Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#2015185
Ik heb van de week toch maar eens een ontlasting onderzoek laten doen bij Jamey. Jamey is nu 1,5 maar krijgt nog steeds 5 % van zijn lichaamsgewicht aan voer. Dat is dus best veel en hij is zeker niet dik. En daarbij komt dat hij gevoelige darmpjes heeft. Hij heeft verder niks van de normale giarda klachten, geen stinkende ontlasting, geen diarree, geen bloed in de ontlasting, niet ziekjes o.i.d. helemaal niks hiervan. Alleen dus als hij wat vreemds krijgt aan voer (als we bijv bij mijn opa en oma zijn dan krijgt hij vanalles toegestopt) dan is hij even aan de dunne, maar dat is dus maar met 1x uitlaten.  En dus het hoge percentage aan voer.

Gelukkig heb ik het laten testen dus nu weten we wat het is, maar leuk is anders.
Heeft iemand nog tips? Hij krijgt nu een ab kuur (Metrobac 250 mg) van de dierenarts en probiotica (protexin synbiotic D-C)
Hiernaast wil ik hem darmparasiet compositum geven (moet ik nog in huis halen) echinacea voor de weerstand (moet ik ook nog halen) en kokosolie (moet ik ook nog halen.

Verder nog dingen die ik kan geven, en nog tips voor onze andere 2 honden? Die hebben trouwens nergens last van. Hebben ook niet meer voer nodig o.id. en gewone normale ontlasting en eigenlijk nooit diarree o.i.d.
Door Urs
#2015240
Wij moesten de asiel katten met Giardia wassen, om te voorkomen dat ze weer her besmet  werden. Ik weet niet of dat ook gedaan word bij honden?
Door suzanne 1
#2015279
Urs schreef: Wij moesten de asiel katten met Giardia wassen, om te voorkomen dat ze weer her besmet  werden. Ik weet niet of dat ook gedaan word bij honden?
Ja ik heb hem gewassen en als de kuur klaar is moet ik hem weer wassen. Volgens de da hoef ik onze 2 andere honden niet te wassen, maar die wassen we dan ook gelijk.
Door Mevroi Kruim
#2015528
Senta schreef: Ik heb hier ook giardia in huis gehad, pilletjes gehaald en met drie dagen was ze weer de oude.
Dan heb je heel veel mazzel gehad. Danielle heeft giardia gehad, dwz haar pups een jaar of wat geleden en dat was een hele lange weg.
Door Nijl
#2016912
Hoi, ik heb zelf een nare Giardia-infectie gehad. Kweenie of t voor honden ook geldt, maar Giardia gaat vaak tijdens de infectie met lactose-intolerantie gepaard. Dus pas op melkproducten en verborgen lactose-bronnen( sommige leverworst, bv). In zeldzame gevallen blijft ( bij mensen dus) de lactose-intolerantie nadat t best uitgeroeid is.
Harde Hollandse kaas( zoals Gouda,Leerdammer, etc) is lactose-vrij. Veel brood bevat broodverbetermiddel; daar zit ook lactose in. 
Door 3 borders en een cairn
#2016999
hallo wij hebben hier vorig jaar ook de honden besmet gehad met giardia.
eerst begon er 1 daarna de andere 3 er achteraan
wij hebben gekuurd met panakuur 2x met een tussenpose van ik meen 5 dagen en de honden ook gewassen, tevens hebben we het alles waar de honden komen goed gereinigd ,meerdere malen.
we hebben de honden kefir gegeven dit krijgen ze dagelijks ook al voordat ze giardia kregen, normaal geven we de honden 1x daags voer tijdens dat ze giardia hadden hebben we het opgesplitst in 2 keer schijnt beter te zijn heb ik gelezen hier op het forum.

ook de auto heb ik helemaal schoongemaakt en achterthuis flink geschrobt meet bleekwater.

hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes jack
Door Bien
#2018524
Hoe gaat het nu met Jamey ?

Hier ook een geval met giardia gehad, gaat nu goed na 2 kuren panakuur (2 x 5 dagen).
Binnenkort even ontlasting naar 't Woud opsturen, ter controle.

Maar idd ze zit al heel lang op 3% van het lichaamsgewicht en ze is 1,5 jaar nu krijg voor 10 kg eten (is 9.8 kg) maar poept wel 4 x per dag! Ik twijfel dus duidelijk of ik haar % nu naar beneden zal doen of niet of het even zou aan zal kijken. Iemand ervaring/tip?

Ter illustratie:
Duna (1,5 jaar) eet 300 gram per dag (=3% v 10 kg)
Che (3,5 jaar) eet 225 gram per dag(= 1,5% v 15 kg)

ik heb het idee dat er tijdens de giardia wenige tot geen voedingsstoffen uit het voer worden opgenomen en dat dat de reden is dat ze zo mager blijven, kan iemand dat bevestigen?
Ook graatje mager, hoewel ik de laatste dagen zie dat ze wat aan lijkt te komen en gaat qua gewicht ook echt die 10 kg wel halen binnenkort.

Ervaring is hier dat de andere honden het ook echt krijgen ook al lijken ze nergens last van te hebben. Wij hebben ze niet preventief behandeld, maar de volgende keer wel, als die er komt...
Door suzanne 1
#2019526
Bien schreef: Hoe gaat het nu met Jamey ?
Het gaat prima met Jamey, maarja ik heb dus voor die tijd ook niet veel aan hem gemerkt. Hij had vandaag wel een iets dunne en grote keutel, maar ik ben gisteravond en eergisteravond vergeten zijn ab te geven  :-[
Ben zelf niet helemaal lekker en ben steeds vroeg naar bed gegaan.
Voor de rest krijgt hij dus parasietcompositum (wat een ramp om naar binnen te krijgen zeg), weerstand compositum en kokosolie naast de ab kuur en probiotica.

Zo moet het toch lukken denk ik zo. Zaterdag is zijn kuur klaar en gaat hij in bad. Daarnaast gaan we binnen en buiten schrobben. pff, zie er nu al tegen op. >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door