Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Muisje
#2022757
Hallo Allemaal,

Graag zou ik jullie advies willen. Dit gaat niet over mijn eigen hond maar een pup van mensen die we kennen.

Graag zou ik willen weten wat de reden kan zijn van het steeds binnen plassen. Vandaag zijn we een goede 30 min met wezen wandelen waarbij hij zich heerijk heeft uitgeleefd. (op dit moment passen we op) Na dat we hem uit hadden gelaten zijn we even boodschappen wezen doen en toen we terug kamen lagen er 3 plasjes op de grond. We weten dat als hij blij is het wel eens laat lopen, ook als Jack hem op zijn donder geeft kan het wel eens gebeuren maar soms gaat meneer ook na dat hij buiten genoeg geplast heeft gewoon in de puppie stand zitten plassen.
Als we het zien krijgt hij goed op zijn donder en is hij behoorlijk onder de indruk maar het kan maar goed 5 min later zijn en er ligtt weer een plasje. Ik krijg het idee dat het geen ongelukjes meer zijn, graag zou ik dus wat tips willen om te zorgen dat hij z.s.m. zindelijk wordt. Op dit moment gaan we 9 van de 10 keer om de 2 uur uit even als zijn eigen baasjes maar het blijkt niet te helpen??!

Graag advies..
Door *Flip*
#2022762
blaasontsteking oid uitgesloten?  Is het steeds in dezelfde situatie?

Als het puur zindelijkheidsprobleem is, dan steeds als een pup moet plassen (typisch: na het eten/spelen/slapen) pupje op de arm pakken (als het formaat er naar is) buiten zetten op de plek dat hij mag plassen en de hemel in prijzen als hij buiten plast. Wilt hij het toch binnen doen, zonder aandacht te geven, oppakken (1 hand het nekvel, andere kontje ondersteunen,) weer op dezelfde plaats buiten zetten en als hij dan plast weer de hemel in prijzen.


Zo heb ik het geleerd van iemand van HACHIKO, hulphondentrainster. Zij zeggen zo pups op 7 weken zindelijk te hebben.
Klasgenootje van mij had ook een pup van bijna een half jaar die nog niet zindelijk was, het oppakken lukte niet meer, maar de rest heeft zij toegepast en het werkte.

Zeker niet straffen, negatieve aandacht is ook aandacht!! De kans is groter dat je door flink straffen de band tussen jullie en de pup beschadigd dan dat er minder geplast gaat worden.

succes!
Door Muisje
#2022767
@ Pammie, Alles eerst bedankt voor je reactie!! :)

Blaasontsteking is nog niet uitgesloten (daar heb ik eigenlijk helemaal nog niet aan gedacht) de eerste aantal weken hebben ze dit idd toegepast (steeds naar buiten na het spelen en eten) Nu eigenlijk alleen nog als hij geslapen heeft. Dit ging eigenlijk heel erg goed en hij liet ook merken als hij naar buiten moest dus idd pupje opgetild en naar buiten. Eigenlijk is het gewoon langsaam weer erger geworden heb ik het idee.
Toch maar weer die regel toepassen.

Moet wel zeggen het is een redelijk dominante pup vandaar dat ik ook mijn twijvels heb of meneer het nu doet omdat hij echt moet of om te markeren. In beiden huizen zijn katten aanwezig. Zal het ze in ieder geval weer even zeggen dat het beter is ook weer naar het spelen en eten naar buiten te gaan.

Nogmaals bedankt voor je reactie
Door Deesje
#2022783
het straffen van plasjes doen levert dit soort gedrag op... als je een pup straft voor het feit dat hij plast (en misschien moet hij echt, wat moet hij dan?) dan leert puppie heel snel niet meer te plassen als de baas in de buurt is.. want plassen MET baas in de buurt is niet leuk.. kortom je moet niet gezien worden.


ik zou eerst gezondheidsproblemen uitsluiten en dan volledig opnieuw beginnen, splitsen tussen enkel plasje (op de arm, buiten neer zetten, niet wandelen, alleen plasje, goed belonen en weer op de arm naar binnen) Dit zo vaak als nodig, en dat kan voor dit hondje zomaar ieder half uur zijn. Pupje moet allereerst weer vertrouwen krijgen dat plassen niet zo veel spanning oplevert.. en dat een foutje niet erg is, zo wordt aan ons verteld dat wij voor het hondje dus toch iets te snel willen, hondje er nog niet aan toe is.

geef tijd, beloon plassen buiten en probeer ervoor te zorgen dat de pup niet de mist in kan gaan door gewoon weer even vaak naar buiten.

trouwens na een half uurtje wandelen, alle omgevingsfactoren heb je best kans dat het pupje op het eind niet geplast heeft en dus na beweging wel nog moest..
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2022795
id hoe oud is ie?
is ie eerder van huis geweest, hoe goed kent ie jou en jouw hond?
is ie eerder bij jouw in huis geweest?
en dominant? beschrijf dat eens..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door