Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2017488
**Jolanda** schreef: Ik had al zoiets gelezen. :(
Ik hou hem zeker in de gaten de komende tijd, want erg happy ben ik niet met de hele situatie :-\ Hij is sowieso wat gevoelig wat betreft zijn maag/darmen en ik vraag me af waarom ik eigenlijk pijnstillers gekregen heb.
Natuurlijk vind ik het niet leuk/fijn wanneer hij pijn heeft, maar als hij rustig aan doet lijkt hij nergens last van te hebben. Zelfs als hij kreupel loopt, doet ie gewoon net zo maf als altijd, dus met pijnstillers kan het alleen maar erger zijn ::)

Nadat ik thuis was gekomen van de DA met Duster liep hij even later weer niet goed, terwijl hij van de auto naar de DA en terug en van de auto naar huis wel goed liep :-\

Verder heb ik totaal geen idee waarom de DA voor deze medicijnen heeft gekozen.
Wat ik begrepen heb was dit een behoorlijke pijnstiller, terwijl Duster geen kik geeft verder.
Helaas hadden we weinig tijd omdat de wachtkamer bomvol zat, de DA nog even naar Tanja had gevraagd en ik heb ook niet gevraagd welke medicijnen hij zou krijgen en waarom. :-[
Wanneer het met rust niet overgaat wil ik zeker dat er foto's gemaakt worden.
Ik wil weten wat er met hem aan de hand is.

Mijn vorige DA maakte zelfs een foto om uit te sluiten dat er iets aan de botten/gewrichten was. Als dat straks bij Duster uitgesloten word, kunnen we verder zoeken naar wat het wél is en de juiste behandeling starten.
Nou, zou je NSAID's hebben meegekregen, dan zou ik denken dat de DA deze heeft meegegeven omdat deze ook een ontstekingsremmende werking hebben. En dat kan in zulke gevallen wel eens handig zijn. Ik weet alleen niet in hoeverre die ontstekingsremmende werking ook geldt voor Cortaphen.
#2017489
Hij heeft iets laten vallen over zwellingen.
Ik meen iets in de trant van : medicijnen en rust en dan zullen de (eventuele?) zwellingen ook weg zijn.

(sorry, mijn geheugen werkt niet altijd even goed :-[)
Door Lil
#2021737
ik ken cortaphen, daar zit behalve nsaid ook corticosteroide in, dus werkt veel beter op gewrichten/ontstekingen dan gewone nsaid als metacam, rimadyl etc. Helaas, boris kreeg heel snel heel heftige maagklachten van de cortaphen.
#2030504
*zucht*

De rust heeft niet gewerkt :-\

Gisteren heb ik hem smiddags even laten rennen, zeg dat hij 5x40meter gerent heeft, dat ging goed en ik merkte daarna niks.
Gisteravond heb ik hem nog eens laten rennen en nu is het weer mis :( Ik heb een keer of 10 de bal weg gegooid, dus zeg dat hij 10x40meter gerent heeft. Dus in totaal zou dat verspreid 600meter zijn.

Het kan toch niet zijn dat 2x een beetje rennen te veel is? Zo super veel heeft hij niet gerent, want ik ben gestopt nog voordat de honden moe waren. (dan gaan ze ergens met de bal liggen ipv dat ze hem tot bij mij brengen)
En het lijkt me sterk dat hij nu weer een verkeerde beweging gemaakt heeft, dat dat 2x achter elkaar gebeurd zou zijn... ::)

Ook likt hij met grote regelmaat aan zijn poot, meestal savonds. Geen idee of het er mee te maken heeft.

Ik vrees dat ik nog eens naar de DA moet. Eerst ga ik nog een paar dagen rust houden en dan nog maar weer eens opnieuw proberen met los lopen en rennen.
Door Yvonne K
#2030561
Ik loop al bijna 4 jaar te pruten met manklopen van een van mijn honden.
Verschillende foto's laten maken bij verschillende orthopeden.
Als het een pezenkwestie is dan kan het lang duren en zal je je hond echt niet meer moeten laten rennen maar echt weken rustig aan doen en heel langzaam meer belasting geven.
Zeker het rennen, plosteling stoppen en snelle bochten geeft veel belasting.
Ik loop nu bijvoorbeeld 30 min aan de lijn. Met 5 min begin en 5 min. einde van de wandeling los.
Dit hebben we nu 5 weken gedaan en gaan nu om de dag 45 min. en 30 min. per wandeling lopen.
Maar zeker nog niet hard rennen.

Ik zou foto laten maken.

Veel sterkte!!
#2030598
Het valt me op dat hij vooral moeilijk loopt als hij opstaat, als hij even loopt gaat het wat beter, maar zodra hij weer even gelegen heeft loopt ie weer super slecht.  :-\

Als het nu na een paar dagen rust en rustig opbouwen niet beter gaat, ga ik zeker een foto laten maken.
#2030781
Vanaf 20 mei heeft hij rust gehad en hij liep ook niet kreupel/mank in die tijd.
Afgelopen zaterdag heeft hij ook los gerent, gewoon los niet achter een bal aan o.i.d. en dat ging ook goed, daarna liep hij gewoon normaal, ook de dag erna.

Als hij al niet lekker liep had ik hem zeker niet achter een bal aan laten rennen en nu gaat dat ook niet gebeuren.

Ik merk aan meer dingen dat hij pijn heeft. Zo bleef hij liggen toen ik met de kinderen terug thuis kwam terwijl hij normaal dan voor de deur staat te trappelen.
Ook als hij staat lijkt het alsof hij iets naar achteren staat, dus meer op de achterhand, als hij zit, zit ie ook net wat anders.
#2030803
oh op die manier bedoel je dat. Ik dacht dat het nu wel weer kon, langzaam opbouwen ect.

Tja wat ik nu ga doen...nog enkele dagen afwachten, nog rustiger opbouwen en als het los met gewone wandelingen ook mis gaat zeker foto's maken.
En eigenlijk weet ik dat dat er toch van gaat komen, maar wil het nog 1x proberen.

Het vervelende is, is dat hij zo actief is. Hij heeft zoveel energie dat het eigenlijk er uit moet...dus rust houden is erg lastig.
Daarbij komt dan dat hij het rennen super graag doet, en je wilt je hond toch dat laten doen wat hij leuk vind...nu even niet dus.
Door Lonaa
#2030812
Wat vervelend, Jolanda.

Ik weet wel hoe het is om een ontzettend energieke hond te hebben, die het liefst rent en speelt, maar dat niet kan of mag omdat ie kreupel is.
En eigenlijk wil ik je maar 1 goede raad geven, daarmee,
Het is beter dat Duster nu een tijdje rustig aan moet doe en z'n energie niet kwijt kan, en dat hij dat daarna wel weer kan, zonder pijn, zonder mank lopen, dan dat er straks ECHT iets kapot is..

Ik raad je nog steeds aan foto's te laten maken, en ik leef met jou en duster mee.  :-*
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2030821
Ahjee balen dat het niet over is na rust  :-\
Ik zou ook foto's laten maken.
Hopelijk is het dan snel duidelijk wat er aan de hand is.

Ballen gooien zou ik zowiezo niet doen. Ook voor gezonde honden is dit slopend als je dit regelmatig doet  ;)
Mocht je hem wel wat laten doen zonder grote belasting zou ik hem laten zwemmen.
#2030957
Ik ga morgen glucosamine halen en visolie. Mocht het iets van artrose zijn, dan zal het daarmee minder moeten worden.
Is het met een paar dagen niet beter, ga ik weer een bezoekje brengen aan mijn 'nieuwe vriend' ::)
Door wilfred
#2030983
Heb bijna hetzelfde probleem met Beau, al weken, de ene keer erger dan de andere. Hij blijft maar trekken met z'n linkerpoot, maar ik wil zo graag dat het over gaat. Van heel actief tot nu relatief korte stukjes zoveel mogelijk aan de lijn. Kreeg van de dierenarts ontstekingsremmer/pijnstiller. Heeft niet echt veel geholpen volgens mij. Heb ook een foto laten maken. Dat zag er allemaal perfect uit. Op zich een geruststelling. Ze gooiden het op een spieren en pezen kwestie. Heb nu sinds kort spier en pees van PUUR.
Door TMG1961
#2031060
Balen dat Duster er nog altijd last van heeft na de rust die ie gehad heeft. Ik zou ook foto's laten maken om te kijken of er toch iets aan de hand is. Met stokken en ballen gooi ik hier ook niet meer, niet voor het rennen maar meer voor de abrupte stop en draai bewegingen die ze maken.

Heel veel sterkte en beterschap en een dikke knuffel voor Duster
#2031186
[quote="**Jolanda**"]
Het valt me op dat hij vooral moeilijk loopt als hij opstaat, als hij even loopt gaat het wat beter, maar zodra hij weer even gelegen heeft loopt ie weer super slecht.  :-\

Als het nu na een paar dagen rust en rustig opbouwen niet beter gaat, ga ik zeker een foto laten maken.


[/quote]Dit zijn de verschijnselen van artrose
Bij Astrid zijn vorig jaar foto,s gemaakt toen ze zich versprongen had
In de voorpoten werd artrose  op de foto's gezien
Pijnmedicatie meegekregen weet niet meer de naam
Nu krijgt ze glucosamine met chondroitine en msm
en heeft weinig klachten
Sterkte en knuffels voor Duster
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door