Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ike
#2047703
Linda en Kiri schreef: Op zich wel fijn dat ie is geknapt, is de druk ervan af... ik moet wel zeggen dat ik even rilde toen ik het las... ben erg beeldend ingesteld... Maarreh beterschap met Ike
Moet ook eerlijk zeggen dat ik wel even de rillingen kreeg toen dat abces opengesprongen was hoor  :yucky:
Door Nijl
#2047929
Zoooooo, dan zal 'ie zich nu zeker een stuk beter voelen! Druk=pijn= nu weg. Temp ook normaal: hoera! Ik week dat soort ongein met een schoon washandje met Biotex. Zelfs als 't dan dichtgekleefd is weekt het weer open. Het gat spoel ik schoon met gekookt( en afgekoeld) water.
@ vanaalst: doet dat( H2O2) niet pijn? En hoe doe je dat dan precies?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2047992
Heftig zeg! Enige idee wat de oorzaak van dit abces zou kunnen zijn geweest?

Ik heb trouwens voor me zelf eens waterstofperoxide gebruikt, en moet zeggen dat ik dat behoorlijk pijnlijk vond!
Door Ike
#2048019
Nijl schreef: Zoooooo, dan zal 'ie zich nu zeker een stuk beter voelen! Druk=pijn= nu weg. Temp ook normaal: hoera! Ik week dat soort ongein met een schoon washandje met Biotex. Zelfs als 't dan dichtgekleefd is weekt het weer open. Het gat spoel ik schoon met gekookt( en afgekoeld) water.
@ vanaalst: doet dat( H2O2) niet pijn? En hoe doe je dat dan precies?
Ja, hij voelt zich zeker wat beter, het gaatje zat vanorgen dicht en ik heb het met gekookt water geweekt zeg maar, daarna weer wat uitgedrukt, toen nog met waterstofp. gedaan.
Er komt nog steeds vocht uit maar alleen nog met uitdrukken, de bult begint dan ook te slinken maar is nog niet weg.
Door regelmatig proberen uit te drukken hoop ik het open te houden en alle troep er uit te krijgen.
Door Ike
#2048020
Sanyo schreef: Heftig zeg! Enige idee wat de oorzaak van dit abces zou kunnen zijn geweest?

Ik heb trouwens voor me zelf eens waterstofperoxide gebruikt, en moet zeggen dat ik dat behoorlijk pijnlijk vond!
Kan zijn dat een speekselklier is gaan ontseken en is uitgegroeid tot abces, het is gissen.

Dat is het lastige met Ike, hij laat niet zomaar pijn zien.
Ook als ik het met waterstof behandel reaggeert ie niet  :-\
Laatst gewijzigd door Ike op do 30 jun 2011, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door