Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2030920
hoiii we zijn weer terug  ,Brenda heeft echt heel veel geduld echt fijn ,eerst een uitgebreid gesprek over de geschiedenis gehad van Mei-Li ,daarna langzaam proberen haar vertrouwen te winnen ...dat duurde eventjes..en toen de naalden gezet ..15 stuks ,ze deed de eerste minuut een heel klein beetje moeilijk ,maar daarna liet ze het heel erg goed toe !!de naaldjes hebben er 15 minuten in gezeten ,en ze werd zelfs een beetje slaperig  ,begon allemaal met haar oogjes te knipperen ,we hebben detox van phytonics en probiotics meegekregen,nu heel voorzichtig gaan detoxen en de speciale probiotica voor dieren.en verder uitsluitend haar vlees en verder mag ze niks, zelfs niet haar geliefde bananen dat vind ik wel sneu  :-\ ,ook elke week blijven wassen ,en volgende week woensdag gaan we voor de 2e acupunctuurbehandeling terug !! echt superbenieuwd naar het resultaat !!zometeen even het haaksbarf verkooppunt bellen of de kvv waar rundvlees in zit omgeruild mag worden ,rundvlees was ook geen goed idee ...dankrijgt ze alleen nog maar de zalm en paard en van tinlo konijn :)

@Hitam.... Brenda vroeg advies over de xie tang van de huisdierendokter ,ik ben ermee gestopt maar ze was benieuwd naar uw mening darover over de xie tang ...
#2030932
goed te lezen dat Mei-Li het allemaal gewillig en braaf ondergaan heeft! ik hoop heel hard voor je dat het wat oplevert. Ik heb voor Reus ook de detox en probiotics van phytonics, ben daar erg tevreden over.

waarom was rund even geen goed idee, weet je dat?

dikke aai voor mei-li hoor, harstikke goed gedaan van haar!!
#2030938
hoii ,jaaa ik ben echt hel erg trots op mn lieve meissie ;)ik was bijna bang dat het zetten van de naaldjes onmogelijk zou zijn bij haar ..

het verkooppunt had me ook gewarschuwd al eens voor kip en rund ,ik geloof dat dat zelfs op de shaweca /haaksbarf site staat ook,dat daar toch wel heel wat honden gevoelig op reageren ,en heel eerlijk had ik deze week ook mijn twijfels of ze daar niet de extra jeuk van krijgt ,dus gisteren hier in de wijk meteen de laatste 4 rolletjes tinlo barfmenu konijn gehaald ,hier zit echt alleen konijn in !
ik hoop echt zo dat dit goed uit pakt bij haar :-[
de phytonics detox zijn jullie daar ook met 1 druppel per dag 1 week lang mee begonnen ,en als dat goed gaat 2 druppels per dag vanaf de tweede week ??en zo verder tot maximaal 5 druppeld per dag???
#2030951
Als je ziet hoe heftig je hondje reageert denk ik dat het inderdaad het beste is om héél langzaam te starten. 
En wat rund betreft...ja, samen met kip is dat een diersoort denk ik dat wel eens voor reacties kan zorgen.  Wij hebben hier momenteel alle gevogelte en rund uit het menu geschrapt.  Als deze winter alles 100% rustig is wil ik daar weer eens mee testen.  Maar op dit moment...is er te veel kans dat er een reactie komt op de pollen dus kan ik niets met zekerheid op de rund of gevogelte steken.
Je kan beter iets trager gaan dan te snel.  En ik weet dat je de jeuk NU wil zien verdwijnen maar ...tja
#2031005
ja inderdaad ,al het gevogelte en rund ook niet meer ,morgen even hele kleine gedroogde visjes halen want de mini farmfood brokjes durf ik nu ook niet meer als beloning te geven ,straks is alles nog voor niks geweest als ik daarmee door blijf gaan :-\ !! dus even helemal niks  :-X...
#2031011
ja met Reus begin ik ook zo langzaam met de detox druppels (heb het flesje net weer bij zijn andere medicijnen gezet om weer een kuur te doen), dat lijkt me gezien de werking van de ingrediënten ook wel zo gezond voor het hondenlijf. geloof eerst alleen s ochtends 1 druppel, na een week s ochtends en s avonds, en dan iedere paar dagen 1 druppel er bij. op een gegeven moment werd het Reus iets te veel kan ik me herinneren, en heb ik even wat afgebouwd.

tinlo barfmenu konijn heeft Reus van de winter 6 weken lang gehad, aangevuld met wat konijnkarkas dingen om hem te laten knagen. fijn dat je er nog andere dingen bij kan voeren, dan komt ze toch aan wat verschillende voedingsstoffen. en wees blij, Reus ging na een week of 4 enorm naar konijn ruiken. zijn vachtgeur, zegmaar zoals wild konijnenvlees ruikt. heel bizar. en niet echt fris.

aha, dus rund even niet omdat het statistisch gezien een grote kans op reactie geeft. (rund en kip zijn volgens mijn da ook de vaakst voorkomende dierlijk eiwit allergieën onder honden)
#2033238
hoii allemaal..!

afgelopen woensdag zijn we dus bij Brenda geweest voor de acupunctuur behandeling ......enne.....ik durf het bijna niet uit te spreken....kan het nu al zijn dat ik iets merk?? ::)
Mei-Li is anders ...rustiger ...normaal als ik bijv.even in de badkamer was en ze dacht dat ik haar niet in de gaten hield ging ze krabben en knabbelen aan haar huid ..dat is nu veel minder ,de dag voor de acupunctuur en de dag erna had ze nog wel heel haar rug opengebeten...maar vr en vandaag gaat het al anders ,die donderdag dat haar huid weer open was heb ik haar goed schoongespoeld onder de douche ,zo kregen we ook geen korstvorming en ziet het er niet zo smerig uit !
sinds woe heeft mei-li geen rundvlees meer gegeten en geeeeen bananen meer tussendoor :o...zou dit dan hetgeen zijn wat heeft geholpen?
ik denk dat de dosering doils wat Brenda me aanraadde ,het driedubbele NET even teveel van het goede was ,beetje dunne poep ..
#2033511
ja ik durf ook nog niet goed blij te zijn ,bang voor een terugval ..maar het valt gewoon op ,ze is rustiger ,en geen open bijtwonden meer erbij gekregen  ::)..misschien waren de bananen waar ze elke dag van smulde wel de boosdoener OF het rundvlees  :-X ..nu krijgt ze dat in ieder geval niet meer en ook geen ieniemienie kleine farmfood brokjes meer als beloning! ik hoop dat Brenda een positieve reactie geeft als we er woensdag weer zijn ,de eerste reactie die ze gaf toen Mei-Li en ik de eerste keer binnenkwamen deze week was : dat ziet er ernstig uit !! :'( dan zakt de moed je helemaal in de schoenen... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door