Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#2011879
Na het verpletterende nieuws dat Viento kanker heeft, ben ik nu zoveel mogelijk aan het lezen over dit onderwerp. Ik stuitte op internet ook op het dieet van Dr Dressler, een Amerikaanse dierenarts die in de VS bekend staat als "the dog cancer vet". Hij stelt dat honden die aan kanker lijden andere voeding nodig hebben dan gezonde honden, en dat het zaak is vlees en groentes te koken, zie het hoofdstuk "Raw foods and cancer"(vanaf blz. 16). Wat vinden jullie hiervan?

http://dogcancerdiet.com/pdf/DogCancerDiet.pdf
Door Lizzy
#2011939
Ja, ik kende 'm. En ik vind het niet nuttig en niet nodig om rauw vlees te koken. Alleen hier zegt hij al genoeg mee:
First of all, it is pretty hard for us modern-day humans to replicate a fresh kill in
our dog’s food bowl. Even the highest quality meats, veggies, and fruits available
in the supermarket, health food stores, and farmer’s markets are not as fresh as
a deer or other animal that has just been brought down by the pack.
Gaat hij er al volledig aan voorbij dat honden (en wolven) niet alleen jagers --> prooi-eters zijn maar ook aaseters zijn. Hun immuunsysteem mag mogelijk compromised zijn, zij hebben een systeem dat veel gemakkelijker microbes aan kan dan wij. Bovendien bevat rauwe voeding juist waar een hond met kanker zoveel behoefte aan heeft! Alle vitamines en mineralen en enzymen in z'n natuurlijke en eerlijke vorm.

Oneens dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door