Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2015929
lightning schreef: Nee sinds ze vlees eten en dat is al een aantal jaren drinken ze minder. Ze is niet weer meer gaan drinken. Ze plast ook niet meer als anders. Ok ik dacht dat de temp van een hond tussen de 38 en 39 lag. Hmm maak me echt zorgen.
Ja nee, je hebt gelijk, ik ben in de war. Dit lijkt me een normale temperatuur. Weet je wat ze normaal heeft, qua temp?

OK, volgens mij kan het blaasontsteking zijn en/of blaasgruis of nierstenen en zijn deze 3 opties het meest aannemelijk. Heeft ze geen rare dingen gegeten dat je weet?
Door lightning
#2015931
Angelique schreef: Onlangs een teek gespot?
Nee. Heb dit jaar helemaal nog geen teken gezien.

nienk schreef: en pijn bij plassen, of gewoon buikpijn?
Bij plassen merk ik bij haar geen pijn. Ze pompt nu en is onrustig. Ga zo urine opvangen. Zullen mensen wel denken, maar goed. Heb ik totaal laks aan.
Door lightning
#2015933
Lizzy schreef: Ja nee, je hebt gelijk, ik ben in de war. Dit lijkt me een normale temperatuur. Weet je wat ze normaal heeft, qua temp?

OK, volgens mij kan het blaasontsteking zijn en/of blaasgruis of nierstenen en zijn deze twee opties het meest aannemelijk. Heeft ze geen rare dingen gegeten dat je weet?

Meestal ronde de 38,6. Maar schommelt altijd wel iets. Voor zo ver ik weet, eet ze nooit van straat maar ik sta naturlijk nooit altijd met mijn neus boven haar bek :-[. Behalve dan gras eten. Maar het blijft een hond dus ik zeg nooit nooit.
Door nienk
#2015934
lightning schreef: Bij plassen merk ik bij haar geen pijn. Ze pompt nu en is onrustig. Ga zo urine opvangen. Zullen mensen wel denken, maar goed. Heb ik totaal laks aan.
Bij Reus toen zijn plas opvangen was hilarisch. ik samen met mijn moeder hem uit laten, mama de lijn vast, ik met een bakkie achter  hem aan (soeplepel is de oplossing, hoorde ik hier later). besluit hij te plassen vlak bij een bushalte en er stonden flink wat mensen te wachten. dus ik dat bakkie er onder houden, al die mensen kijken. dus mijn moeder zegt dood leuk: Ja, wij vinden het vies als onze hond op straat plast, dus wij vangen dat op.  :D je had die koppen moeten zien!

on topic: wat bedoel je met pompen?
Door lightning
#2015940
hijg piepen? Niet constant. deed ze eerder van middag ook al maar bestede er geen aandacht aan. Had ik dat maar wel gedaan. Kan me zelf wel voor me kop slaan.
Door Lizzy
#2015944
lightning schreef: hijg piepen? Niet constant. deed ze eerder van middag ook al maar bestede er geen aandacht aan. Had ik dat maar wel gedaan. Kan me zelf wel voor me kop slaan.
Wees niet zo streng voor jezelf :-*!

Het zou me niet verbazen als ze nierstenen en/of blaasgruis heeft. Wanneer ga je naar de DA? Succes met plas opvangen!!
Gebruikersavatar
Door nova
#2015947
Bloedplassen zie je vaker bij poliepen in de blaas, blaasstenen en/of blaasgruis  . Of idd een van de gevolgen van een  tekenbeet  :-\
Natuurlijk geen beeld waar je blij mee bent
Sterkte, ook voor jezelf
Door BubbaBling
#2015949
Senta schreef: Blaasgruis en blaasontsteking kunnen met bloed samen gaan hoor!
Succes, je zult vanavond wel meer horen.
Jep, blaasstenen kunnen ook nog.
Bij blaasstenen moet ze snel geopereerd worden...
Veel sterkte..
Door lightning
#2016130
Ze word voor nu behandeld tegen blaasontsteking. Ze heeft gevoelt natuurlijk aan de buik en met de blaas kromp ze in een. Als het na het weekend niet verbeterd is word er een foto gemaakt en gaan we zoeken naar steentjes of iets dergelijks. Ze heeft een prik antibiotica gehad en ene injecie rymadil. Ook heb ik dat mee gekregen maar twijfel over de dosis rimadyl. Normaal krijgt ze 50 mg. nu heeft ze 100mg gehad. Lijkt wel pillen voor een olifant. Ze weegt net geen 20 kilo. Dus vind dat best wel een hele hoge dosis. Morgenochtend moet ik bellen hoe het met haar gaat. Ga dan toch maar vragen betreffende de dosis rimadyl. Duimen jullie dat ze na het weekend een heel stuk al is opgeknapt? En dat het blaasontsteking is?
Door Veerle-scrappyToo
#2016133
Tuurlijk duimen we hier  ;)
Als je bang bent voor de hoge dosis zou je toch nog even kunnen bellen.  En anders zo een grote pil in twee breken...
Door nienk
#2016140
waar krijgt ze normaal gesproken de rimadyl voor?

hoop dat ze vlug wat op knapt!

Reus kreeg voor zijn blaasontsteking toen ook AB en een pijnstil drankje, de pijn was vrijwel gelijk weg en na een dag of 2 ook niet meer echt ziek.

beterschap!!
Gebruikersavatar
Door choopy
#2016142
Rimadyl is 2-4 mg per kilogram hond, dus voor een hond van 20 kg, zou 80 mg genoeg moeten zijn.

Heel veel sterkte, hoop dat ze weer lekker opknapt.
Door lightning
#2016151
Ze krijgt rimadyl als ze frisbee doet. Die toestemming hadden we. Alleen dus 1 geven voor sporten en 1 na sporten. En dat is 50mg en werkt perfect. Nu frisbeed ze niet dus kreeg ze geen rimadyl. Maar vind 100mg in ene zo hoog. Hoef er ook pas morgen mee te beginnen. Moest toch morgen bellen voor de update hoe het met haar gaat en overleg het dan meteen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door