Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2007978
Nieuwe voedsel allergy test van Dr.Dodds!!

Nutriscan  is now available.  Our revolutionary patented, canine food sensitivity and intolerance diagnostic test uses an important new approach to nutrition.  Salivary diagnostics can more accurately identify the foods to be avoided than can serum food “allergy” testing.

This salivary diagnostic system tests saliva for emerging food reactant antibodies in healthy dogs, as well as the existing antibodies in dogs with known or suspected food intolerance. 

The test kit can be obtained directly from Hemopet or your veterinarian can order the kit for you.  It is really a very simple procedure.  After following directions for collecting the saliva, and adding it to the special double-sleeved tube that we provide, the tube is sealed and sent to Hemopet for analysis.

Testing protocols are for gluten and other food ingredients.  The primary dietary antigens to be tested are: corn, wheat, soy, beef, eggs, and milk.  This food sensitivity diagnostic testing will identify pets needing appropriate personalized foods and treats. 

Nutiscan saliva screening should be used annually or more often, as warranted. 

After you complete our On Line Test Request Form  - please CLICK at the bottom form to SUBMIT—as it simplifies everything for everyone.
http://labordatenbank.com/cake/hemopet/ ... mopet_form
Best regards,

Jean and Hemopet


HEMOPET/HEMOLIFE
11561 Salinaz Ave.
Garden Grove, CA  92843
Tel# 714-891-2022 ; Fax # 7141-891-2123
http://www.hemopet.org
Door sella
#2008133
Dus alleen de wat speeksel opvangen en opsturen? Dat is een gouden vinding voor de dieren.
Scheelt heel veel voor alle honden, zeker voor de angstige honden.
Dit kan ook voor de katzels?
#2008244
Het klinkt te gek maar...het is nog niet zo heel uitgebreid of ben ik nu mis? Ik denk alleen al maar aan de verschillende vleesoorten. Met beef bedoelen ze toch gewoon rundsvlees, wat met kip,...
En hoe haalbaar is het voor ons Nederlanders en Belgen, hoe makkelijk zou het te verkrijgen zijn, en de kosten ...
#2008376
Lizzy schreef: Ik kende het al: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 289.0.html.

Maar dit klinkt wel gaaf, niet?!
Sorry..Ik had de aankondeging niet gezien  :-[
Maar ik kreeg deze mail gisteravond en het is de bevestiging dat de test nu gedaan kan worden.

Test protocollen zijn voor gluten en andere voedselingrediënten.
De primaire voeding antigenen te worden getest, zijn: maïs, tarwe, soja, rundvlees, eieren en melk.

De test kost $55.00 (onder de € 40.00)

Er staat niet bij dat het ook voor catten is...ik weet niet wat er onder andere "voedselingrediënten" vald...
en misschien dan andere vlees soorten er later misschien ook bij komen?
Maar ik denk dat dit al 'n mooi begin is, en zo te lezen is het 'n betere manier dan de serum testing..

Hier even English to Dutch translation van de brief erbij..

Nutriscan is nu beschikbaar.
Onze revolutionaire gepatenteerde, honden eten gevoeligheid en intolerantie diagnostische test maakt gebruik van een belangrijke nieuwe benadering van voeding.
Speekselklieren diagnostiek kan beter identificeren van de voedingsmiddelen te vermijden dan kunnen eten "allergie" testen serum.

Dit speeksel diagnostisch systeem testen speeksel voor opkomende voedsel reactant antilichamen bij gezonde honden,
evenals de bestaande antilichamen bij honden met bekende of vermoede voedselintolerantie.

De test kit kan rechtstreeks worden verkregen uit Hemopet of uw dierenarts kan de kit voor u bestellen.
Het is echt een zeer eenvoudige procedure.
Na het volgen van aanwijzingen voor het verzamelen van het speeksel, en toe te voegen aan de speciale dubbele mouwen buis die wij bieden,
is de buis afgesloten en verzonden naar Hemopet voor analyse.

Testprotocollen zijn voor gluten en andere voedselingrediënten. De primaire voeding antigenen te worden getest, zijn: maïs, tarwe, soja, rundvlees, eieren en melk. Dit voedsel gevoeligheid diagnostische tests te identificeren huisdieren nodig passende gepersonaliseerde voeding en traktaties.

Nutiscan speeksel screening moet jaarlijks of vaker worden gebruikt, zoals gegarandeerd.
#2008429
hmm ik ga me er eens in verdiepen! vind 40 e niet heel veel geld, en zo als Reus zijn eliminatie dieet er nu uit ziet en hoe langzaam het tot nu toe gaat begin ik te vrezen dat koe en ei pas op een half jaar ofzo aan de beurt zijn, en eitjes vind ie zo lekker! (en leuk, en gezond natuurlijk)

dank voor de link!
Door sella
#2177135
Super voor de baasjes die maar ellende op ellende stapelen met jeuk,, stukke huid, schuren tot het stuk is enz.
Ik zou daar als het nodig is meteen gebruik van maken.
bedankt voor het melden :-*
Door sella
#2177204
Als ik het zo vluchtig lees, moet er een kit aanwezig zijn, dan kan je alleen de test kopen, anders moet je de hele kit kopen van 93 dollar.
Ik wil eigenlijk ook een allergietest doen op die manier. Ik ga eens even goed lezen ik hoop maandag het goed uit te kunnen leggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door