Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2037037
Gedver, Sinds de wandeling loopt Sammy met haar kop te schudden, hoofd schuin en jeuken aan haar oor  :-\

Gaan zo naar de DA,  duimen jullie mee dat het geen grasaren zijn  :-X :-[
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2037046
Bien schreef: anders Puur Oor......?

hoop dat het mee valt...
Is zeker een idee, maar ze heeft nooit wat aan haar oren.

En ik moet toch naar de DA, mijn opvanghondje is geopereerd en vandaag gaan de hechtingen eruit, dus neem ik Sammy maar meteen even mee.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2037404
Linda en Kiri schreef: Ennn???? Wat zei de DA??? Mijn duimpjes doen bijna zeer
Sorry, beetje late reactie  :-*

Het viel gelukkig mee, het waren geen grasaren, maar een beginnende oorontsteking.
Waarschijnlijk omdat ze veel had zitten jeuken aan haar oren was het meer pijn gaan doen en dat was de reden dat ze zo begon te schudden.
Goed schoonhouden en even niet zwemmen en voornamelijk dat laatste wordt erg lastig  ::)
Door Mevroi Kruim
#2037491
Sammy1980 schreef: Sorry, beetje late reactie  :-*

Het viel gelukkig mee, het waren geen grasaren, maar een beginnende oorontsteking.
Waarschijnlijk omdat ze veel had zitten jeuken aan haar oren was het meer pijn gaan doen en dat was de reden dat ze zo begon te schudden.
Goed schoonhouden en even niet zwemmen en voornamelijk dat laatste wordt erg lastig  ::)

Beterschap!

Bij mijn ouwe DH deed ik altijd vette watten in z'n oren voor het zwemmen. Die hield je niet uit het water en dat was echt zo'n zeehond, laag in het water, neus net boven ... ff spetten en die enorme flappers zaten weer vol.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2037496
Mevroi Kruim schreef: Beterschap!

Bij mijn ouwe DH deed ik altijd vette watten in z'n oren voor het zwemmen. Die hield je niet uit het water en dat was echt zo'n zeehond, laag in het water, neus net boven ... ff spetten en die enorme flappers zaten weer vol.
Oh dat is wel een goede tip!!!!
Sammy van mij is namelijk ook een zeehond, ze gaat gelukkig niet met haar kop onder water maar zwemmen is wel wat ze fantastisch vindt!!
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#2037509
Bruin had een aantal jaren geleden ook steeds last van z'n oren na het zwemmen. Sindsdien droog ik na elke zwembeurt zijn oren goed uit en gooi er Prodier oordruppels in. Nooit ergens meer last van gehad!
Door bloemetje
#2037561
- Judith - schreef: Bruin had een aantal jaren geleden ook steeds last van z'n oren na het zwemmen. Sindsdien droog ik na elke zwembeurt zijn oren goed uit en gooi er Prodier oordruppels in. Nooit ergens meer last van gehad!
Dat doe ik ook! Maar dan met Puur Oor. Mijn da zei ook nog: voor het zwemmen rond de oren een beetje invetten met een babydoekje of een vet zalfje ofzo.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2037562
- Judith - schreef: Bruin had een aantal jaren geleden ook steeds last van z'n oren na het zwemmen. Sindsdien droog ik na elke zwembeurt zijn oren goed uit en gooi er Prodier oordruppels in. Nooit ergens meer last van gehad!
Ook iets inderdaad om te doen  :-* :-*
Ik zal die oordruppels ook even bestellen, hoewel ze nu liever niets in haar oren heeft  :P
Door Veerle-scrappyToo
#2037597
Hopelijk is het leed vlug geleden, want oren die pijn doen vind ik maar niets.
Paar jaar geleden zelf nog eens met een oorontseking gezeten en  :-X

Even een praktisch vraagje.  Als je iets vettigs in de oren smeert, dan kan je toch niet voorkomen dat het water tot helemaal diep IN het oor loopt en daar dan voor problemen zorgt?  Dan zijn die watten nog het meest logisch...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door