Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#365560
Femke

Ik loop echt heel erg achter, en lees dit alles nu pas !
Veel sterkte met je knulletje :-*Ik hoop dat de "toevallen" uitblijven nu!

Tig jaar geleden had ik een kat die toen ze 6 jaar was, opeens neerplofte en met een poot een soort stuipbeweging maakte. Dit duurde een minuut. Toen stond ze weer op en was er niets aan de hand. Met haar dan, ik was me te pletter geschrokken. Ik dacht ook aan epilepsie omdat in mijn werk er veel mensen zijn die epilepsie hebben. Ook naar de DA....etc. Die dacht er ook aan. Ze heeft ongeveer 4 "toevallen" gehad, die ik heb waargenomen in haar leven. Ze is 12 jaar geworden.
#1510035
Even een update op een topic van ruim 5 jaar oud, maar ik ben erg blij dat dit topic nog op BP staat.

Ik hoef hier geen reactie op maar wil voor mezelf vastleggen wat er gebeurd is
Ergens op een externe harde schijf heb ik ook een documentje waar ik de eerdere aanvallen opgeschreven heb dus ik zal die ook opzoeken en dit erbij zetten.

Vanavond heeft Sunday weer zo'n aanval gehad. Eerst dacht ik (weer) dat hij misselijk was. Hij lag naast mij op de bank, begon te smakken en keek raar. Ik wilde hem even van de bank op de grond laten omdat ik dacht dat hij moest braken maar ik kreeg hem niet in beweging. Zijn voorpoten staken heel stijf vooruit. Alle teentjes gespreid. Even was ik bang dat hij verlamd was geworden, ook omdat hij wel bekend is met rugproblemen.
Paul zei echter meteen: 'volgens mij is dit hetzelfde wat hij een paar jaar geleden ook heeft gehad', dus heb ik hem maar op de bank laten liggen.

Zijn voorpoten stonden stijf vooruit, hij keek heel afwezig. Zijn oren trokken steeds heel raar van achter naar voren (of hij van angstig naar attent schoot en weer terug). Hij bleef ongeveer 10 minuten apatisch en met zijn oren heen en weer gaan, hoewel dat laatste steeds minder heftig en frequent werd
Daarna kwam hij aardig bij, begon te hijgen en verloor daarbij absurd veel vocht via zijn tong, in korte tijd hele grote natte plekken op de bank.

Hij bleef nog een poosje onrustig en is daarna in een diepe slaap gevallen, eerst op de grond wat voor hem vrij ongewoon is, daarna in zijn mand.

Vandaag niets bijzonders gegeten, gedronken of gedaan. Al langere tijd geen medicatie, ontvlooi- of ontworm middelen gehad. Is ongeveer 6 weken geleden voor het laatst in bad geweest.

Sunday is inmiddels bijna 12 jaar en dit is (voor zover wij weten) de derde aanval geweest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door