Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Quibus
#2026074
Quibus, mijn behendige does, heeft last van zijn rug. Nu, na ruim 2 weken minimale belasting, zijn we bij de DA geweest en de pijn is weg, gelukkig. Maar hij heeft een hele hoge spierspanning in eigenlijk alle spieren. Daardoor beweegt hij nogal stijf en is het springen niet soepel. De oorzaak kan zijn dat door de pijn die hij heeft gehad, hij is verkrampt, maar het kan ook zijn dat hij altijd al een hogere spierspanning heeft gehad en dit door de pijn is verergerd.
Nu heb ik hem de afgelopen 2 weken Puur Spier gegeven ter ondersteuning, om zijn rugspieren weer ontspannen te krijgen ( dat was ons eerste doel in de revalidatie). Hij is van de pijnstillers af en nu vraag ik me af, wat ik Quibus kan geven om hem te helpen met die spierspanning. We hebben een trainingsschema gekregen om via beweging de spieren weer goed te krijgen, maar als ik het van binnenuit ook kan helpen, dan doe ik dat graag.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Kan ik hem de Puur Spier blijven geven, op onderhoudsdosis, of zijn er andere (homeopatische) middelen die beter kunnen werken?
Alvast dank voor het meedenken :D
Door pallas
#2026347
TTouch massages! Werkt als een tierelier.
Als je eenmaal weet wat er werkt voor je hond kan je het vaak heel makkelijk toepassen. Didot reageert goed op de bandages. Met een strak shirtje heb ik hem in no-time rustig en ontspannen.

Ben je bij een osteopaat geweest? dan zou ik denken dat hij/zij er ook wel wat mee kan.

Als je toebent aan opbouwen voor de behendigheid zou ik eens kijken naar Natural jumping method van uhhhh hoe-heet-ze-ook-al-weer


Ga ik ff opzoeken!
Door pallas
#2026847
sella schreef: Bedoel je Suzan Coelther Isebel?

Als de rugklachten blijven, kan je ook een osteopaat proberen, die kan de blokkades opheffen.
Succes met je schatje
Ja deze dus:

http://www.dogwise.com/ItemDetails.cfm?ID=dta106

Ik heb hem ook hier ergens liggen, maar met de komst van nieuwe kasten is hij nog even ergens in een doos :-\

Super methode om je hond ontspannen en goed te leren springen. Gebruik het bij bijna alle beginners, werkt super goed.
Veel honden hebben toch een slechte sprong techniek. Als je meer richting paarden denkt tijdens het aanleren kom je meteen al een stuk verder.  :)
Door sella
#2026851
Was natuurlijk clothier, maar ik verhaspel die naam altijd zo :-[
Maar ik heb 5 boekjes van haar, ook het jumping aanleren, en ik ben nog steeds groot fan van haar.
Door Quibus
#2026857
Lil schreef: Ook stress kan tot hoge spierspanning leiden. In dat geval zou ik buiten alle andere tips ook iets als rustcompositum of stressless geven.
Ik heb niet het idee dat het stress is (al vind ik dat moeilijk bij Quibus, die is nogal stoïcijns)  De verklaring van Ronald dat hij door de pijn is gaan verkrampen vind ik wel erg aannemelijk, dus blijf ik hier even vanuit gaan.
Ik wil de TTouch gaan proberen. Fysiotherapie en zo dat gaat op dit moment even boven budget, dus alles wat ik zelf kan doen, ga ik aanpakken. Mocht dat niet helpen, dan ga ik weer verder kijken, ook financieel.
Dank jullie wel voor het meedenken en tippen, sta nog steeds open voor suggesties.
Door Quibus
#2026865
pallas schreef: Ja deze dus:

http://www.dogwise.com/ItemDetails.cfm?ID=dta106

Ik heb hem ook hier ergens liggen, maar met de komst van nieuwe kasten is hij nog even ergens in een doos :-\

Super methode om je hond ontspannen en goed te leren springen. Gebruik het bij bijna alle beginners, werkt super goed.
Veel honden hebben toch een slechte sprong techniek. Als je meer richting paarden denkt tijdens het aanleren kom je meteen al een stuk verder.  :)
Boekjes besteld :D  En richting paarden is niet onbekend, in mijn 'jonge' jaren veel gereden en ook gesprongen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door