Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2010003
Zo, volgende probleem  :(

Axel moest zijn Nobivac rabeis krijgen, hij is als de dood voor de da, maar ik wou graag eens een bloedonderzoek doen en titer voor parvo en distemper ...

titer doet Dr. Dodds in California
 
Bloedonderzoek: behalve rode bloedcellen, hematocryt en hemoglobine is alles normaal.

RBC zijn 8,53 x 10^12/L      norm 5,50-8,50
HCT        61,2%                             37-55
HGB        20 g/dL                           12-18


Vraag da: ` wat eet Axel?
Ik:  ::) rauw
da: ik dacht het al, dan moet je minder vlees en wat anders  gaan geven, of het gaan koken
Ik:  ::) ::) jaja, is goed  :P en kan er ook een andere oorzaak zijn?
da: nee
Ik:  ::) ::) ::) :-\

ik heb er geen verstand van, maar even wat dingetjes die me te binnen schieten:

- Axel heeft sinds een 2-3 weken (ondanks kuur puur pollen) last van wat jeuk aan de poten en kop en de bloedvaten in zijn oogwit zijn erg duidelijk zichtbaar, ook vind ik zijn oogslijmvliezen (vooral in ooghoek) rood

- 500% stress bij dierenarts

- sinds een week of 4-5 heb ik hem van Duck overgezet op Haaks barf

- is een erg sportieve, hyperactieve hond met een mega-uithoudingsvermogen

Hond oogt voor de rest prima gezond.

Iemand die dit kan interpreteren?

*edit* titel aalgepast van `te hoog`naar `verhoogd`
Laatst gewijzigd door *Axel* op wo 11 mei 2011, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#2010048
Volgens mij zegt RBC iets over de hoeveelheid rode bloedcellen. Als dat licht verhoogt is (en dit noem ik zeer licht verhoogt), dan kan dat door benauwdheid, zuurstofgebrek of uitdroging komen. In hoeverre dit dan door stress-bij-de-dierenarts verhoogt kan raken: dat weet ik niet.

HCT is hematocriet. En als dat te hoog is, komt dat ook door benauwdheid/zuurstof gebrek of uitdroging.