Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jara
#2035842
Jara heeft gister een snee opgelopen in haar poot, bij de DA is er een nietje in gezet (was vrij diep).
Hoe het excact gebeurd is geen idee, ze was aan het spelen met andere hond, rennen door water en achter elkaar aan, en ik zag ineens haar tenen rood worden.
Of het nu in het spel gebeurd is of zich gesneden heeft aan iets in het water ....geen idee..

We hebben AB  meegekregen omdat het wondje rondom nogal vuil was door modder (het heeft wel even goed doorgebloed), en ze heeft metacam meegeven als ontstekinsremmer/pijnstiller, maar ik geef haar ipv van de metacam Traumeel

Pijn lijkt ze er niet aan te hebben, ik mag er gewoon aankomen om calendulan op te smeren, wondje lijkt nu gewoon schoon, heb het ontsmet met sterilon (niet bijtend).

Nou lijkt mij een Ab nogal overdreven om meteen te geven en is dat iets wat een DA standaard meegeeft....

Is het nodig denken jullie?? Ik hou het verder gewoon schoon, en in het water gaat ze voorlopig even niet...

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jara op do 16 jun 2011, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther Q
#2035850
Is volgens mij niet direct nodig. Ik zou wel opletten dat ze niet in heel vieze troep gaat lopen baggeren (modder is voor mij geen vieze troep, maar afval enzo, plekken met veel bacteriën, de stad bv). En opletten of het gaat ontsteken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door