Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#238190
Wie weet wat ik het beste tegen traanstrepen kan doen?
Zorro heeft rondom 1 oog een witte vacht en daar is de huid en vacht wat roze/bruin verkleurd. Het ziet er verder wel rustig uit maar ik vind het niet zo mooi.

Na een beetje surfen kwam ik de volgende artikelen tegen. Kennen jullie deze en heeft er iemand ervaring mee? Of heeft iemand goede ervaring met een ander produkt?

Afbeelding
Verwijdert vlekken veroorzaakt door overvloedig traanvocht, urine, en voedsel veilig en effectief met de nieuwste cosmetische technieken.


Afbeelding
Reinigingsproduct voor rond de ogen. Neemt in alle zachtheid traanvlekken weg en reinigt huid en haar. Speciaal voor honden met witte en/of lichtgekleurde vachten omdat juist bij deze vachtkleuren traanstrepen zichtbaar zijn. Bij regelmatig gebruik verbleken de de bruine vlekken geleidelijk.
Door Nelly
#238199
Zit een beetje met hetzelfde probleem, Marion. Mijn witte herder pup Andor heeft een tranend oogje, en dat laat idd. een lelijke roodbruine streep achter. Gelooof dat ik zelf voor het onderste produkt zou kiezen, hoewel ik vind dat de oorzaak aangepakt moet worden. Ben dan ook het oogje zelf aan het behandelen.
Door Marion
#238273
Wat bedoel je met de oorzaak? Ik heb namelijk niet het idee dat het onstoken is ofzo, maar een oogje traant altijd wel iets en daar is het dus van. (denk ik)
Hier op een foto zie je dat het er best rustig uitziet, ik moet er bij zeggen dat ik hier net had schoongemaakt.

Afbeelding

Hoe ben jij het oogje aan het behandelen dan?
Door Lizzy
#238279
Hij eet botten he? Knijpt hij dan zijn oog erg dicht, aan de kant waar hij op zijn bot ligt te kluiven? Brutus heeft namelijk altijd een nat oog na het eten van grotere botten. En als ik dat niet direct afdroog, dan vormt zich daar een bruin traanstreepje (kwestie van 2 keer een bot eten en niet afvegen en het is bruin).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#238283
Voor de meeste oogproducten geld dat zeer regelmatig gebruik voorkomt dat het haar weer verkleurd. Haar wat eenmaal rood/bruin is van traanvocht en of kwijl (van het likken) is uitgebeten en zul je nooit meer permanent spierwit krijgen, hooguit dat de vlekken wat verbleken. Wanneer je de ogen dagelijks even rondom schoonmaakt met een watje met wat cleaner voorkom je dat de nieuwe uitgroei weer verkleurd.
Oorzaak aanpakken is natuurlijk altijd prioriteit, maar in veel gevallen doe je er weinig aan. Als een oogje net iets te bol staat heb je het al, of als de haartjes iets naar binnen krullen of als er haartjes op de oogrand staan, een manco aan de traanbuizen, gelik van de andere hond, spelen in een zanderige/stoffige omgeving enz enz. allemaal oorzaken waar je weinig tot niets mee kan.
Door Truus
#238304
Regelmatig met koude kamillethee wassen, wil ook helpen. Het werkt ook ontstekingremmend ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#238488
Ons maltezertje heeft weleens last van traanstrepen, vooral dan bij winderig weer, stoffige wandelingen of als er een haartje in zijn oog zat bvb.
Wij hebben de oogreiniger van Jean Peau, en ik heb echt wel de indruk dat de traanstrepen minder zichtbaar worden, zelfs al na één of twee keer behandelen. Maar of ze er helemaal mee weg te krijgen zijn? Misschien wel als ik het ook preventief zou gebruiken, maar dat doe ik dus niet. ;) Om alleen de oogjes te behandelen als hij traanoogjes heeft gebruik ik meestal Euphrasia druppels, maar die doen dus niks aan de traanstrepen zelf.
Het bovenste product ken ik niet, van Jasparo ken ik alleen de shampoo, die niet slecht is trouwens. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#238501
De super whithening gel is van een goed merk, de andere produkten van dit merk werken altijd goed dus ik neem aan dat dit ook wel werkt.
Ik heb dit produkt nog nooit zelf gebruikt want ik doe als er sprake is van rode strepen die plek schoonmaken en regelmatig insmeren met vaseline , zodat het vocht er vanaf rolt en er niet in kan trekken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door