gezien.

De waterdunne ontlasting van vandaag valt te wijten aan het reespiervlees van gisteren, hij heeft er (toen ik er over nadacht) al een keer eerder zo op gereageerd, tot 3x toe vandaag echt dun waarbij ik net aan het eind ook een beetje waterig bloed zag. Daar maak ik me natuurlijk zorgen om.

Vaak valt het wel te herleiden naar de voeding die hij gehad heeft en ik probeer de maaltijden zo goed mogelijk te geven (voor hem dus bot, spiervlees en orgaan in één maaltijd. Bot en orgaan gaan ook niet altijd goed, dan deels dunne ontlasting en deels keiharde).

Wat valt hieruit op te maken? Kan/zal ik hem ondersteunen met probiotica?
Door Lizzy
#2048660
Ik zou ook zeker een kuur probiotica geven (en dat is dus langere tijd, zeg een maand. Of twee). En wat je verder kunt proberen is Schindele's mineralen. Dat is een klei. En dat werkt hier echt fantastisch tegen slingerpoep. Het maakt de darmen (en de rest van het lichaam) gezond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door